سلام به همه

پسری هستم  30 ساله، دو سال پیش درست شب یلدا اومد تو زندگیم، اولش مثل بقیه بود، بعد کم کم صحبت هامون شروع شد، پشت دستم رو داغ کرده بودم برای ازدواج، اما نمیدونم چرا گاهی فکرش می اومد سراغم، انگار دیگه تنها نبودم، کسی بود که حرف هام رو بهش بزنم، درد و دل هام رو بکنم، کسی شده بود که خودش رو از من میدونست، و منم به عنوان محرم رازهام قبولش کردم.

مشکلات بین مون زیاد بود ولی بهم جرات هر کاری رو میداد که به کمک هم حلش کنیم، تفاوت ها زیاد بود ولی خواستیم سازش کنیم و جای جا زدن کمک کنیم همدیگه رو اصلاح کنیم و تلاش کنیم پیش هم خوشبخت باشیم.

کلی هم جنگ اول داشتیم، تا این که یکی شدیم، یک سال گذشت، پای حرف هامون مونده بودیم، ولی کش میداد، چند مورد رو جزئی که گفته بودم چونه میزد، ولی هی میگفتم که حرف هامون رو زدیم، تا جایی که حرف حرف خودش میشد، و من کوتاه می اومدم.

آخه بار اول که کوتاه نیومد منم کوتاه نیومدم، از هم قرار شد جدا بشیم، قلبم داشت می اومد دهنم، تازه فهمیدم چقدر دوسش دارم، یک سال دیگه گذشت، با هر مشکل و سختی، بلد بودیم همدیگه رو، سازش و تلاش و ساختن رو یاد گرفتیم کنار هم.

دیگه ادامه ندم ...

من مهریه 14 تا نظرم بود، اما گفتن 110 و یه دونگ خونه، گفتم باشه، قرار عقد رو گذاشتیم با پدرش، پدرش گفت مهریه رو کامل صحبت کنیم روز عقد مشکل نخوریم، دوباره بستیم با هم حرف هامون رو.

اما درست یک هفته پیش، گفتن 80 مثقال طلا دیگه رسم شونه، استدلال می آورد، شوکه شدم، دیگه چطور میتونم رو بقیه چیزها اعتماد کنم، به من میگن پولکی، ولی من که گفتم هر چی باشه میپذیرم.

اگر رسم بود قبل چرا طی نکردیم، چه تضمینی هست که فردا چیزهای دیگه رو با استدلال خودشون عوض نکنند، قسم خوردم دیگه کوتاه نیام، تا شب یلدا وقت دادم، که با مهریه ای که توافق کردیم موافقت کنند و پای حرف شون بایستن.

یک هفته ست دعوا داریم و دیگه جنگ روز اول رسیده روز آخر، به نظرتون چه باید کرد؟، آیا حق با منه؟، خانواده ها هم مخالفن، مشاور هم گفت زیاد اخلاق هاتون تو جایی که مقابل هم هستید بهم نمیخوره و خطرناکه، دوری راه و ... ، رو به جون خریدم، مهم نیست برام.

ممنون از همگی به جواب هاتون خیلی نیاز دارم.


عدم قبول مهریه بالا از جانب پسران:

مهریه را پدر داماد باید بده یا خود داماد؟

پسری که ادعا میکرد دوستم داره بخاطر تعداد سکه رفت!

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

خواستگارم برای ازدواج با من سه شرط گذشته !

با این مهریه ها نمی صرفه ازدواج کنم

خواستگاری که می خواد مهریه عند الاستطاعه باشه نه عند المطالبه

از ترس مهریه سنگین، جلسات خواستگاری رو ادامه ندادم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

ما که نمی تونیم مهریه بدیم قید ازدواج رو بزنیم ؟

شوهرم میگه برو سکه هات رو ببخش تا بتونم بهت اعتماد کنم

ما پسران نباید با زندگی مون قمار کنیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)