"امیدوار" :

بسم الله

خواهشا با دقت کامل بخوانید و حتما نظر بدید.

 ازدواج موقت انجام دهید مطمئن باشید اگر عاقلانه و با تدبیر باشد ضرر نخواهد داشت.

الحمدلله در دین ما شیعیان واقعیتی کلی مسئله ازدواج موقت این نیست که عموم فکر می کنند بزرگترین آثار ازدواج موقت بنا به روایات معصومین (علیهم السلام) موجب رضایت خداوند است.

 تا به حال که مشاهده شده، فقط و فقط از مضرات و مشکلات احتمالی و فسادهای احتمالی متعه و سوء استفاده هایی که شاید بشود فکرها چرخیده . ای کاش مقداری هم قسمت پری لیوان را نگاه می کردیم.

جواب دهید:

دیگر بی بند و باری از اینکه هست بیشتر؟

فساد از این بیشتر؟

رابطه های نامشروع از این بیشتر؟

بی حجابی و بد پوششی از این بیشتر؟ 

شکسته شدن حریم های خانوده ها از این بیشتر؟

آمار طلاق و ازدواج های از هم پاشیده از اینکه هست بیشتر ؟

تاثیر کشورهای غربی بر روی روحیه های جوانان غیور و ناموس دار ما از این بیشتر؟

آنقدر معصومین ما به رفتارهای ما شیعبان حساس بوده اند و هستند که تمامی رفتارهای  ماها را زیر ذره بین اسلام تبدیل به حلال ،حرام ،مستحب و مکروه ، کرده اند، تا راهنمایی  برای بر پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی باشند

و آنقدر روایات از 14 معصوم نقل شده است که آثار یک فردی که فعل حرام در یک جامعه  انجام می دهد چقدر تاثیر منفی بر اطرافیان و جامعه اش می گذارد.

و در مقابل آثار فردیکه دنبال رضایت پرودگارش (حلال) است یعنی حداقل رضایت خدا در آن عمل انجام شده قرار دارد ،چقدر تاثیر مثبت بر فعالیت و زندگی اطرافیانش و جامعه می گذارد .

چرا انسانی که غریزه او را خداوند داده و راه حلال برای دفع آن گذارده تبدیل به تعصبات و حدسیات و گمان های منفی میشود؟ 

و نتیجه اش فساد زیاد تا جایی که غیرت و حیا از بین می رود و به جایش چشم چرانی و بی حیایی و بی عفتی جایگزین می شود .

یک مثال بسیار ساده :

وقتی یک نوجوان چیزی را دوست دارد و میداند که این جنس مثلا ماشین را اگر بخواهد در سن نوجوانی استفاده کند باید منتظر عواقب آن یعنی ( روبرو شدن با پلیس،جریمه سنگین، دستگیری ،تشکیل دادن پرونده  انتظامی، خواباندن ماشین، و نیز مواخذه پدر باشد ) بنابراین درصد ریسک به حداقل خود  می رسد و سعی میکند تا زمان سن قانونی دست  از پا خطا نکند و آن موقع که به سن قانونی رسید بر اساس قانون و امتحان و خواندن مقررات و حوداث احتمالی و چگونگی از جلوگیری از حوادث احتمالی در رانندگی در کتابهای قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی با اطلاع کافی گواهینامه و مجوز رانندگی را بدست می آورد.

این مثال برای این بود که برای ارضای غرایز جنسی راهی هست ولی بر اساس قانون و مقررات و آموزش و نیز رسیدن به سن قانونی که بودن همین مسئله قانون خیلی ازجوانان را به تصمیم گیری دقیق وا می دارد که در این موضوع هم کشور از بی بند و باری محفوظ ماند و فکر جوانان دیگر دنبال  پیدا کردن جواب برای سوال غریزه جنسی .

این از بحث نوجوانان و جوانان

اما بحث متعه و خانمهای مطلقه و آقایان چه مجرد و چه متأهل

در اسلام و احادیثی آمده است غرایض انسان حق طبیعی انسان قلمداد شده است اما نحوه ی استفاده از آن می بایست بر اساس رضایت خداوند و به طور مشروع و منطقی برطرف گردد.

در وجود انسان به تکامل رسیده هیچ وقت مسئله آرامش روحی از شهوت جنسی جدا نبوده است بلکه در بسیار مواقع زندگی ها از ارضای جنسی خوب تبدیل به یک احساس عاطفی عمیق و ماندگار تبدیل می شود.

بیایید مثبت فکر کنیم و زیبا بیاندیشیم و به بهترین وجه از نعمت خدا با رضایت خدا استفاده کنیم قطعا کاری که در آن رضایت خداست فساد به همراه ! ندارد این یادمان باشد.

حدود شرعیه، خط قرمز ما مسلمانان می باشد

برادران و خواهران:

اسلام یعنی پایبند بودن به انسانیت و به تکامل رسیدن نه شهوت بازی و هوسرانی . به معنای ساده تر بزرگترین لذات دنیایی ما مخلوقات همه و همه لحظه ای است

 از ارضای نیازهای جنسی بگیر تا خوردن و خوابیدن و گشتن و نگاه کردن نمیگوییم نباید باشد اتفاقا باید باشد ولی هر کار کنیم هر چقدر به این نوع نیازها نیازمند باشیم گذراست و باز احساس می کنیم ان چیزی که میخواستیم را بدست نیاورده ایم. 

می دانید چرا؟ چون که وجود ما لذت را میخواهد اما لذت را نمی تواند در درون خود نگه  می دارد  هر کار که انجام بدهیم خلاصه اش با خود میگوییم لذت بردیم هیچ وقت نمی توانیم بگوییم همیشه لذت می بریم 

مثال : وقتی یک شیرینی خوردید و خوشمزه هم بود چند لحظه بعد نمیگویید دارم لذت می برم میگویید لذت بردم و این یکی از مشکلات ما انسانهاست که به اصل خود نمی خواهیم برگردیم .  

 یعنی زمانی که شما کیک را خوردید .خوردن کیک و لذت بردن از لذت آن لحظه ایست اما اگر این لذت را مدیون محبت خداوند و نعمت او که باعث شده لذت ببرید باشید این لذت برای شما ماندگار خواهد شد بلکه بسیار ارزش این لذت بالاتر خواهد بود.

و منظور از طرح این موضوع: 

این است که اگر نیازی دارید اول ترس از خدا و رضایت خدا برایتان مهم باشد نه حرف مردم . ما بعضی وقتها زبان مردم را کاری تر از خشم خداوند می دانیم اگر شما نیازی داری منطقا با شرایط مورد نظر ولی با رضایت خدواند و رعایت عرف جامعه به نیاز خود سامان بدهید .

 

مرتبط:

اگر پسری بیاد خواستگاری تون که قبلا صیغه داشته جوابتون چیه؟

موقع ازدواج باید به شوهرم بگم که قبلا صیغه کردم؟

آیا متعه همان زناست ؟

آیا به همسر آینده ام بگم که با چند خانم ازدواج موقت کردم ؟

آیا ازدواج موقت (صیغه) در قرآن وجود داره؟

ازدواج موقت=زنا؟ بله یا خیر؟ "مسئله این است"

ازدواج موقت یا زنا ؟

نظر پسران در مورد دختری که شرعا ازدواج موقت کرده

چند تا سوال در مورد ازدواج موقت

بین من و دختری که تن به ازدواج موقت داده فرقی نیست ؟

ازدواج موقت چه وقت هایی خوبه ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل مربوط به ازدواج موقت (۳۹ مطلب مشابه)