با سلام دوستان گل

مدتی است که به ذهنم مشغول شده به اتفاقات دور و برم و اینکه من راهم درسته یا بقیه افراد راه شون درسته؟ اینکه از بچگی خدا و پیامبر و امامان رو قبول داشتیم و قرآن برامون کتاب آسمانی هست و مردم نذر می کنن به هر دلیل که به خواسته شون برسن و امامزاده‌ها رو قبول دارن و میرن زیارت امام رضا یا ائمه معصومین و حج رو به جا میارن اما بزرگ‌تر که شدم انگار دچار دو دلی و ایمان و اعتقادم کمتر شده و نمی دونم این مشکل منه یا نه؟ 

وقتی افرادی رو می بینم که حرف و عمل شون یکی نیست خوب دچار تردید میشم که نکنه من دارم راه رو بد میرم. شما هم مثل من خدا و پیامبر و امامان رو قبول دارید؟، خوبی کردن رو چطور؟، اصلاً به اون دنیا و بهشت و جهنم چی؟ 

وقتی یه روانشناس با اینکه آدم خوبی هست و خدا رو قبول داره اما میگه پیامبر و قسمت و ... الکی هستند و یا بهشت و جهنمی وجود نداره یا وقتی که حرف‌های خدا توی قرآن درسته و می‌بینیم که زوجیت، کروی بودن زمین، گیاهان و جانوران که خلق کرده یا همون نطفه که به وجود میاد یا خیلی چیزهایی که علم هم ثابت کرده و هست درسته اما خیلی‌ها چیزهای دیگه میگن که اصلاً انتظارش رو نداری ازشون بشنوی. 

بیشتر اوقات دوستان فکر می‌کنم یا من اشتباه می‌کنم یا اون ها اعتقاد و ایمان شون کمه. نمی دونم، حالا سوالم از شما اینه شما هم مثل من فکر می‌کنید و شما اعتقاد تون چقدره؟، با جواب ها تون خوشحال میشم روشنم کنید و متوجه که کجا قرار دارم؟


مرتبط:

چرا وعده های خدا رو باور نمی کنیم ؟!

من واقعا به وعده های الهی در زمینه ازدواج ایمان آوردم

شکر بابت نعمت آرامش و اعتماد به خدا

ما مجردها پاک میمانیم و به خداوند خود اعتماد میکنیم

باور داشتن به کمک کائنات نوعی شرک ورزیدن به خدا نیست؟


دعا کردن:

یک شب طلایی بجای چهل شب

اگه یک دعای مستجاب داشته باشید اون چیه ؟

برای حاجت های همدیگه دعا کنیم

30 راهکار عملی دعا کردن صحیح

چرا وقتی بارون میباره آدم دوست داره دست به دعا برداره؟!

دعا در حق دیگری زود مستجاب میشه

احساس میکنم چون گناه میکنم خدا دعامو مستجاب نمیکنه

عاقبت به خیر نشد کسی جز به دعای خیر پدر و مادر

روش درست دعا کردن و موانع استجابت آن (1)

اعمالی که باعث عدم استجابت دعا می شوند

مطمئن باشین که با دعا کردن هیچی عوض نمیشه !

دعا کردن در حق دیگری چقدر تاثیر داره در اون فرد ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)