سلام

برای من چند تا سوال در مورد ازدواج موقت (صیغه) پیش اومده که ممنون میشم جواب بدین.
میگین پسرای مجرد چون به خاطر تحصیل و شغل و مسکن نمیتونن ازدواج کنن و برای اینکه گناه نکنن خودارضایی نکنن!و زنا نکنن! پس باید راهی باشه برای جواب دادن به نیازشون!

خب این سوال برای من پیش میاد که دخترا که زودتر از پسرا به بلوغ میرسن و زودتر از پسران این نیاز رو احساس میکنن خودتون هم در وبلاگ تون شاهدین که متاسفانه تعداد دخترانی که بر اثر فشار این نیاز مبتلا به خود ارضایی شدن کم نیستن پس تکلیف این دخترا چی میشه؟ایا باید همچنان گناه خود ارضایی رو ادامه بدن یا خویشتن داری کنن؟

لابد خیلیاتون میگین ازدواج کنن دخترا که برای ازدواج نیاز به شغل و درامد و ... ندارن و ازدواج براشون اسونتره و میتونن ازدواج کنن ولی به ازای هر پسری که به خاطر مشکلات اقتصادی و بیکاری نمیتونه ازدواج کنه مسلما یه دختر هم نمیتونه ازدواج کنه.

در ثانی یه دختر فقط به خاط این نیاز نمیتونه که با هر کی ازدواج کنه باید کسی باشه که هم کفو باشن و تا پیدا شدن این هم کفو زمان لازمه پس یه دختر تا پیدا شدن هم کفو خودش اونم تو این اوضاع جامعه چیکار کنه؟ خویشتن داری کنه اگه به خویشتن داریه چرا پسرا هم خویشتن داری نکنن؟
در مورد متاهلا که باز متاهلا رو با وجود داشتن همسر متاسفانه اجازه این کار داده میشه!

شاید بگین همه متاهلا نه اونایی که نیازشون رفع نمیشه باید برن سراغ صیغه یا اونایی که به دلایل کاری و ماموریت مدتی از همسرشون دور هستن، ماشاء الله هم که همه مردا خوشون جز این گروه خاص میدونن!!

سوالی که اینجا برای من پیش میاد اینه که وقتی زن نیازش با همسرش برطرف نشد تکلیفش چیه؟بره طلاق بگیره؟ خب با وجود بچه یا به همون دلایلی که مردا نمیخوان جدا بشن قادر به طلاق گرفتن نیستن پس تکلیف این زن چی میشه؟

یا اگه به طلاق گرفتنه چرا مرد وقتی که نیازش برطرف نمیشه و مشکل اساسی وجود داره طلاق نمیده و نمیره سراغ یکی دیگه ؟

در مورد ماموریت های کاری و شغلی هم بالاخره این مرد یه زنم داره که اونم از شوهرش دوره و اونم نیاز داره یا نه؟ وقتایی که نیاز داره و همسرش کنارش نیست باید چیکار کنه؟باز خویشتن داری!، سوال بعدیم اینه که اگه این کار حلال خداست چرا باید پنهونی انجام بشه چرا باید جایی ثبت نشه.

چرا مردا باید به خاطر این کار خیرخواهانه!!هزار تا دروغه وفریب به هم ببافن؟، چرا میگن اگه پسری قبلا صیغه کرده لازم نیست به طرفش بگه ایا این فریب دادن نیست بالاخره ما نباید بدونیم داریم با یه پسر ازدواج میکنیم یا با یه مرد ایا این فریب دادن باعث نمیشه عقد باطل بشه؟

و در اخر ایا این حق یه دختر نیست که بخواد با هم کفو خودش ازدواج کنه؟(منظور از هم کفو بودن تو این قسمت باکره بودنه) این حق دختر نیست با کسی ازدواج کنه که سالها مثل خودش خویشتن داری کرده؟

پاسخ :

سلام

امیدوارم فکر نکنید می خوام از آقایون طرفداری بکنم .

میل جنسی در مردان و زنان خیلی با هم تفاوت داره . یکیش اینه که اغلب مردها سریع تحریک میشن و سریع هم ارضاء میشن . در حالی که برای تحریک و ارضاء شدن خانم ها توسط یه مرد غریبه حداقل 20 دقیقه زمان لازمه، اونم در صورتی که زن مقاومتی نداشته باشه. در آقایان این پروسه معمولا زیر 5 دقیقه است . گاهی آقایان با یک نگاه حرام تحریک میشن .

طبیعت زن و مرد رو خدا این طوری آفریده. برای همین هم اگه اشتباه نکنم در قرآن اول به مردها گفته شده که نگاه تون رو کنترل کنید و بعد به زن ها گفته که پوشش مناسب داشته باشید.

یکی از دلایلی که خدا این اجازه رو به پسرها داده که ازدواج موقت بکنن ولی برای دختران باکره محدودیت قائل شده همینه. چون سختی کنترل میل جنسی در مردها با زن ها قابل مقایسه نیست.یه مرد اگه بهش فشار بیاد این امکان رو داره که حتی با دشمن خونی خودش هم ارضاء بشه ولی زن ها این طور نیستند. یه زن وقتی به ارضاء جنسی میرسه که از طرف مقابلش رضایت داشته باشه و براش جذاب باشه.

با عرض معذرت حتی زن های بدکاره هم اگه از مردی خوش شون نیاد یا قبولش نمی کنن یا اگه به خاطر منفعتی راضی به اون کار بشن فقط خودشون رو در اختیار میذارن. سعی نمی کنن با مردی که از نظر اونا دلچسب نیست ارضاء بشن .

با توجه به تفاوتی که بین  روند تحریک و ارضاء شدن پسران و دختران وجود داره، آیا هنوز مخالف این سنت خداوند هستید. اگه منصف باشید خدا یه جای دیگه برای شما جبران کرده. میزان لذتی که شما خانم ها موقع ارضاء شدن با شوهرتون می برید چندین برابر آقایون هستش.

البته بنده هم موافقم با این موضوع که یه دختر باکره حق داره با پسری ازدواج کنه که قبلا تجربه ی رابطه ی جنسی نداشته.

" وقتی زن نیازش با همسرش برطرف نشد تکلیفش چیه؟"

سه راه برای زن وجود داره:

اول این که سعی کنه مشکلش رو به طرق مختلف حل کنه. حالا یا خودش مطالعه می کنه یا از یه روانشناس کمک می گیره، به هر حال سعی کنه ریشه ی مشکل رو پیدا کنه.

دوم ، تحمل این وضع!

سوم، جدایی !!!

ممکنه بگید چرا زن این حق رو نداره که مثل مرد در چنین شرایطی ازدواج موقت بکنه؟

برای این که بتونید با این موضوع کنار بیاید! و راحت تر این موضوع رو بپذیرید. نگاه تون رو گسترش بدید. فرض کنید زن هم مثل مرد می تونست در کنار شوهرش با یه مرد دیگه ازدواج موقت بکنه. چه اتفاقی می افتاد؟، آیا سنگ روی سنگ بند میشد؟، دیگه خانواده معنی داشت؟!

بازم ممکنه بگید خب اگه این طوره، پس این امکان باید از مرد گرفته بشه تا خانواده استحکام بیشتری داشته باشه!

بازم شما رو دعوت می کنم به نگاه بازتر. الان چند درصد مردان در کنار همسرشون با یه خانم دیگه ازدواج موقت کردند؟!

آماری در دست ندارم ولی چنین مردانی نایاب هستند. من نمی شناسم. شما چطور؟، می دونید اگه زن ها هم چنین امکانی داشتند چی می شد؟

شاید خنده دار باشه ولی شاید مردانی که به یک زن اکتفا می کردند نایاب می شدند!، ببینید قوانین دین اسلام چقدر قشنگ خانواده رو حفظ می کنه. به مردها میگه حق نداری چشمت دنبال زن یه مرد دیگه باشه . قید ازدواج با دخترها رو کلا باید بزنی چون اجازه ی زن اول لازمه ! اگه با زن شوهرداری زنا کردی نمی تونی باهاش ازدواج کنی حتی اگه شوهرش طلاقش بده ! پس باید به همون زنی که داری قانع باشی . فوقش می تونی با ترس و لرز یه زن بی شوهر که سه ماه از طلاقش گذشته باشه رو برای یه مدتی بگیری ! گناهی مرتکب نشدی ولی اگه زنت بفهمه تیکه بزرگت گوشته !

" چرا مرد وقتی که نیازش برطرف نمیشه و مشکل اساسی وجود داره طلاق نمیده و نمیره سراغ یکی دیگه؟ "

یه دلیلش می تونه بچه ها باشن. دلیل دیگه مهریه ی بالای زن !!!

" در مورد ماموریت های کاری و شغلی هم بالاخره این مرد یه زنم داره که اونم از شوهرش دوره و اونم نیاز داره یا نه؟ وقتایی که نیاز داره و همسرش کنارش نیست باید چیکار کنه؟باز خویشتن داری! "

دقت کنید که زن به این راحتی ها تحریک نمیشه . پس اگه وقتی شوهرش نیست کمی مراقب باشه فشار غیر قابل تحملی بهش وارد نمیشه . بر خلاف مرد که یه نگاه حرام کارش رو میسازه !

"  اگه این کار حلال خداست چرا باید پنهونی انجام بشه چرا باید جایی ثبت نشه . چرا مردا باید به خاطر این کار خیرخواهانه!!هزار تا دروغه وفریب به هم ببافن؟ "

به دلیل غیرت زن هاشون . همون چیزی که یه زن نباید داشته باشه . این رو بنده نمیگم ! حضرت علی علیه السلام میگه . چرا ؟ یه دلیلش اینه که زمینه های مرگ میر برای آقایون خیلی بیشتر از خانم هاست . جنگ ، کشته شدن در حین کار ، فرسوده شدن در اثر کار روزانه و بعد مرگ و ... . در جنگی که در دهه 60 علیه ما صورت گرفت ، چیزی نزدیک به 300 هزار پسر و مرد شهید شدند ! این یعنی چیزی نزدیک به همین تعداد زن بیوه شد و دختر هم شانس ازدواج رو از دست داد . من تعدای از اونا رو میشناسم . الان تو خونه ی پدری زندگی می کنند . به نظر میرسه هیچ شانسی هم برای ازدواج ندارند . از یه طرف سن اونا بالا رفته و از طرف دیگه کسی که در رنج سنی ازدواج با اونا باشه وجود نداره یا حداقل خیلی کم هستند .

باز قضیه ی آب گل آلود و ماهیگری !!!

اگه هم سن و سال های این دختران و زن های بیوه غیرت رو کنار میذاشتن و شوهرشون رو با اونا تقسیم می کردند الان این ها هم ... ! اصلا ولش کنید جدی نگیرید !!!

ببخشید طولانی شد .

موفق باشید

 

 

مرتبط:

 

اگر پسری بیاد خواستگاری تون که قبلا صیغه داشته جوابتون چیه؟

موقع ازدواج باید به شوهرم بگم که قبلا صیغه کردم؟

آیا متعه همان زناست ؟

آیا به همسر آینده ام بگم که با چند خانم ازدواج موقت کردم ؟

اگر ازدواج موقت عاقلانه باشد ضرر نخواهد داشت

آیا ازدواج موقت (صیغه) در قرآن وجود داره؟

ازدواج موقت=زنا؟ بله یا خیر؟ "مسئله این است"

ازدواج موقت یا زنا ؟

نظر پسران در مورد دختری که شرعا ازدواج موقت کرده

بین من و دختری که تن به ازدواج موقت داده فرقی نیست ؟

ازدواج موقت چه وقت هایی خوبه ؟

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل مربوط به ازدواج موقت (۳۹ مطلب مشابه)