سلام

راستش الآن داشتم یه مطلبی رو می خوندم راجع به فرق بین اعتماد به نفس و عزت نفس... و واقعاً نفهمیدم من الآن چجویم؟! کدومش رو دارم و کدومش رو نه.

یه کم در مورد خودم میگم واقعاً ممنون میشم راهنماییم کنید خودم رو بشناسم تا بتونم بدی هام و از بین ببرم...

18 سالمه و تیب شخصیتیم entp ، مطمئنم یه جورایی از پس تموم کارهای دنیا بر میام، و اگه خدا بخواد یکی از چهار نفری هستم که قراره دنیا رو تکون بده، و یه جورایی نسبت به آینده ام واقعاً خوش بینم و می دونم قراره به بهترین شک بسازمش، ولی مشکل اینجاست!

نسبت به الآن خودم حس خیلی بدی دارم... فقط می خوام خودم رو عوض کنم، هی رفتار های بقیه رو مقایسه می کنم با خودم ...، روبروی بقیه آدم شجاعم، حرفم رو راحت می زنم ولی از درون نه ...، همه ش تو فکر این هم وای! الآن از این حرفی که من زدم بقیه چه برداشتی دارن؟

با اینک می دونم حقیقت از همه چی مهم تره و باید حرف درست رو زد (البته آدمی هستم که براحتی اشتباهات خودش رو قبول می کنه و می پذیره نه این که یه دنده باشه و حرف حرف خودش باشه ها) ولی همه ش فکر می کنم بقیه از من متنفرن... 

با تک تک حرف های من فکر می کنن این چقدر شعاریه و فقط حرف الکی میزنه... نمی خوان حرف های منو بشنون. دارن به زور تحملم می کنن...

به خودم اطمینان دارم ولی از خودم بدم میاد، خودم رو دوست دارم ولی از خودم متنفرم ...، آدمی هستم که بعضی وقت ها حتی می ترسه به گذشته ش نگاه کنه، این رو هم بگم که؛

مثلا یه امتحانی می دیم من یه جورایی از خودم مطمئنم که اون امتحان رو قراره عالی بدم ولی وقتی با بقیه مقایسه می کنم فقط این تو ذهنم هست که از همه بیشتر خراب کردم... با این که بیشتر اوقات اول میشم...

تا حالا فقط دو نفر بهم گفتن تو اصلا اعتماد به نفس نداری...  اون هم وقتی از ترس هام باهاشون صحبت کردم، ولی بقیه فکر می کنن یکی از با اعتماد به نفس ترین آدم های دنیام...، راستی راستی من چه مشکلی دارم؟

اگه می دونید میشه بگین؟، واقعاً نمی فهمم مشکلم چیه؟

 

پیشنهاد:

اصلا زندگی میکنم که چی بشه؟

آیا حس پوچ گرایی بعد از چندین جلسه قابل درمانه ؟

حالم خیلی بده، به پوچی رسیدم

از وقتی ترک تحصیل کردم زندگیم به پوچی میگذره

احساس پوچی داره دیوونه ام میکنه

احساس پوچی میکنم که چرا سمت رشته مورد علاقم نرفتم

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)