سلام

بارها شده که عده ای میگن ما بعد از آشنایی با وبلاگ خانواده برتر از ازدواج زده شدیم یا ترس از ازدواج در دل مون افتاد و این رو نقطه ضعف وبلاگ خانواده برتر میدونن.

بنده بر خلاف نظر چنین دوستانی،  این موضوع رو نکته مثبت و خیلی خوب وبلاگ می دونم نه نقطه ضعف. چرا؟!

چون عده ای نسبت به ازدواج یه دید رویایی و بهشت گونه دارند. تصور می کنن که بعد از ازدواج همسرم؛

همیشه بهم محبت می کنه، همیشه با هم مهربونیم، هر وقت خواستم میرم در آغوشش قرار میگیرم، اگه دلم گرفت سرم رو میذارم رو شونه هاش و یه دل سیر گریه می کنم، هر وقت خواستم ارضاء جنسی میشم، شوهرم از اندامم تعریف می کنه، خانمم هر چی گفتم گوش می کنه، خانمم منو رو سرش میذاره و ... !!!

ولی وقتی میان اینجا و از واقعیات بعد از ازدواج مطلع میشن؛

می بینن که عده ای در انتخاب همسر دقت نکردند و الان به دردسر افتادن

می بینن که اکثر تصورات و خیالات شون از ازدواج سرابی بیش نبوده

زنانی رو می بینن که از محبت نکردن شوهرشون گلایه دارن در حالی که مثلا میگن من خوشگلم و از لحاظ زیبایی مشکل ندارم

مردانی رو می بینن که از نافرمانی همسرشون گلایه دارن

یا خانم شون سر مسائلی مهریه 1300 سکه ای خودش رو به اجرا گذاشته

مردانی رو می بینن که توسط همسرشون ارضاء جنسی نمیشن

و ... 

خب طبیعیه که چنین افرادی با دیدن این مسائل ممکنه از ازدواج زده بشن، زندگی بعد از ازدواج می تونه رویایی باشه ولی ملزوماتی داره که قبل از ازدواج باید به اون توجه بشه، پسران دم بخت باید به این نکته توجه داشته باشن که مثلا اگه یه دختر صورت و هیکل قشنگی داشت لزوما به این معنی نیست که بعد از ازدواج با اون خوشبخت خواهند شد و ... !

دختران دم بخت باید به این نکته توجه داشته باشن که نباید روی چرب زبونی و ظاهر جذاب یه پسر برای خوشبختی حسابی باز بکنند!

دختران و پسران دم بخت باید قبل از ازدواج با واقعیات بعد از ازدواج آشنا بشن و با توجه به اون واقعیات همسر انتخاب کنن، بعد از ازدواج خوشگلی و خوش هیکلی خانم باعث خوشبختی نمیشه، جذابیت های ظاهری یه دختر، یه زندگی آرام و موفق رو نمیسازه، ظاهر جذاب و حرف های عاشقانه ی یه پسر قبل از ازدواج ضامن ارضای روحی یه خانم در بعد از ازدواج نیست.

آیا شما این افزایش آگاهی رو بد می دونید؟

این بده که یه پسر قبل از ازدواج و قبول یه مهریه نجومی به فکر این باشه که قبلا عده ای بر سر همین مهریه زندان رفتند، در حالی که با عشق ازدواج کردند؟!

آیا این بده که یه دختر وقتی قربون صدقه های یه پسر رو میشنوه، قول هایی که میده، وقتی خانمم خانمم راه مینداره، وقتی حتی اسم بچه هاش رو هم بهش میگه و ...، به این فکر کنه طرف مقابل داره داره دروغ میگه؟!، بده که یه دختر برای ادعای یه پسر تضمین بخواد؟!

کسانی که میگن بعد از دیدن مطالب خانواده برتر از ازدواج زده شدیم، باید بهشون تبریک گفت. ان شاء الله در موقعیت های جدید احساسات رو کنار خواهید گذاشت و عقلانی همسر انتخاب خواهید کرد.

یکی از راه های انتخاب درست همسر اینه که یه دختر علاوه بر شوهر، به فکر انتخاب یه پدر برای بچه هاش باشه، همچنین یه پسر علاوه بر انتخاب یه زن برای خودش، باید به فکر این باشه که قراره بچه هاش رو دست چه زنی بسپاره!!!

این جاست که انتخاب ها به سمت عقلانیت پیش میره، پسر متوجه میشه که شاید خودش بهره ای از زیبایی خانمش ببره ولی همون زیبایی چندان به درد فرزندانش نمیخوره! یا یه دختر متوجه میشه که مثلا فلان جذابیت شوهرش برای فرزندانش کارایی نداره و چندان به دردشون نمی خوره.

بنابراین تشریح واقعیات بعد از ازدواج یکی از کاربردهای وبلاگ خانواده برتر هستش که ظاهرا در این زمینه موفق عمل کرده!!! تصورش رو بکنید افرادی که نسبت به ازدواج رویاهای شیرین در ذهن داشتند بعد از ازدواج با این واقعیاتی که در خانواده برتر مطرح شده آشنا میشدن، چه اتفاقی می افتاد؟

شما احتمال نمیدید که درصدی از دلایل طلاق همین تصورات رویایی هستش که دختران و پسران قبل از ازدواج نسبت به زندگی زناشویی داشتند؟!

یکی از بلوغ های لازم برای ازدواج، بلوغ عقلی هستش، یعنی؛

وقتی اینجا می بینید فلان آقا/خانم به همسرش ظلم کرد، فلان دختر مهریه نجومی خواست، فلان پسر ...، نیاید بگید همه ی دختران پول پرست هستند، همه پسران ظاهر پرست هستند، همه ی مردان به خانم شون زور میگن و ... 

بنابراین در انتخاب همسر دقت کنید، کسی رو انتخاب کنید که در ساخت بهشت بعد از ازدواج بهتون کمک کنه، برای یک انتخاب بهتر از پست زیر دیدن کنید:

روش کسب شناخت قبل از ازدواج


موفق باشید


مرتبط با کسب شناخت قبل از ازدواج:

پیش از ازدواج، حتما چند جلسه مشاور برید و خوب تحقیق کنید

کمکم کنید کسی که عاشقش شدم رو بشناسم

مخالفت والدین با دوران شناخت طولانی مدت قبل از ازدواج

برای شناخت، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

روش شناختن افراد خودخواه قبل از ازدواج

برای کسب شناخت در ازدواج های فامیلی چکار باید کرد ؟

جلسات خواستگاری رو برای شناخت کافی نمی دونم

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی؟

میخوام با شناخت، شوهر کنم؟

رفت آمد خانواده ها برای شناخت بیشتر در قبل از عقد

جلسه دوم خواستگاری - شناساندن نه شناختن

خواستگاری راهی درست برای شناخت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه) جهت اطلاع پدران و مادران (۱۵۸ مطلب مشابه)