درباره خیانت زوجین / زناشویی خواستم مسئله ای رو مطرح بکنم

جالب اینجاست تمام افراد میگن اول ما نمی دونستیم. در واقع این حربه خانم و آقایون متاهل هست که اولش نمیگن متاهل هستن و وقتی طرف رو به دام انداختن بعداً این رو بیان می کنن بعد هم فاز غم می‌گیرند که شوهر و همسرشون اینها رو راضی نمی کنه و شوهر خوبی نیست این هم دل میسوزونه و ...

ولی همه ش توجیه هست، اولاً این پسر که میره وارد این داستان می شه باید این رو بدونه این خانم‌ها مظلوم نمایی می کنن و اول متاهل بودن رو پنهان می کنن برای اینکه به نیات شوم خودشون دست پیدا بکنن. 

دوم اینکه وقتی می‌فهمید متاهل هست دیگه چرا بی خیال نمیشید؟، میگید عشق و فلان و بهمان؟ هیچ عشقی با عشق دیگر فرقی نداره این رو وقتی می‌فهمید که یک بار عاشق بشید و بعد فارغ بشید. همه مثل هم هستن. منظور خود عشق هست که وقتی اتفاق بیافته فکر می‌کنی خیلی مقدس و خاصه ولی نیست. درک همین موضوع کافیه.

هیچ شخصی تاکید می‌کنم هیچ شخصی هم نیست که نتونه از کسی دل بکنه. چرا بی خود هوس‌های خودتون رو توجیه می‌کنید، بعد از چند بار رابطه اون وقت همین پسر به این فکر می کنه که اگر به شوهرش خیانت کرده به من هم خیانت می کنه. زندگی با یک خیانت کار حس خوبی به آدم نمی ده و هرگز آرامش و خوشبختی نمیاره. و همیشه این احتمال رو بدید که به شما هم خیانت بشه حتی با اینکه خودتون نمی دونید.

اگر بحث عشق هست که اینه اگه بحث هوسه که برای اون پسر قطعاً این چیزها مهم نیست فقط می خواد کاری بکنه و ... بشه و اون خانم هم وسیله راحتی برای این کار محسوب می شه چون دختر نیست و محدودیت و خجالت‌ها و ترس‌های یک دختر جوان رو نداره.

در هر صورت نمی خوام فاز مذهبی و خدا ترسی بگیرم. ولی به ذات خیانت کار کثیف و توجیه ناپذیریه همه افرادی هم که میگن اون خانم شوهرش باهاش خوب نیست توی پسر نه فرشته نجات هستی و نه وکیل وصی مردم و ...، مشکل اون ها رو شما نباید حل بکنی و اتفاقاً شما به فکر حل مشکل هم نیستی صرفاً یک حس گذرا و از روی هوس وجود داره که بهش برچسب عشق و محبت زدی. 

یعنی فرقی نمی کنه همیشه دو شخص منفعت می برن البته در ظاهر و در باطن هیچ. و یکی این وسط می سوزه که اون همسر خدا بی خبره.

تمام خیانت‌ها و مشکلات اینچنیی اولش با همین توجیهات به وجود میان. حتی فکر کردن به این موضوع حالم رو بد می کنه. این رو وقتی می‌فهمید که عاشق کسی باشید و به شما خیانت بکنه. همیشه انسان حریصه و دلایلی می تونه برای نارضایتی از انتخابش پیدا بکنه.

اینکه الان فمینیست‌ها همه ش داره همه جا میگن شوهری که خوب باشه خیانت نمی کنه زن من این رو قبول ندارم. اساساً باید شوهر خوب رو معنی بکنیم. از دید چند درصد از زنان شوهرشون خوب محسوب می شه؟، خب طبیعیه با توجه به مشکلات اقتصادی خیلی از مردها از نظر مالی که حتماً برای زن شون کمتر از توقعات زیاد زن شون می تونن بذارن حتی قانع‌ترین زن، چون خیلی از مردها در برآورده کردن نیازهای ابتدایی زندگی هم موندن واقعاً.

پس هر جاش رو درست کنی یه جاش میلنگه، مثلاً طرف پول رو درست کنه یه بخش دیگه اش مشکل خواهد داشت. مثلاً نمی تونه وقت بذاره مسافرت ببره. باید همه ش کار کنه وقت نداره محبت کنه و وقت بیشتر با خانواده بذاره پس اینکه همیشه آدم بگرده یک عامل پیدا کنه برای مقایسه زندگی خودش با دیگران برای اعلام نارضایتی همیشه نارضایتی هست و همه اینها توجیه هست برای تنوع طلبی و برای سوء استفاده کردن.

بگه اون زمان عقل نداشتم، شوهرم / زنم نیازهام رو رفع نمی کنه یا هر توجیه دیگر. اگر خوب نیست بهای این رو باید بپردازید و ازش جدا بشید. اگر اون هست و در حالی که اون هست با شخص دیگری رابطه دارید پس اون بد هم نیست هنوز به حمایت عاطفی یا مالی و حضورش نیاز دارید. پس دیگه نگید خوب نیست اگه نبود جدا میشید.

 بعد جدا شدن برای خانم‌ها که راحت تره اون که سخته مرده که باید مهریه و ... بده. زن جدا می شه نهایتش بر میگرده خونه پدرش و هیچ بار مالی و شرط و تعهد و مشکل و محدودیتی برای جدایی نداره. در هر صورت چه زن و چه مرد این نظر من نسبت به مقوله خیانته و به هیچ وجه نباید نسبت به این قضیه کوتاه بیاید و باید فکر هر کی جز همسر رو بیرون کنید.

در هر صورت برای هر دو سخته برای هر دو توجیه پذیر نیست اما روانشناسان، فمینیسم و خیلی از مسائل روز جامعه داره کم این رو القا می کنه که خیانت طبیعیه یا مرد فلان طور بود که زن خیانت کرد یا زن فلان طور بود مرد خیانت کرد. وقتی این توجیهات ساخته می شه و همه چی عادی می شه و خیانت از بخش جرایم خارج می شه یا تخفیفات زیادی براش به وجود میاد اون وقته که کار بیخ پیدا می کنه. نظر شما درباره این مسائل چیه؟ بیاید راجع به این موضوع مهم گفتگو بکنیم ...


مرتبط:

دختری که دوستش داشتم، بعد از ازدواجش منو از بلاک خارج کرده

خانم متاهلی هست برای رابطه ... ؟!

خاله ام با وجود متاهل بودن دوست پسر داره

دوستی مرد متاهل با زن متاهل به چه دلیل ؟

خانمی متاهل هستم که برای سرگرمی چت می کنم

عاشق مرد متاهلی هستم که شرایط ازدواج با هم رو نداریم

متاهلم، ولی بعضی از آقایون فکرم رو مشغول می کنن

چطور مرد متاهلی رو که عاشقم شده از زندگیم بیرون کنم ؟

چرا بعضی از افراد متاهل میگن ای کاش ازدواج نمی کردیم؟

دوستی ساده م با یه مرد متاهل به یه رابطه ی عشقی تبدیل شده

از این که با یک مرد متاهل در ارتباطم عذاب وجدان دارم

یه مرد متاهل می تونه برای سایر خانم ها جذاب به نظر بیاد ؟

خواستگارم با یه زن متاهل ارتباط صمیمی داره

خواهرم با دو نفر از همکاران مردش که متاهل هستند چت میکنه

در 16 سالگی با شوهر یکی از اقوام دوست شدم

در مجردی ، باعث جدایی یه خانم متاهل شدم

کارفرمای متاهلم بهم پیشنهاد دوستی داده

با اینکه متاهل شدم ولی دوست دارم دوست دختر بگیرم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

شوهرم با یکی از دوست دخترهای قبلیش تماس تلفنی و پیامکی داره

همه ش احساس میکنم یه روز خیانت شوهرم رو میبینم

از دخترای قد بلند خوشگل محیط کار شوهرم میترسم

عشق یا شهوت کدامیک؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)