سلام

من یک پسر *2 ساله با شغل آزاد و درآمد نسبتا خوب هستم که خیلی از ازدواج و قبول کردن مسولیتش میترسم.

دلایلی که باعث میشه بترسم ایناست:

1- بازار معلوم نمیکنه که کی خوبه و کی بد. البته بیشتر تو دوران بد بودن میگذره. دولت از هزار راه مختلف هر چی در میاری رو ازت میگیره ( آب و برق و عوارض و مالیات و پروانه و بیمه و ... که به برگه هرکدومش نگاه میکنی نمیفهمی اصلا پول چی رو داری میدی. هزار تا گزینه توشه معلوم نیست چی هستند).

با هر درآمدی اینقدر تورم بالاست و اقتصاد ضعیفه که به زور و زحمت میتونی دوران مجردیت رو سر کنی چه برسه به متأهلی و قبول مسئولیت یه زندگی.

حالا مشکل اصلی از اینجا شروع میشه:

2- شما به همین پست  3 ساله نامزدیم و تو دوران لعنتی عقد هستیم رو ببینید و بخونید.

دخترها و مخصوصا خانوادشون بهترین چیزهارو میخوان ، عروسی فوق العاده ، بهترین هدیه ها برای هر مناسبتی که تعداد مناسبت ها اینقدر زیاده در یک سال که آدم سرش گیج میره ( شب یلدا ، چادر برون ، میلاد پیامبر ، نمیدونم دندون فشون و بیرون روون و هزار تا مناسبت که یادم نمیاد خخخخ) ، پنج قلم از جنس های بزرگ که باید بهترین باشند تا چش درو همسایه درآد ، از لحظه عقد تمامی مخارج اون دختر خانوم پای شوهرشه ( البته وظیفه شوهره ولی کنار مشکلات دیگه خیلی سنگین میشه یعنی باید از مشکلات دیگه کاسته بشه تا بتونیم خرج دخترخانوم رو هم بدیم) ، اگر هم نتونی و نداشته باشی میگن خسیسی ، آدم نیستی ، لیاقت من رو نداشتی ، من تو خونه بابام همه چی داشتم و هزار تا تیکه دیگه ( نگید که نه ما نمیگیم چون خیلی هارو دیدم که وقتی اعصابشون خورد میشه میگن. زمان خوشی که این حرفها رو نمیزنید زمانی که بحث پیش میاد اینها رو میگید همتون).

3- من نمیفهمم چرا همتون میگید مهریه رو کی داده کی گرفته ؟؟؟!!!! عزیزم من وقتی میام میگم خانوم محترم من مثلا 500 سکه مهریه به شما میدم یعنی واقعا میدم. مگه شوخی دارم؟ یعنی خودم میگم حقته بعد ندم؟ نخیر ، باید بگید مهریه رو همه دادن و همه هم گرفتند.

خب همین مهریه که میگید حاضرید کمتر از دوستان و رفقا و فامیلهاتون بگیرید؟ نخیر حاضر نیستید. این هم چشم و هم چشمیه. خیلی ها رو دیدم که قبل ازدواج میگفتند مهریه مهم نیست ولی زمانش که رسید مهم شد و الآن هم دارن میگیرن عین هلو.

میدونم الآن خیلیاتون میاید میگید چطور ما باید بیایم نقد بهتون جهاز بدیم ولی شما یه کاغذ امضاء نمیکنید !؟ مگه ما داریم شمارو میخریم ؟! یا شما دارید با جهیزیه مارو میخرید؟! حاضرید جهیزیه نیارید و مهریه هم نگیرید ؟ به این سوال حتما جواب بدید خواهشا.

بابا بخدا پسرها هم آدمن. من خودم صبح تا شب دارم میدوم باز هم کم میارم. چرا فکر میکنید هر چی که خونه باباتون نداشتید رو میتونید از پسر بگیرید؟ فکر کنید یه لحظه .

اول کار که بهترین عروسی و عقد و هدیه و بهترین اجناس رو میخواید که یه پسر اول کار میره زیر قرض و گرفتاری.
بعد چند سال زندگی و سگ دو زدن پسر میتونید یه خونه بخرید که فرضا به نام پسر ( که شما دخترها راضی نمیشید) و یه ماشین. اومدیم تو این اوضاع یه اختلافی پیش اومد (ممکنه واس همه پیش بیاد نگید که من بدبینم چون احتماله دیگه).

تمام زحمت های ما برای زندگی و عمرمون رو با همون مهریه میگرید و میخورید و یه آب هم روش ( به دو رو برتون نگاه کنید زیاد دیده میشه این موضوع پس ممکنه واس هر کسی پیش بیاد خدای نکرده که امیدوارم واس هیچ کسی پیش نیاد).

بدبختی اینه ما جوونا به زندگی مشترک فکر نمیکنیم به راحت زندگی کردن ، به مسائل جنسی ، به پول ، چشم و هم چشمی ، داشتن چیزهایی که خونه پدرتون نداشتید ، آزادی هایی که اونجا نداشتید و .... فکر میکنید . خدا وکیلی شما جای پسرا بودید نمی ترسیدید؟

از نه شنیدن دخترا که غرور شما و خانوادتون رو بشکنند نمی ترسیدید با این درخواست های عجیبشون؟

از آینده و حرفهای همسرتون با این وضع مملکت که نتونید از پس این مسئولیت بر بیاید و شرمنده خانومتون بشید نمی ترسیدید؟

ببینید مقصر من نیستم. من کارشناسی ارشد عمران رو دارم که به جرأت میتونم بگم درسم عالی بود. من در دوران کارشناسی خودم کلاس خصوصی برای دانشجوهای کارشناسی دانشگاه های دیگه میذاشتم. دو تا آزمون هم شرکت کردم ولی تأیید نشدم. زور خودم رو زدم. الآن هم افتادم تو بازار و فرقی با یک بی سواد که حتی خوندن نوشتن بلد نیست ندارم ولی درآمدم بد نیست.

کدوم یکی از شما یا خانوادتون اینها رو درک میکنه؟
18 سال درس بخونی واس هیچ و پوچ هر چی هم میدوی نمیرسی به مقصدت. بخدا همه دوستانی که درس نخوندند و کارگر شدند ازدواج کردند ولی من امثال من تازه اول راه همون افرادیم. درک میکنید چی میگم؟
تو این وضع فکر کنید شما دخترها چی به سر ماها میارید و چی میخواید ازمون. میخوام یه طوری نظر بذارید و بهم امید بدید که اینقدر از شما نترسیم.


پیشنهاد:

در قرارداد زناشویی پناهگاه مرد کجاست؟

تضمین خوشبختی مرد در زندگی زناشویی چیه ؟

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

به نظر شما علت وجود مهریه در اسلام چی میتونه باشه ؟

مهریه یه هدیه است، نه پشتوانه خوشبختی دختر

مهریه بر دو نوع است، عندالمطالبه و عندالاستطاعه

محاسن مهریه های سبک

چند سوال از طرفداران مهریه کم

مهریه را چه کسی تعیین می کند؟

بهتر نیست مهریه موقع عقد پرداخت بشه ؟

مهریه کیس به کیس فرق داره ؟

اگر مهریه ارزش دختره، چرا پدر عروس به داماد چیزی نمیده ؟

قضاوتی عادلانه درباره مهریه

با جایگزینی شروط ضمن عقد به جای مهریه موافقید ؟

از کی دقیقا مهریه شد سکه؟

پیشنهادی برای حل مشکل مهریه در جامعه

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟

بدون مهریه، اگه طلاق گرفتم چطوری زندگیم رو تامین کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)