با عرض سلام و خسته نباشید.

از محضر کاربران سایت خوب خانواده ی برتر سوالی داشتم که خدمتتان عرض میکنم:

عنوان اصلی سوالم بر این میباشد که چرا پزشکان مرد چه در بیمارستان های دولتی و غیر دولتی در حین عمل زایمان زنان حضور دارند؟!

بر طبق گفته های دوستان و اطرافیان که عمل های زایمان انجام دادند  اینجانب متوجه شدم که در بسیاری از بیمارستان های کشور پزشکان مرد در حین انجام عمل زایمان حضور دارند در حالی که این عمل در حیطه کاریه پزشکان زن میباشد.نه پزشکان مرد!!!

واقعا برایم جای سوال داشت که واقعا چرا باید در این عمل پزشکان آقا به عنوان جراح و متخصص زنان و زایمان باشد یا چرا پزشکان آقا در حین عمل زایمان به عنوان پزشک بیهوشی یا عوامل و کادر اتاق باشند؟مگر این کار در حیطه و تخصص زنان نیست؟

اگر موضوع بر سر قدرت و  زور  مطرح باشد٬مگر پزشکان خانمی نبودند که توانسته اند فرزندان سالمی را از شکم زنان خارج کنند؟اگر بر حاذق بودن باشد که پزشکان خانم بسیاری هم میباشند که  ماهر و حاذق هستند!

واقعا به خاطر حضور آقایان در این زمینه بسیاری از خانم های باردار  درحین عمل دچار استرس شده اند . در حالی که استرس برای یک زن باردار مضر و خطر ناک  میباشد.

آیا واقعا از دیدگاه و انصاف شما کاربران سایت این نوع پزشکان مرد راکه سعی در  دخالت دادن خود  در محیط های بانوان دارند را مردان هوسران و سو استفاده گر  نمی نامند؟؟

حال شاید با خود بگویید انتخاب با خود بیمار میباشد که نزد یک پزشک و جراح خانم برود یا آقا؟

بله این سخن کاملا صحیح میباشد . ولی انتخاب کادر و عوامل پزشکی که در اتاق عمل حضور دارند که به انتخاب خودشخص بیمار نیست!!!!وحتی  وجود پزشکان مرد در حین زایمان یک عمله غیر قانونی و غیر شرعی میباشد!
باید گفت بسیاری از بانوان کشورمان از این وضع گله مند  و ناراحت میباشند چرا که امر پسندیده ای نمیباشد که مردان دیگر  زنان را در وضع نیمه برهنه مشاهده کنند چه در عمل های سزارین و یا طبیعی!

حال اگر من در اشتباه میباشم و بد گمانی نسبت به این موضوع دارم ممنون میشوم که دوستان من را از این اشتباه در آورند و اگر مساله همگانی ومشکل دارد بازهم ممنون میشوم که به گفت ومان  بپردازیم.

با تشکر


مرتبط:

بحث در مورد مراجعه خانمها به دکتر مرد

خجالت میکشم برای حل مشکلم به پزشک زنان مرد مراجعه کنم

کجای دین گفته پزشک محرم آدمه بجز در موارد خیلی خاص


ارتباط با نامحرم :

نوع رفتار در برابر نامحرمانی که بزرگتر یا کوچکتر از ما هستند

فرهنگ غلط محرم تلقی کردن پسرخاله، شوهر عمه و ...

چطور به نامحرم های فامیل بفهمونم که دوست ندارم دست بدم

نحوه ی برخورد با خانم های محرم که پوشش مناسب ندارند

3 توصیه برای مدیریت روابط با نامحرم

نمیتونم تحمل کنم خانمم با یک مرد نامحرم گرم بگیره

آیا دست دادن دو تا نامحرم گاهی بدون اشکال میشه ؟!

سطح ارتباط با نامحرم در بین مذهبی ها

انتظار خدا از یه دختر مذهبی در برخورد با نامحرم ها چیه ؟

خانمم ازم می خواد که به رابطه ی گرم اون با نامحرم ها عادت کنم

خواستگاری دارم که در خانواده ی اونا محرم و نامحرم معنی نداره

بعضی ها اشتباها دست دادن به نامحرم را نشانه احترام می دانند

جاری من محرم و نامحرم سرش نمیشه

دست دادن دختر به مرد نامحرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)