سلام دوستان

من یه پسر ۲۶ ساله ام. دیپلم ریاضی با معدل خوب دارم. دانشگاه دولتی قبول شدم رشته مورد علاقه ام ولی انصراف دادم به دلایلی. 

مدتی بازار کار کردم و بر اثر کار سنگین دیسک کمر خفیف دارم، البته بماند که خوردم زمین سرم ضربه خورد که چشمانم رو هم کمی ضعیف کرد و مشکلات دیگه! 

یعنی شرایط جسمی ام جالب نیست. توی این مدت فهمیدم اهل بازار کار بیرون نیستم و خلقیات و شخصیتم بازاری نیست (بیشتر به چشم یه پسر مودب و سوسول و ساده لوح نگاهم می‌کردن و ازم سوء استفاده می‌کردن توی حمالی کشیدن چند برابر بقیه و ... بماند!!)

می خوام کنکور تجربی پزشکی بخونم بیشتر به خاطر شان و جایگاه اجتماعی اش و تضمین آینده و پولش و البته ازدواج، کلاً خوشم نمیاد حاجی بازاری بشم و با این قشر خیلی کار کنم با احترام به این قشر! 

چون خاطرات خیلی بدی دارم. پس باید منم تحصیلات بالا داشته باشم. چون با این وضع جسمم نمی تونم شغل آزاد برم و با دستام کار کنم، شخصیتم بیشتر به درس و دانشگاه و این جور محیط‌ها می خوره تجربه کردم که میگم. 

سربازی هم نرفتم و مشکل سربازی دارم! به هر حال حساب کردم سربازی هم برم تموم بشه و دیسک کمرم ان شاء الله بدتر نشه (چون خیلی بعیده معاف بشم) می شم ۲۹_٣۰ ساله و یعنی ۱۰ سال دوری از درس! و تازه کنکور تجربی شرکت کنم می خوام بدونم خیلی دیر نیست؟! 

این راهی که انتخاب کردم راه درستیه؟!، توی زندگیم تصمیمات اشتباه خیلی زیاد گرفتم و منو به اینجا رسونده، می خوام با دقت و مشورت از این به بعد جلو برم. چون به خاطر اجازه‌ی شرکت در کنکور می خوام سربازی برم، دیسک دارم می‌ترسم وضعم در سربازی بدتر بشه چون دکتر گفته فشار بیاری نیاز به جراحی پیدا می‌کنی و نگرانم در دوران سربازی به دلیل سختی‌های این دوره بلایی سرم بیاد.

درد دارم هر روز به خاطر کمرم. مشکلات جسمی که فقط یه دارای دیسک کمر می دونه! مثل کم حس شدن دست‌ها و پاها! و ...، اگه بی خیال درس و دانشگاه بشم خیلی لازم نمی بینم سربازی برم با این وضعم.

راستش علاقه خیلی زیادی ندارم به پزشکی، یعنی سینه چاک پزشکی نیستم. ولی خوب مطالبش برام جالبه و اینکه بیشتر واسه شان و جایگاه اجتماعی اش و منبع درآمد و اینکه مشکل جسمی دارم باید بتونم شغل بدون کار جسمی با پول خوب داشته باشم که بدون مدرک تحصیلی بالا نمی شه.

کلاً دوست دارم درس خوندن رو چون با اینکه درس خون بودم ولی ادامه ندادم و ارضا نشدم از لحاظ درس خوندن و تحصیلات عالیه داشتن. از همه مهمتر دوست دارم با یه دختر پرستار یا پزشک ازدواج کنم چون قطعاً با دیپلم ریاضی بهم جواب مثبت نمیدن. 

حس می‌کنم برام دیر شده، ولی می دونم با دیپلم و بازار کار کردن ناشاد و غمگینم و خوشحال نیستم. خواستم بهم مشاوره بدین که برای آینده ام بهتره چه تصمیمی رو بگیرم؟!

سپاسگزارم از اینکه پاسخ می‌دید.


مرتبط با قبولی در پزشکی:

شخصی که باهوش و نخبه نیست، میتونه پزشک موفقی باشه؟

ارزش داره یه سال دیگه از زندگیم رو صرف خوندن برای پزشکی کنم؟

کنکور یه رمز اساسی داره

چطور در عرض 3 ماه میشه کنکور سراسری قبول شد؟

بدون درس خواندن در مدارس عادی میشه پزشکی قبول شد؟

چطور میتونم پزشکی قبول بشم ؟

برای قبول شدن در دانشگاه پزشکی تهران حامی می خوام

در 29 سالگی می خوام برای رشته پزشکی بخونم

من سال دوم تجربی هستم هدفم پزشکیه