سلام

دیگه واقعا خسته شدم از نظرات برخی آقایون این وجدان های خاموش چه در اینجا  و سایر فضای مجازی و چه حضورا ، خیلی خیلی از آقایون مستبد و ظالم معتقدند : اصلا چرا زن باید مهریه داشته باشه! که بتونه درخواست جدایی بده !

تو پست "شوهرم این حس به من میده که آدم بدی هستم" که البته من سوال کننده اش نیستم من مجردم و کلا شرایطم با اون خانم محترم متفاوته و بسیاری از پست های دیگه ، من نمیخوام در مورد فمنیسم بحث کنم البته چندان بد نیست چون بحث من دقیقا در همین شاخه ی فمنیسم و به نوعی عدم خشونت در برابر زن هاست.

روی سخن من با آقایونی  هست که با بودن مهریه و فلسفه اش مخالفند و در واقع منحصرا روشن تر از روز هست فقط به منافع خودشون بدون وجدان و پیش بینی سرنوشت شوم خانم ها نظر صریحی میدن ، این ها همون هایی هستند که به خانم های مدافع برابری زن و مرد برچسب فمنیسم میدن، اینا به خانم ها نگاه ابزاری دارند چشم برده و کلفت و خدمه نگاه میکنند نه تعهد واقعی دارند نه عشق واقعی.

بذارید اصلا از شرایط خودم بگم و همه تون قضاوتم کنید :

من یه دختر 29 ساله ی مجردم ،من از روی علاقه میخوام انتخاب و ازدواج کنم. با این اوضاع مملکت هم که حتی آقایون از بیکاری می نالند دیگه چه برسه به ما خانم ها. خب شما آقایونی که میگید مهریه نباشه ، تصور کنید من ازدواج کردم طبق دلخواه و جای خالی قانونی تصویب نشده ی دلخواه این جرگه از آقایون ، بالفرض طبق صورت مساله من مهریه ای نداشتم یا مهره ی داشتم فوقش  در حد 10 سکه  .

ادامه ی پیش فرض : خدای نکرده همسرم به من خیانت کرد یا به هر شکل عرصه ی زندگی برام تنگ شد جوری که نظر شما هم این بود که جدایی قطعا بهترین گزینه است ، از طرفی می دانم پدر و مادرمم هیچ گونه حمایت مالی و عاطفی در موردم نمیکنند یعنی الان که مجردم بارها بارها به من گوشزد کردن کسی رو انتخاب کن که با لباس سفید عروس میری با کفن برگردی، حواست باشه.

حتی الانم که مجردم در زمینه های مختلف خبری از حمایت مالی و معنوی نیست دیگه چه برسه بعدا که علنا خودشون گفتن، خب با این شرایط نه راهی برای برگشت به خونه ی والدینم دارم یا بالفرض پای ناگزیر و ناگریز برگشتی هم باشد با توجه به  زخم زبان هایی که از  والدینم سراغ دارم بیمار بشم . 

2. نه کاری دارم نه بازار کار مناسبه و نه درآمدی دارم

3. تنها امید " مهریه می مونه این مهر دلگرم کننده، این بزرگترین ناجی که طبق پیش فرض صورت مساله مهریه ندارم

خب؟

حالا طبق دیدگاه تون من باید چه کار کنم؟

1. دنبال کار باشم؟ تازه اگر خوش شانس باشم کاری پیدا کنم کجا بخوابم چطور خودم رو سیر کنم ؟

2. تن فروشی کنم !

3. خودکشی کنم؟

4. زن دوم بشم !

امیدوارم دلیل قانع کننده داشته باشید چون من بعد ببینم کسی دم از عدم مهریه یا مهریه ی ناچیز ( انصافا با 14 سکه میشه خونه اجاره کرد ! امورات زندگی میگذره؟ ) بزنه از صمیم قلبم فقط نفرینش میکنم.


مرتبط :

به نظر شما علت وجود مهریه در اسلام چی میتونه باشه ؟

مهریه یه هدیه است، نه پشتوانه خوشبختی دختر

مهریه بر دو نوع است، عندالمطالبه و عندالاستطاعه

محاسن مهریه های سبک

چند سوال از طرفداران مهریه کم

مهریه را چه کسی تعیین می کند؟

بهتر نیست مهریه موقع عقد پرداخت بشه ؟

مهریه کیس به کیس فرق داره ؟

اگر مهریه ارزش دختره، چرا پدر عروس به داماد چیزی نمیده ؟

قضاوتی عادلانه درباره مهریه

با جایگزینی شروط ضمن عقد به جای مهریه موافقید ؟

از کی دقیقا مهریه شد سکه؟

پیشنهادی برای حل مشکل مهریه در جامعه

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل طلاق (۸۸ مطلب مشابه) مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) طلاق در دوران عقد (۳۵ مطلب مشابه) زندگی بعد از جدایی (۱۵ مطلب مشابه)