سلام
با توجه به بالا رفتن سن ازدواج، و گرفتار شدن بسیاری از جوانان به گناه کبیره ی خود ارضایی، اگر پسری برای انجام ندادن این گناه، که برابر با زنای با خود شمرده میشود، و از گناهان کبیره بوده و عواقب روحی و جسمی فراوان دارد، با کسی یا کسانی صیغه ازدواج موقت بخواند و از این طریق نیازش را بر طرف سازد، و بعد از فراهم آمدن شرایط مناسب جهت ازدواج، اقدام کند:
1- اولا به دختر بگوید این مسئله را؟ یا حرفی از آن نزند و بگوید تا به حال با کسی نبوده است؟؟؟؟
2- اگر این مسئله را گفت، آیا همان موقع پاسخ منفی را به او میدهید؟ یا سایر ملاک هایی که فرد دارد را نیز بدون بدبینی و دید بد، بررسی میکنید؟
پیش بینی خود من این هست که اغلب دوستان دو دسته جواب بدهند:
1- دسته اول بگویند، پسر باید بگوید و دختر بداند، و دختر هم جواب منفی بدهد چون این پسر پاک نیست و باید صبر میکرده و چطور انتظار دارد دختر مورد علاقه اش پاک باشد و کاری نکرده باشد، پس این پسر باید برود یک دختری که رابطه داشته بگیرد و .....
2- دسته دوم بگویند، خب اگر سایر ملاک ها را داشت و واقعا فهمیدیم پسر خوبی بود و برای انجام ندادن گناه اینکارو کرده و دیگر هم سمتش نمیره، خب ما احتمالا نادیده میگیریم و اگر بقیه ملاک ها رو داشت قبول میکنیم.

اما فارغ از این دو دسته پاسخ، من میخوام یک واقعیت رو مطرح کنم تا ببینم آیا شما هم موافقید با حرفم یا نه (تعصب رو کنار بذاریم و جواب واقعی بدیم!)
من فکر میکنم، هر دو دسته افراد بالا، خصوصا دسته اول، اگر چنین پسری به خواستگاریشان بیاید، و فرد شاخصی باشد، مثلا از یک خانواده ی بزرگ و معروف، و یا ثروتمند، و یا خودش شخص معروف یا مشهور یا صاحب یک افتخاری باشد، اصلا به گذشته اش کاری ندارند، و اصلا بدی هایش رو نمیبینند، و فقط محاسن و خوبی هاشی رو میبینند و به او پاسخ مثبت میدهند!
و تنها انسان های معمولی هستن که باید با تقوا باشند و از زیر آزمایشات و ذره بین های اساسی عبور کنند! و آخرش هم منت سرشان گذاشته شود و پذیرفته شوند!!!
فلذا انسان به این نتیجه میرسد که هر غلطی میخواهد برود و بکند، فقط یک چیز خاص و پررنگ داشته باشد، کافیست تا دست روی هر دختری که میگذارد جواب + بشنود! ولی اگر دارای چنین موقعیت خاصی نیست، کلا قید ازدواج رو بزند و او هم برود به اندازه جیبش عشق و حال کند!! چون به امتحان پس دادن و تحقیر شدن در زمان حواستگاری نمی ارزد! همچنین به رهبانیت کشیدن و تقوا پیشه کردن که بیشتر شبیه خودآزاری میماند هم نمیصرفد! خودش را نابود کند که پاک بماند؟! معنی پاکی خلاصه شده در رابطه جنسی؟!! اونهم حلال و شرعی و به خاطر گناه نکردن؟!!!
من بسیار متعجبم از افرادی که شاید هر روز گناه کبیره کنند، ولی در نهایت پاک خوانده شوند، و کسانی که به خاطر دست نزدن به گناه، حکم شرع رو اجرا کنند و ناپاکشان بخوانند! عطای این ازدواج را به لقایش بخشیدیم! بنشینید منتظر جوان ها پــــــــــــــــاک
!

 

مرتبط:

موقع ازدواج باید به شوهرم بگم که قبلا صیغه کردم؟

آیا متعه همان زناست ؟

آیا به همسر آینده ام بگم که با چند خانم ازدواج موقت کردم ؟

اگر ازدواج موقت عاقلانه باشد ضرر نخواهد داشت

آیا ازدواج موقت (صیغه) در قرآن وجود داره؟

ازدواج موقت=زنا؟ بله یا خیر؟ "مسئله این است"

ازدواج موقت یا زنا ؟

نظر پسران در مورد دختری که شرعا ازدواج موقت کرده

چند تا سوال در مورد ازدواج موقت

بین من و دختری که تن به ازدواج موقت داده فرقی نیست ؟

ازدواج موقت چه وقت هایی خوبه ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل مربوط به ازدواج موقت (۳۹ مطلب مشابه)