سلام
میخواستم در مورد ازدواج صحبت کنم، روی صحبت من با جوونای زیر 25 ساله، من نظرم اینه که جوونا تا جوونن ازدواج کنن.
مثلا اگه از دختری تو دانشگاه خوششون میاد بعد یه آشنایی چند ماهه با خانواده برن خاستگاری و ازدواج کنن. حالا ممکنه بعضیا بگن خب شرایط ازدواج نداریم، و اینجا باید بگم که شرایط نمیخواد ، همه چی خودش جور میشه. فقط همت میخواد و تلاش. از یه طرف دختر خانمی که سنش کمتره به مراتب خواسته هاش کمتره و قانع تره و بخاطر عشقی که به همسرش داره از خیلی چیزا کوتاه میاد، وقتی که من دانشجو بودم یکی از پسرای کلاس با یکی از دخترها ازدواج کرد، پسره هیچ پولی نداشت و خونوادش هم اصلا تو مخارج عروسی کمکش نکردن، پسره از کارگری شروع کرد و بعد 1سال تونست عروسی بگیره و الانم که 2 سال میگذره به امید خدا هم مهندس خوبی شده و هم ماشین داره و خیلیم موفقه.
اینو به این خاطر گفتم که بدونین خدا خودش همه چیزو جور میکنه، نگین که شرایط نداریم، شرایط به تلاش شما بستگی داره، اگه سنتون بره بالا انتخاب خیلی سخت میشه خیلی، من الان به قبلا خودم که فکر میکنم، میبینم اون موقع که 17 سالم بود اگه هر کدوم از پسرای همکلاسیم میومدن خاستگاریم به هیچکدوم جواب رد نمیدادم ولی الان که  26 سالمه اگه همون پسرا  بیان خاستگاریم شاید حتی 1 نفرشون هم معیارهای منو نداشته باشن برای ازدواج.
نمیگم که من خیلی خوبم، نه من خوب نیستم ولی زمان طوری منو تغییر داده که توقعاتم بالا رفته، پس جوونا از ما که گذشت ، شما اشتباهات ما رو نکنین و زود ازدواج کنین، اگه یبار عاشق یکی شدین قدرشو بدونین، خیلی سخت پیدا میشه یکی که عاشقش بشین، ممکنه یه اقا پسری بگه من ادامه تحصیل میدم و پزشک میشم و دیگه دست رو هر دختری بزارم نه نمیگه، در جواب باید بگم درسته که نه نمیگه ولی چند درصد اونا واقعا عاشق خود فرد میشن؟
اکثرا بخاطر موقعیتشون باهاشون ازدواج میکنن. و یا دختری بگه سنم بره بالاتر موقعیت های بهتری ایجاد میشه، ولی چند درصد احتمال میدین که واقعا موقعیت بهتری براتون پیش بیاد و اگه موقعیت بهتری باشه ایا واقعا شما به اون فرد علاقمند خواهید بود یا به خاطر موقعیتش میخواید باهاش ازدواج کنین .
خلاصه مطلب بگم که تو دوران دانشجویی افراد همو به خاطر خودشون میخوان و واقعا عاشق هم هستن و با هم سازش میکنن، ولی سن که بره بالا عشق دیگه حرف اولو نمیزنه ، شما پا پیش بذارین خدا هم بزرگه و کمکتون میکنه

مرتبط:

بهترین درسی که در عمرتون گرفتید چی بوده؟

احساس خنگی میکنم در برابر دیگران

اگه به گذشته برمیگشتی ...

از عمرم درست استفاده نکردم چه کار کنم که دیگه حسرت گذشته رو نخورم؟

تجربیات عملی شما در موقعیت های مختلف

با تجربه الان برگردید به سن 20 سالگی

پشیمانم چرا در 20 تا 25 سالگی ازدواج نکردم

در آستانه 27 سالگی فهمیدم که درانتخاب بعضی راه ها اشتباه کردم

چکار کنیم که بعد از 40 سالگی حسرت دوران جوونی رو نخوریم ؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)