سلام

امیدوارم حالِ دلتون خوب باشه، کلِ حرفم خلاصه میشه توی یه جمله

" بیاین خیلی بیشتر به خانوم ها احترام بذاریم "

اکثریت اینو قبول داریم، ولی خب توی مصادیق رعایت نمیکنیم، چند تا مثال میزنم:

۱) احترام به حقِ تقدمِ خانوم ها

وقتی میخوایم واردِ آسانسور، پله برقی، واردِ یه خونه، یه محیطِ جدید بشیم، به احترامِ خانوم ها و بخاطرِ ارزشی که واسه شون قائلیم، اجازه بدیم اول خانوم ها وارد بشن.

شاید واسه بعضی ها خیلی بدیهی باشه ولی بعضی ها رعایت نمیکنن، بارها دیدم یه زن و شوهری میخوان واردِ یه مغازه یا خونه یا آسانسور بشن، مَرده همین جوری سرش رو میندازه وارد میشه و خانومش پشتش میاد.

آخرین بارش هم همین امروز صبح بود که یه زن و شوهرِ جوون دیدم که مَرده جلوتر از خانومش واردِ راه پله شد.

حالا شاید اون آقا متوجه نبوده یا یادش رفته یا ...،  ولی بیاین بیشتر دقت کنیم، وقتی با خواهرمون، با مامان مون، با خانوم مون هستیم، بیشتر هواش رو داشته باشیم، اگه میخوایم واردِ یه کافه یا بانک یا مغازه بشیم، اگه در باز بود که اجازه بدیم خواهر/ مامان/خانوم مون بره داخل، اگر هم بسته بود، در رو باز کنیم و نگه داریم تا اول خانوم وارد بشه و بعد ما وارد بشیم.

خانوم ها نیازِ بیشتری به توجه و احترام دارن، لطافت و ظرافتِ جسم و روح شون ایجاب میکنه بیشتر به فکرشون باشیم

اگه میخوایم نسل و جامعه ی سالم و قدرتمند و پاک داشته باشیم، باید به زن احترام بذاریم

حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:

"بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند."

رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود:

"بهترین شما مردى است‏ که با همسرش به خوبى رفتار کند و من از همه شما نسبت ‏به همسرم‏ خوش رفتارتر هستم."، خوش رفتاری انقدر جامع و گسترده هست که توی هر مصداق و رفتاری، معنا پیدا میکنه.

اینکه اجازه بدیم خانوم مون اول واردِ جایی بشه میشه خوش رفتاری، وقتی میریم کافه/ رستوران ... صبر کنیم تا اول خانوم بشینه، به احترامش صبر کنیم، صندلی رو واسه ش عقب بکشیم

۲) وقتی توی خونه سرِ سفره یا میز نشستیم و غذا تموم شد، کمک کنیم توی جمع کردنِ سفره/ میز، مردونگی به معنای زورگویی و راحت طلبی نیست.

مردونگی به این نیست که بعدِ غذا خودمون رو کنار بکشیم و پا رو پا بندازیم که خانوم مون/ خواهرمون/ مامان مون سفره یا میز رو جمع کنه.

مردونگی یعنی کمکش کنیم، یعنی ازش تشکر کنیم، چهار تا بشقاب و لیوان رو از سفره برداریم بذاریم تو ظرفشویی به جایی بر نمیخوره، هر چقدر هم خسته ی کار و باشگاه باشیم بازم میتونیم چند دقیقه کمک کنیم.

اگه هر از گاهی ظرف بشوری از مردونگیت چیزی کم نمیشه، با افتخار ظرف بشور، به حرفِ اون هایی که میگن "زن ذلیل "یا میگن" ظرف شستن واسه مرد زشته" توجه نکن ... اینجور آدما، متاسفانه دین و انسانیت و شخصیت رو خوب متوجه نشدن ...

حضرت علی با اون عظمت و قدرت و شجاعتش توی خونه به حضرت زهرا کمک میکرده، واسش عدس پاک میکرده، مردتر از حضرتِ علی داریم؟

"حضرت امیرالمومنین می فرماید: « یک روز پیامبر اسلام وارد منزل ما شد. در آن موقع فاطمه در حال پخت غذا کنار ظرفی بود و من برای او عدس ها را تمیز می کردم.

پیامبر فرمود: بشنو از من آن چیزی را که به امر پروردگار می گویم. هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند مگر اینکه ثواب این کار او به اندازه هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد و به اندازه یک سال عبادتی است که همه روزهایش را روزه گرفته و همه شب هایش را برای عبادت، شب زنده داری کرده باشد. 

خداوند به چنین کسی پاداشی می دهد که به پیامبران صابر خود مانند حضرت داود، یعقوب و عیسی (ع) عطا کرده است.

اباالحسن! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از هزار سال عبادت و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عبادت از هزار بیمار و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و سیر کردن هزار گرسنه و پوشاندن هزار برهنه و هزار اسب در راه خدا دادن و بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زیور و قرآن و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقیران است.

مرد خدمتکار به همسر از دنیا بیرون نمی رود مگر اینکه جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند. اباالحسن! کسی که رویگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش، بدون حساب وارد بهشت می شود.» "

رسول خدا (ص) :

" یکدیگر را به رفتار نیک با زنان سفارش کنید."

امام على علیه السلام :

" زن، گُل است، نه پیشکار. پس در همه حال ، با او مدارا کن، و با وى، به خوبى همنشینى نما تا زندگى ات باصفا شود "

حضرت علی ، زن رو به گُل تشبیه کرده، مگه گُل چه جوریه؟

نازه، لطیف و ظریفه، نیاز به محبت و مراقبت داره، اگه بهش توجه کنی و هواشو داشته باشی بهتر رشد میکنه ، زندگیت رو قشنگ میکنه، از دیدنش کِیف میکنی ...

زنم همینه، نیاز داره به محبت و حمایتِ شوهرش، لطیف و نازه، با هر شکل و قیافه و قد و هیکلی خوشگله، دوس داشتنیه، نبودنش همه جارو سوت و کور میکنه، خلاصه عینِ گُله

دوس داره داداشش/باباش/شوهرش بهش توجه و محبت کنه وگرنه پژمرده میشه، از درون میشکنه، واسه نابودیِ یه زنِ متاهل، نیاز نیست با اسلحه بکشیش، همین که شوهرش بهت محبت و توجه نکنه ... میمیره، همین که شوهرش نازش رو نخره، واسه ش ارزش قائل نشه، نابود میشه، حرفم مخصوصِ خانوم های متاهل نیست.

خواستم به عنوانِ یه پسر، خطاب به آقایون بگم بیشتر هوای زن و خواهر و مادرتون رو داشته باشین، به دخترها و خانوم ها توجهِ بیشتری کنین.

ممنون که وقت گذاشتین

شاید این مسائل واسه تون بدیهی و ساده بوده باشه ولی باور کنین همین ها رو هم خیلی ها رعایت نمیکنن

ان شاء الله توی پست های بعدی (با همین عنوان) مصداقی تر و دقیق تر به موضوعِ رفتار با خانوم ها می پردازم.


بیشتر بخوانید

اصلا خانمم رو از ته دل دوست ندارم

راز مطیع بودن زن در مقابل شوهر

احساس می کنم خانمم داره ازم سوء استفاده میکنه

خانمم کجای زندگی من قرار داره ؟

چکار کنم تا خانمم خوشبختی رو حس کنه ؟

چطور با محبت کلامی عشقم رو به خانمم نشون بدم ؟

چکار کنم خانمم عاشقم بشه ؟

چطوری ناز خانمم رو بکشم ؟

میخوام خانمم رو عاشق نگهش دارم و حتی عاشق ترش کنم

یک زن، برای خوشبختی، از شوهرش چی میخواد ؟

همیشه باید ناز زن رو کشید؟

زن از ناز کردن لذت می بره؟

خانمم دوستم داره ولی بهم کم محبت میکنه

چطوری زنم رو نگه دارم؟

نمیخوام بعدها خانمم برام شاخ بشه و نتونم کنترش کنم

میخوام رابطه ام با خانمم جوری بشه که ازم سیر نشه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)