سلام

من یه مدته که پست های قدیمی و جدید خانواده برتر رو مطالعه کردم و تازه عضو این وبلاگ شدم.
چیزی که اذیتم کرد این بود که دید اکثریت اعضا نسبت به دخترهای چادری دور از واقعیت و یه جورایی دید بد بود (البته شایدم من این‌طوری برداشت کردم) من نسبت به همه دوستان احترام قائلم و نظرشون محترمه ولی واقعاً چرا چادری‌ها رو افراد خشک و جدی و دور از حس‌های دخترانه و زنانه می دونن برخی از دوستان؟ یکی میاد میگه چادری‌ها خشک و جدی و مغرورن و یکی میاد میگه آراسته نیستن و یکی میاد میگه قابل اعتماد نیستند و اگه حرفی بهشون بزنم سر جلسه خواستگاری زود میذارن کف دست پدر و مادرم و ...

درسته که هر کسی یه انتخابی می‌کنه و پاش می مونه و امثال من که چادر رو انتخاب کردن مطمئناً تبعاتش رو هم قبول کردن و پذیرفتن که دید جامعه ممکنه نسبت بهشون اون واقعیت خودشون نباشه ولی خب مخصوصاً وقتی این تفکرات در افرادی که میگن ما طرفدار چادری‌ها هستیم یا خودمون چادری هستیم وجود داره آدم یه کم اذیت می شه. بالاخره انتظار نداره. لطفاً دوستان این‌طوری برداشت نکنن که من منظورم اینه چادری‌ها خوبن و بقیه نه. 

اتفاقاً کاملاً با این حرف مخالفم قاضی فقط خداست و معیار خوب و بد بودن چادر نیست. ولی خب وقتی منی که چادر نمی پوشم انتظار دارم من رو با ظاهرم داوری نکنن خب اون فرد چادری هم همین انتظار رو از من داره.
 من به عنوان یه فردی که چادر می‌پوشم اکثر دوستانم غیر چادری هستن ولی نه من اون ها رو داوری می‌کنم نه اونها من رو. ولی تو این مدت که برخی پست‌های دوستان رو خوندم واقعاً ناراحت شدم که چنین داوری هایی از افراد چادری نوشته شده.
 من خودم خیلی هم شادم و اجتماعی و با همکارای آقا رفتار محترمانه دارم ولی خب بر پایه اعتقاداتم ترجیح می دم صمیمیت غیر ضروری با آقایون نامحرم نداشته باشم و این صمیمیت رو برای همجنس هام خرج کنم نه آقای نامحرم.
در نظر من دوست دخترم خیلی مهم‌تر از یه آقای نامحرم برای من هست ولی هیچ وقت به یه نامحرم بی احترامی نمی‌کنم. بعد نمی دونم چرا برخی از دوستان میان میگن چادری‌ها خشک و غد و سرد هستن؟، مگه کسی از داوری شدن خوشش میاد که بقیه رو هم داوری می‌کنیم؟ 
 واقعاً چرا بعضی ها نسبت به چادری‌ها اینقدر دید بد و دور از واقعیت وجود دارن؟ نمی دونم علت این دید چیه؟ ولی واقعاً بی انصافیه. و مطمئناً هیچکس از داوری شدن خوشش نمیاد. پس لطفاً خودمون هم بقیه رو  داوری نکنیم.
 امیدوارم دوستان از حرف های من سوء برداشت نکنن.

 

مرتبط با کسب شناخت در مورد دختران مذهبی:

نحوه ی برخورد دختران محجبه با مسائل زناشویی در بعد از ازدواج

یک پسر از کجا بفهمه من محجبه می تونم زیبا باشم؟!

نمی خوام تفریحاتم رفتن به نماز جمعه و جمکران و خوندن زیارت عاشورا باشه

نیت پاک پسر می تونه یه دختر مذهبی رو قانع کنه منتظر بمونه ؟

چرا بعضی از خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دخترشون نمیدن ؟

خودنمایی بعضی از دختران مذهبی و چادری

ازدواج دختران مذهبی با پسری که در زمینه موسیقی فعالیت داره

جرات ندارم از یک دختر مذهبی خواستگاری کنم

دخترای مذهبی بعد از ازدواج می تونن جلوی شوهر بی حیا باشن ؟

آیا یک دختر مذهبی بعد از ازدواج در دلبری کردن کم میاره ؟

چرا دخترای مذهبی از رابطه جنسی متنفرن؟

یه دختر مذهبی چطور در خواستگاری بحث مسائل جنسی رو پیش بکشه ؟

چرا بعضی از دختران مذهبی بد خلق هستند

واکنش دختران خیلی مذهبی در مقابل تنوع طلبی جنسی شوهر

یه دختر با حیا در ابتدای عقد می تونه برای شوهرش بی حیایی کنه؟

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)