سلام

من یک دختر میشه گفت نوجوان البته اگر نوجوان به حساب بیام، هستم.

تک فرزندم و مشکلم هم همینه. من از وقتی خیلی کوچک بودم و چپ و راستم رو تشخیص نمی‌دادم خواهر و برادر می‌خواستم و این کمبود یک خواهر یا برادر رو حس می‌کردم با وجود اینکه مادرم خیلی همراه و با حوصله بود. البته اینکه کلاً بچه‌ای دور و بر ما نبود هم بی تاثیر نیست، ولی خب اون قدر هم تاثیر نداره چون از همون 3 سالگی مهد کودک می رفتم.

تنها تفاوتی که در این 12 سال داشتم این بود که در خردسالی برادر می‌خواستم و بعدش خواهر و الآن 1 یا 2 ساله که به این نتیجه رسیدم که هر کدوم مزایای خاص خودشون رو دارن و بچه دوم خانواده هر جنسیتی داشته باشه قطعاً از تک فرزندی بهتره! 

دوست هام و پدر و مادرم هیچ وقت برام جای خواهر و برادر رو نگرفتن. میگن یه دوست خوب می ارزه به صد تا خواهر برادر، امّا من از شما می پرسم دوست هم خون آدمه؟ خانواده آدمه؟ تو روز عروسیت دوستت نقش خواهر رو ایفا می کنه برات؟ وقتی بچه دار بشه تو خاله یا عمه میشی؟ 

بعضی‌ها میگن بهتر سر ارث و میراث دعوا ندارین ولی آیا الآن همه پولدارها تک فرزند بودن و ارث فراوانی از خانواده بهشون رسیده؟ 

یا گاهی از خودم می پرسم وقتی هم 80 سالم بشه اون دفتری که برادرم پاره کرد اون اتاقی که به اجبار با خواهرم شریک شدم یا خونه مون که جا برای 2 یا چند بچه نداشت مهمه یا اینکه می دونم یکی رو دارم که لااقل باهاش درد دل کنم.

سن من به داشتن خواهر یا برادر نوزاد نمی خوره باشه. آره یه آدم 20 ساله و یه آدم 5 ساله هیچ چیز مشترکی ندارن ولی یه آدم 30 ساله و یه آدم 45 ساله چی؟ 

مهم‌تر از همه اون حسرتیه که همیشه تو دل من و امثال من هست. حسرت خاطره‌هایی که نساختیم. حسرت بازی‌هایی که نکردیم. بیرون‌های که با هم نرفتیم، خریدهایی که با هم نرفتیم، حتی حسرت دعواهایی که با هم نکردیم.

به نظرتون من الآن چه کار می تونم بکنم؟ این هم بگم مادرم سالم و با حوصله است. مشکل مالی هم نداریم.


مرتبط:

مزایا و معایب ازدواج تک دختر با تک پسر

تک پسرم هنوز به سن بلوغ نرسیده از کنترل خارج شده

صفحه گفتگوی تک فرزندان خانواده برتر

دیدتون رو نسبت به تک فرزندها تغییر بدید

چرا باید تک فرزند باشم ؟

من یه خواستگاری دارم که تک فرزنده

تک فرزندم، نمی تونم تشخیص بدم راه زندگی درسته یا نه ؟

تک فرزندم، برای رهایی از تنهایی می خوام در خوابگاه زندگی کنم

چند نکته قابل تامل در مورد دختری که ازش خواستگاری کردم

دیگه خسته شدم بس که همه چی رو ریختم توی خودم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل تک فرزندان (۱۵ مطلب مشابه)