با چه کسانی نباید ازدواج کنیم ؟

1 – کسانی که سوءظن دارند . بد بینی بیمار گونه دارند .
کجایی ؟ چه کار می کنی ؟ اون کی بود ؟ این چیه ؟ اون چیه ؟ کجا بودی ؟ چرا زنگ زدم جواب ندادی ؟ چرا نیم ساعت دیرتر اومدی ؟ چرا همش میری توی اون مغازه ؟ اون با تو چه کار داره ؟ و ... !

2 – ازدواج با کسی که وسواس داره .
6 بار چک می کنه ، در رو قفل کردم یا نکردم ! ؟ یه قفل کردم یا دو تا ؟ بزار یه بار دیگه امتحان کنم ! تمیزه ؟ پاکه ؟ نجسه ؟ آب کشیدم یا نه ؟ ...

3 – کسانی که افسردگی حاد یا ماژور دارند .
از کجا بفهمیم کسی افسردگی حاد داره یا نه ؟
کسی که دو هفته روال طبیعی زندگیش به هم بریزه . بیش از دو هفته همین جوری الکی گریه می کنه . میل به خودکشی داره . خواب و خوراکش مختل شده . از هیچ چیزی لذت نمی بره . 

4 – ازدواج های احساسی ممنوع
از کجا بفهمیم که ازدواج ما احساسیه یا نه ؟
اگه دیدی حاضر نیستی اطرافیانت برن در مورد کسی که می خوای باهاش ازدواج کنی تحقیق کنند . اگه چشم به روی معایب طرف می بندی . می بینی عیب داره میگی بی خیال مهم نیست . می دونی که ملاک های شما رو نداره ولی باز اصرار می کنی . اگه مشاوره می کنی با کسی که خارج از گود زندگی توئه  و سود زیانی از ازدواج تو نمی بره و بهت میگه ببین با این چیزهایی که میگی من چنین ازدواجی رو بهت توصیه نمی کنم ولی تو میگی نه می خوامش .
مطمئنا تصمیم تو مبتنی بر احساسه و غلطه . 

5 – ازدواج با معتادها ، الکلی ها ، ربا خورها و هر کسی که یه جایی از زندگیش خرابه و ایراد داره . مگه این که اصلاح بشه و زمان بگذره و ما ببینیم تغییر ایجاد شده تثبیت شده است .

6 – ازدواج با کسانی که نامزد داشتند و به هم زدند . دوست دختر یا پسر داشته به هم زدند . طلاق گرفتند . ازدواج با این تیپ آدم ها ممنوع مگه  این که، از طرف مقابلش زخم خورده باشه . باید ببینی زخمش التیام پیدا کرده . باید ببینی پی به اشتباهاتش در رابطه ی قبلی برده . باید ببینی آیا ذهنش هنوز مثبت یا منفی درگیر اون آدم هست ؟ ، باید ببینی چند درصد و چرا اون طرف رو مقصر می دونه ؟  حاضر به پذیرش تقصیر خودش هست ؟ اگه این مسائل براتون حل شد ، چنین ازدواج هایی مشکلی نداره .

ازش می پرسی چرا ازش جدا شدی ؟ تو که سه سال باهاش دوست بودی دو سال هم تو عقد بودید ؟ شروع می کنه و 1000 تا عیب روی اون می ذاره . این خیلی خطرناکه . چنین آدمی منصف نیست . باید بگه این ایرادها رو اون داشت و این ایراد ها رو من داشتم و نهایتا از هم جدا شدیم .
باید بریم سراغ نفر قبلی ، چه نامزدش بوده ، چه دوست پسر یا دوست دخترش !  آدرس و تلفن لطفا !!! من برم باهاش صحبت کنم . ببینم این همه تقصیری که تو گردنش میندازی ، اون تائید می کنه ؟  و بعد ذهن و دل ما چقدر درگیر اون آدمه ؟


درگیری مثبت ؛
دو ساله از هم جدا شدند ولی میگه فکر می کنم هنوز دوسش دارم ! هنوز از فلان جا که رد میشم یادش می افتم . توصیه نمی کنم با چنین کسی ازدواج کنید . این شریک زندگی شما میشه ولی دل و فکرش پیش اونه .
درگیری منفی :
دو ساله از هم جدا شدند ولی تا اسمش میاد میگه الهی بمیره ، الهی تیکه تیکه بشه ... ! بازم توصیه به ازدواج نمی کنم . چون این آدم سراپا تنفره . با تنفر می خواد بیاد شریک زندگی تو بشه ؟
ذهن و دل اون باید طرف مقابل رو بذاره کنار . چه مثبت ، چه منفی !


تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با حذف و اضافات


مرتبط :

یه زن می خوام که کنارش آرامش واقعی رو تجربه کنم 

حس میکنم با خواستگارم که 11 سال بزرگ تره به آرامش میرسم

چه چیزی باعث آرامش در زندگی میشه

دلم از زندگی آینده آرامش و عشق میخواد

من فقط آرامش میخوام، چیزی که تو خونه ی پدرم ندارم

چطور یک زندگی با آرامش و بدون جنگ اعصاب داشته باشم ؟

کسی جز خود شما، مسئول بازگشت آرامش تان نیست

خدایا دلم آرامش میخواد ...

چطور میتونم در زندگی مشترک همسرم رو به آرامش برسونم ؟

همه چیز دارم ولی کسی که بهم آرامش بده ندارم

نمیتونم به آدمی که قراره کنارش آرامش داشته باشم اعتماد کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه)