طرف صحبتم با بعضی از آقایونه، احساس میکنم با واژه همسرداری و زن داری به کل بیگانه هستند و وظیفه ای از این بابت رو دوش خودشون احساس نمیکنن و این رو فقط وظیفه ای برای زن میدونن و خیلی از اختلافات و طلاق ها به خاطر همین نبود مهارت زن داری از طرف مردان ماست، به همین خاطر ذکر چند نکته رو در قالب پست های جداگانه لازم دونستم ذکر کنم که ان شاء الله تو زندگی تون به کار ببندید و باعث کم شدن اختلاف ها بشید.

خیلی اینجا و بقیه جاها شنیدم که مردان میگن زن باید مطیع ما باشه، گوش به فرمان ما باشه، از ما اطاعت کنه، ولی آیا میدونید چنین چیزی نیازمند یه مهارت از طرف شماست؟، اینکه بلد باشید چطوری با مهر و محبت کاری کنید که اون زن از ته وجودش مطیع شما بشه و حرف شما براش سند باشه؟، اینکه این صلاحیت رو در شما ببینه که انجام امور رو به شما بسپاره؟

در نظر ما زن ها، مردانی که زیادی اولدورم بولدورم میکنن و صداشون رو بالا میبرن و انواع و اقسام تحقیر و کوچک شمردن زن سعی در بزرگ نشون دادن خودشون میکنن، به هیچ وجه در نظر ما مرد به حساب نمیان، بلکه در نظر ما پسر بچه هایی بسیار حقیر و ضعیف و لجبازی به حساب میان که میخوان ادای یه مرد رو در بیارن. 

ولی در عوض مردانی که در عین قدرت به کسی ظلم نمیکنن و سعی در تحقیر و کوچک کردن زن شون ندارن و حتی اگه با افراد بیرون خشن هستن در مقابل همسران شون مهربان هستن و سعی میکنن تا حد امکان با زنان شون مهربان باشن و مدارا کنن، در نظر زن بزرگ دیده میشن و چنین شخصی رو قابل تکیه و صلاحیت مدیریت زندگی میبینن و حاضرن ازش اطاعت کنن.

البته این به معنای مدارا کردن با همه خواسته های نامعقول و زیاده خواهانه نیست، اتفاقا شما حق دارید در مقابل خواسته های غیر منطقی و زیاده خواهانه بایستید و این کار باعث نمیشه دید ما نسبت به شما عوض بشه.


بیشتر بخوانید

احساس می کنم خانمم داره ازم سوء استفاده میکنه

خانمم کجای زندگی من قرار داره ؟

چکار کنم تا خانمم خوشبختی رو حس کنه ؟

چطور با محبت کلامی عشقم رو به خانمم نشون بدم ؟

چکار کنم خانمم عاشقم بشه ؟

چطوری ناز خانمم رو بکشم ؟

میخوام خانمم رو عاشق نگهش دارم و حتی عاشق ترش کنم

یک زن، برای خوشبختی، از شوهرش چی میخواد ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) مسائل مردان (۵۱ مطلب مشابه)