سلام خدمت همه دوستان و همراهان خانواده برتر
مدتهاست که سوالی برام پیش اومده که ممنون میشم دوستان نظرات خودشون رو در این زمینه مطرح کنند .
یکی از بحث هایی که می بینم  زیاد بین خانم ها و آقایون مطرح میشه بحث مهریه است و اکثراً  آقایون زیاد موافق مهریه و بخصوص مهریه بالا نیستند و اون رو مانعی برای ازدواج خودشون می دونن و از طرفی هم خانمها مهریه رو به عنوان یک پشتوانه میدونن.
حقیقتش بنده به عنوان یک دختر شدیداً با قرار دادن مهریه برای خانمها مخالفم. چون اعتقاد دارم با قوانین کشور ما زن با ازدواج بخشی از حقوق و آزادی های شخصی خودش رو از دست می ده و مهریه هیچ نفعی برای زن نداره فقط یک مبلغی هست که در بسیاری از موارد هیچ وقت به زن پرداخت نمیشه مگر هنگام طلاق و جون به لب شدن و البته باز هم نه در همه طلاق ها!
حالا اگر خانمی هنگام ازدواج تصمیم بگیره هیچ مهریه مادی تعیین نکنه ولی در عوض برخی از شرایط ضمن عقد رو بصورت قانونی و قابل اجرا ثبت کنه از جمله حق اشتغال و تحصیل، حق خروج از کشور و حق جلوگیری از ازدواج مجدد مرد ( منظورم بطور همزمان ) شایدم حق طلاق و حضانت فرزند ( گر چه در مورد حق حضانت فرزند و شاید هم حق طلاق  اعتقاد دارم این حقوق به هیچ کدام از طرفین نباید داده بشه و بهتره بصورت توافقی و یا با رای دادگاه باشه ).
در هر صورت خیلی دلم می خواد بدونم آقایونی که اینهمه از مهریه می نالن و اون رو ظلمی در حق خودشون می دونن :
در صورتی که با یک چنین پیشنهادی از طرف دختر مواجه بشن آیا قبول میکنن؟ چه فکری در مورد اون دختر می کنن؟ کلاً نظرشون در مورد حذف مهریه و قرار دادن حقوق کاملاً برابر برای زن و مرد در ازدواج چیه؟؟
آیا خانمها ترجیح می دید که مهریه تعیین کنید یا حقوق برابر ؟
خوشحال میشم نظراتتون رو بدونم.
ممنونم

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) شروط ضمن عقد (۱۱ مطلب مشابه)