سلام

قبل از هر چیز قبولی طاعات و عبادات شما دوستان عزیز رو از خداوند متعال خواستارم...

دوستان سوال من در مورد مراجعه خانمها به دکتر مرد هستش، حقیقتش من اگه ازدواج کنم خوشم نمیاد همسرم به دکتر مرد مراجعه کنه، و تا جایی که دکتر خانم هست چرا باید خانم ها به همجنس خودشون مراجعه نکنن؟

من یه رفیق رادیولوژیست دارم که میگفت خانم هایی که برای عکس گرفتن میان بخصوص برای مامو گرافی (عکس از سینه برای بررسی کیست و یا سرطان) باید وقتی که من از اتقاق میرم بیرون لباس هاشون رو در بیارن و یه روپوش مخصوص رو بپوشن، اما بعضی هاشون همون جا جلوی من لخت میشن و انگار نه انگار که من اون جا هستم.

یه مورد دیگه هم تعریف میکرد که یه روز تو بیمارستان بودم که یهو سر و صدای دو نفر رو شنیدیم. رفتم ببینم چی شده که همکاران گفتن همراه یه بیمار افتاده دنبال پزشک، پرس و جو کردم ببینم ماجرا چی بوده که فهمیدم یه دختر جوان به همراه پدرش به مطب یکی از دکترها مراجعه کرده و بیماری دختره همورویید (یکی از بیماریهای روده بزرگ یا همون مقعد) بوده،  بعد دکتره به دختره گفته که باید با انگشت اون موضع رو لمس کنه تا مشکل رو بررسی کنه (البته این کار تو این بیماری درسته و اصولا هر کی این مشکل رو داره اینو باید بدونه که اول خود دکتر با دست و چشم ناحیه رو بررسی میکنه و بعد دستور کولونوسکوپی میده)، دختره اونجا گفته اوکی و دکتر کارش رو انجام داده اما بعد که از اتاق دکتره اومده بیرون به باباش گفته و بابای دختره دنبال دکتره گذاشته که اون رو بزنه ...

تو چند تا فیلم خارجی دیدم که خانم هایی که به پزشک مرد مراجعه میکنن لباس هاشون رو در میارن و بعضی مواقع نیازه که حتی لباس زیرشون رو هم در بیارن مثل افرادی که برای بررسی کیست پستان به پزشک مراجعه میکنن و حتی نیازه که پزشک با دست سینه ها رو بررسی کنه و یا بیماری هایی که مربوط به روده بزرگه مثه همورویید و شقاق و غیره نیاز به بررسی با دست توسط پزشک داره (که بالا اشاره کردم).

حالا من چند تا سوال از خانم ها دارم :

1- ترجیح میدن به پزشک خانم مراجعه کنن یا آقا؟

2- از دوستان پزشک و یا افرادی که دوست پزشک داشتن اگه خاطراتی و حرف هایی در این رابطه داشتن ممنون میشم که بیان کنن و کلا نظرشون رو راجع به این پست اعلام کنن.

ضمنا در مورد احکام شرعی این مورد هم من یه سرچی تو اینترنت کردم و بیشتر مراجع گفتن که اولا بهتره که خانم ها به پزشک خانم مراجعه کنن و اگر ضرورت داشت که به پزشک آقا مراجعه کنن ، پزشک نباید به صورت مستقیم به آلت تناسلی خانم نگاه کنه و باید از توی یک آینه به اون نگاه کنه ( من به اینکه آیا به این فتوای عمل میشه یا نه کاری ندارم، اما مشخصه که حرمت داشتن اندام خصوصی خانم ها باعث این فتوا شده و کسی منکر این قضیه نیست)

یا یه مورد دیگه در مورد اپیلاسیون اندام خصوص خانمهاست که میگن حتی یه خانم دیگه هم نباید این کار رو برای یه خانم دیگر انجام بده و از نظر شرعی صحیح نیست ( حکم اینو درست نمی دونم فقط شنیدم اگر کسی حکمش رو میدونه تو کامنت ها بگه)

دوستان در پایان لازمه بگم که قصد من از پرسیدن این سوالات اصلا و ابدا زیر سوال بردن پزشکان عزیزمون نیست اما قبول کنید وقتی یه پزشک جوون تو اتاق با یه دختر جوون تنها میشه و به بهانه بررسی بیماری به راحتی میتونه به اندام خصوصی خانم ها دست بزنه ممکنه شیطون گولش بزنه ( به هر حال همه مون انسانیم و غرایز در وجودمون هست) و این کار رو انجام بده، بازم میگم روی صحبت من اون 1 درصد پزشکان بیماره نه همه پزشکان

حالا با توجه به موارد گفته شده ممنون میشم به سوالاتم پاسخ بدین.

ارادتمند فامیل دور


مرتبط:

چرا پزشکان مرد در حین عمل زایمان زنان حضور دارند؟!

خجالت میکشم برای حل مشکلم به پزشک زنان مرد مراجعه کنم

کجای دین گفته پزشک محرم آدمه بجز در موارد خیلی خاص


ارتباط با نامحرم :

نوع رفتار در برابر نامحرمانی که بزرگتر یا کوچکتر از ما هستند

فرهنگ غلط محرم تلقی کردن پسرخاله، شوهر عمه و ...

چطور به نامحرم های فامیل بفهمونم که دوست ندارم دست بدم

نحوه ی برخورد با خانم های محرم که پوشش مناسب ندارند

3 توصیه برای مدیریت روابط با نامحرم

نمیتونم تحمل کنم خانمم با یک مرد نامحرم گرم بگیره

آیا دست دادن دو تا نامحرم گاهی بدون اشکال میشه ؟!

سطح ارتباط با نامحرم در بین مذهبی ها

انتظار خدا از یه دختر مذهبی در برخورد با نامحرم ها چیه ؟

خانمم ازم می خواد که به رابطه ی گرم اون با نامحرم ها عادت کنم

خواستگاری دارم که در خانواده ی اونا محرم و نامحرم معنی نداره

بعضی ها اشتباها دست دادن به نامحرم را نشانه احترام می دانند

جاری من محرم و نامحرم سرش نمیشه

دست دادن دختر به مرد نامحرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)