سلام
من یه پیشنهاد در مورد مهریه دارم. به نظر من باید موقع جاری شدن خطبه عقد؛ عاقد از توانایی داماد در پرداخت مهریه مطمئن بشه و تنها در این صورت صیغه عقد رو جاری کنه! ( به جای این رسومات مسخره که ۳ بار بگه وکیلم و عروس رفته گل بچینه و این مزخرفات .
متاسفانه ازدواج در ایران بچه بازی و مسخره بازیه .  مثلا مهریه عروس ۱۱۰ سکه ست. عاقد باید از داماد سند محکمی بخواد که ثابت کنه او توانایی پرداخت مهریه در همان زمان را دارد. مثلا در حساب بانکی اش معادل قیمت ۱۱۰ سکه پول دارد؛ یا معادل آن مال دیگری بنامش است.
بخدا قسم اینطوری این بحث مهریه حل میشه. پسر مجبوره اگه دختری رو میخواد عاقلانه تصمیم بگیره و از روی هوا و هوس مهریه بالا رو قبول نکنه؛ چون مجبوره سند رو کنه که من دارم مهریه عروس رو بدم و پاشو اندازه گلیمش دراز خواهد کرد.
تازه این به نفع دختر هم میشه؛ چون پسر دیگه نمیتونه با روش های رایج از زیر بار پرداخت مهریه فرار کنه؛ چون قبلا سند داده و اعتراف کرده که من دارم. خلاصه که یه معامله برد-برد میشه. خدا وکیلی این کار سختیه؟ یا مثلا دولت بیاد دارایی های پسر رو استعلام کنه و اگه کافی بود، گواهی هایی صادر کنه که توانایی مرد در پرداخت مهریه به همسرش رو قبل از ازدواج تضمین کنه و تنها با ارائه این سند به محضر،اجازه عقد و ازدواج صادر بشه. (مثل آزمایشات قبل ازدواج).
" مهندس"

مرتبط :

به نظر شما علت وجود مهریه در اسلام چی میتونه باشه ؟

مهریه یه هدیه است، نه پشتوانه خوشبختی دختر

مهریه بر دو نوع است، عندالمطالبه و عندالاستطاعه

محاسن مهریه های سبک

چند سوال از طرفداران مهریه کم

مهریه را چه کسی تعیین می کند؟

بهتر نیست مهریه موقع عقد پرداخت بشه ؟

مهریه کیس به کیس فرق داره ؟

اگر مهریه ارزش دختره، چرا پدر عروس به داماد چیزی نمیده ؟

قضاوتی عادلانه درباره مهریه

با جایگزینی شروط ضمن عقد به جای مهریه موافقید ؟

از کی دقیقا مهریه شد سکه؟

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟

بدون مهریه، اگه طلاق گرفتم چطوری زندگیم رو تامین کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)