سلام

من علی ، مدرس دانشگاه و از خوانندگان سایت شما هستم. موضوعی رو لازم دونستم بنویسم ممنون میشم دوستان عزیز بالاخص خانم های محترم هم در بحث من شریک باشند. 

من عمیقا فکر می کنم در جامعه ای زندگی می کنیم که جنس آقایون شناخت ناقصی از جنس خانم ها دارن؛

به عنوان مثال زیاد می بینیم که پسرهایی که قبل از ازدواج یک چیزی در مورد خانم ها ( و بالاخص گزینه روبروی خودش ) فکر می کنند و بعد از ازدواج تازه می بینن توی چه فکرهایی بودن!

این دلایلش زیاد می تونه باشه؛ من که برای خودم یک قاعده ای گذاشتم که شناختی که یک آقا از یک خانم داره با شناختی که دوستای اون خانم ازش دارن خیلی فرق می کنه.

بذارید یک مثال بزنم براتون که مشابهش رو شما می تونید دور و بر خودتون زیاد ببینید. من در شرکتی کار می کنم که عمه من سه سال زودتر از من اونجا شاغل شده بود و دخترهای دور و برم رو بخوبی میشناسه.

جالبی اش وقتی بود که یک بار از همکارای خانم خودم پرسید و گفتم کی هستند، صحبت هایی کرد که من اصلا فکرش رو نمی کردم! غیبت ن ها! در مورد خود آدمش و اینکه دختر رو اگه بخوایم بشناسیم باید از دوستان دخترش پرسید؛

جلوی اونها واقعی تر رفتار می کنه تا جلوی همکارای آقاش. مشابه همین مساله رو میشه بین خانم ها هم دید. از اون چی که من در این سایت دیدم تازه متوجه شدم که چقدر خانم های این جامعه ( یا شاید خانم های این سایت ) تو شناخت جامعه دور و بری خودشون مشکل دارن. انگار کلا اونها رو موجودات بد، غیر قابل اعتماد، بدون تقیدات دینی، علاف و ... می دونن.

انگار هر چی خصلت بد هست رو جمع کردن یک جا و گفتن اینا مال آقایونه!!! مثلا می خوندم در یکی از این پست ها که آقایون ازدواج رو فقط برای مسایل جنسی می خوان ولی خانم ها برای آرامش و عشق!

مشابه این طرز فکرها رو زیاد میشه دید تو این سایت. بگذارید به عنوان یک آقا پسر که تجربه تعامل با هزاران نفر رو در قالب زندگی خوابگاهی ( به مدت 7 سال )، همکاران، همسایگان، دانشجویان، هم رزمان در پادگان و... دارم این رو به شما بگم که بر خلاف طرز فکر شما، بیشتر پسرانی که من دیدم اهل تقیدات دینی بودند و در زمان هایی که اختیار با خودشان بود، خیلی ها خودشان بلند شدند و به واجبات شون پرداختند، بیشتر پسرانی که دیدم تنها بودند و دوست دختری برای خودشون نداشتند، اونها هم در ازدواج به دنبال آرامش بودند و گفتند که از ازدواج به دنبال رسیدن به چیزهای مختلفی هستند مثل آرامش، داشتن همدم و برآورده شدن نیازهای جنسی شون؛ دقیقا مثل شما خانم ها. پس این نشون میده که خانم های زیادی هستند که درست دور و بر خودشون رو نشناختند؛ مشابه وضعی که برای طرف مقابل هم هست.


مرتبط :

روانشناسی دختر خانوم ها از زبان خودشان

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

چطور میشه فهمید جواب رد قطعیه یا ناز کردنه؟

چرا بعد از رد کردن خواستگار پشیمون میشم ؟

از رد کردن بعضی خواستگارام پشیمونم


مرتبط با اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی:

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

کسب شناخت از دختر در اولین جلسه خواستگاری

برای شناخت ، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

خواستگاری راهی درست برای شناخت

نوع پوشش دخترها و شناخت ذائقه پسرهای دم بخت

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی ؟

شیوه ی برگزاری جلسه اول خواستگاری

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

خانم ها در جلسه اول خواستگاری به چه چیزهایی توجه می کنن؟

در جلسه اول خواستگاری آقایون به چه چیزهایی توجه میکنند ؟

برگزاری جلسه اول خواستگاری در بیرون از خونه دختر

اگر خواستگاری در جلسه اول به دلتون نشینه، بازم ادامه میدید؟

بعد از جلسه اول خواستگاری چطور بگیم که مایل به ادامه هستیم ؟

در جلسه اول آشنایی چطور میشه سنگین، منطقی و با احساس بود ؟

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چطور باید باشه ؟

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

شرح واکنش های مراحل اول آشنایی برای ازدواج

در جلسه آشنایی بین پدرم و خواستگارم بحث شد

در جلسات آشنایی ازدواج خودِ واقعی مون رو معرفی کنیم

مدیریت اولین قرار آشنایی برای ازدواج


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)