سلام من یه دختر ۲۲ ساله هستم. دانشجوی یک دانشگاه تقریباً مطرح در کشور. 

من یه مشکل اساسی از اون زمانی که خودم رو شروع کردم بشناسم دارم، یعنی از ۱۵ سالگی به این نتیجه رسیدم که من خیلی زیاد تحت تأثیر رفتار، حرکات و کارهای دیگرانم، حالا این تحت تاثیر بودن چطوریه؟ 

اوایل که سنم کمتر بود مثلاً تو سن ۱۷ سالگی و دبیرستان یه دوست داشتم که مدام باهاش بودم و البته مجبور بودم که باهاش باشم، حرکات این دوستم خیلی رو من اثر گذاشته بود، منظورم اینه که حرکات صورتم یا دستانم نه رفتاری که اون داشت یا طرز فکری که اون داشت اینها روم اثر نداشت. 

امّا رفتم دانشگاه و با هم کلاسیم ترم ۳ و ۴ لیسانس که البته همچنان لیسانس هستم هم اتاقی شدم اون خیلی تنبل بود و اصلاً تو خوابگاه یه کلمه هم درس نمی خوند و همیشه می‌گفت ولش کن وقت داریم، منم تحت تاثیر رفتار اون قرار گرفتم و خیلی تنبل شدم، به طوری که اصلاً درس نخوندم اصلاً، و ترم ۳، سه واحد افتادم و ترم ۴ مشروط شدم تا اینکه خدا رو شکر جدا شدم ترم ۵ دیگه ازش،  اینکه میگم درس نمی خوند تو خوابگاه به خاطر این بود که راهش نزدیک بود و شوهرش عصرها می اومد سراغش و شب‌ها کلاً در خوابگاه نبود دوباره صبح زود می اومد. 

و مثلاً در مورد خواهرم هم همین طوره، یه سری از افکارش اگه زیاد باهاش سر و کله بزنم روم اثر می ذاره خصوصاً رفتارهای منفی رو خیلی تاثیر می‌پذیرم. 

نزدیک ترینش هم امشب بود که چند روزه با شوهرم (عقد هستم) بحث داشتیم بعد پدرم گفت کلاً خانواده‌ی شوهرت خسیس هستند و زیاد اهل خرج کردن نیستن، منم که سر این موضوع و بحث‌های پیش اومده بودم به این نتیجه رسیدم که آره دوباره پدرم یک ساعت بعدش گفت اون که اهل دود و دم و رفیق و این چیزها نیست، پولم که بهت میده و مسئله‌ای که امروز پیش اومده بود رو یه جور دیگه نگاه کرد و من دوباره با دید جدید پدرم به این قضیه نگاه کردم.

واقعاً حس می‌کنم من کم عقلم، چرا خودم نمی تونم با توجه به شرایط پیش اومده فکر کنم و تصمیم بگیرم، چرا تا دیگران یه رفتاری می کنن یا یه طرز فکری دارن روی من اثر می ذاره؟، چرا مستقل نیستم؟

لطفاً راهنماییم کنید. ویس یا کتاب یا فیلم یا هر چیز دیگه ای که لازم باشه انجام بدم تا از این وضعیت در بیام رو لطفاً بهم بگین. این تحت تاثیر دیگران بودن جزئی از شخصیتم شده.


پیشنهاد:

شرایط سخت خانه و فراهم نبودن شرایط مستقل شدن برای دختران

دخترم، تصمیم دارم بعد از کنکور از خانواده م کاملا جدا بشم

این که یه دختر مجرد خونه بگیره و مستقل بشه بده ؟

نظرتون درباره مستقل شدن دختر در دوران مجردی چیه؟

تجربیات شما در مورد زندگی دانشجویی و مستقل یه دختر

نبود استقلال رفتاری در زندگی یه دختر مجرد 27 ساله

دختر مستقلی هستم ولی الان دلم می خواد به یکی تکیه کنم

برای مستقل بار آوردن بچه هاتون چه کارهایی رو انجام میدید؟

دختر 18 ساله ای هستم که اصلا استقلال ندارم

خونه مجردی برای دختر ها


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)