سلام

می خوام تجربه م رو در اختیار شما قرار بدم؛ 

ممکنه فکر کنیم فلانی پیره، نوه داره، عروس داره، داماد داره، جای بابابزرگمه و احترامش واجبه و از طرفی هم حس پدر بزرگانه باعث بشه باهاشون راحت تر برخورد کنیم، حتی همون رفتاری که به نظر خودمون خیلی معمولی میاد، ولی از ذهن طرف که خبر نداری! خیلی هاشون به ظاهرشون نمیاد ولی دل شون مریضه! نسل قدیم هستند تو جامعه بسته‌تر از امروز بزرگ شدن. ظرفیت شون هم به شدت پایینه. یه سلامم بهشون بدی فکر می کنن چه خبره دیگه.

حتی به لحاظ علم پزشکی قدرت و میل جنسی مرد از یه سنی به بعد کم می شه، تو همین وبلاگ پسر ۳۰ ساله میاد میگه من دیگه میل به ازدواج ندارم چون نیازم خیلی کمتر از ۱۷ سالگیم شده. ازدواجم نکنم خیالم نیست!!! دیگه ببین ۷۰ ساله هه چی شده!، ولی خب چیزی که احتمالاً خیلی ها تجربه کردن مثلاً تیکه های خیلی رکیک جنسی شنیدن از پیرمردان ۶۰_70 ساله ست! 

حالا دلایل مختلفی که باعث این می شه رو بهش نمی پردازم. چه بیولوژیکی چه روحی و روانی چه اجتماعی. 

من خودم مشاور روانپزشک داشتم. که جلسات منظم می‌رفتم پیش شون. برای مسائل مختلفم. یکی از مواردی که تقریباً هر جلسه مطرح می‌شد رفتار یه پیرمردی از اطرافیان بود. به رفتارها و حرکات ایشون مشکوک بودم از اولش. منتها مشاورم هر بار بهم می‌گفت نه تو ذهنت بزرگش کردی _ نه مردان که بالای ۶۰ سال حس جنسی ندارن نعوظ شون مختل می شه ال می شه بل می شه و از این حرف‌ها، من برای کنترل اضطراب شدید و نشخوار فکری شدیدم می‌رفتم پیش ایشون _ ایشون هم فقط تلاش کرد اضطراب منو از بین ببره هم با دارو هم با تراپی ای که این مدلی بود که گفتم: تحریف واقعیت‌ها و در واقع خاموش کردن دزدگیرهای من! 

خودش هم که با وجود پزشک بودن و متخصص اعصاب و روان بودن با وجود مرد بودن همجنس خودش رو نشناخت و نتیجه ش شد یه دردسر بزرگ برای من. 

مزاحمت‌های اون پیرمرد برای من و حرف‌های سنگین خانواده ش رو شنیدن! برای من خیلی سنگین بود چون اگه دنبال برنامه‌ای بودم قحطی پسر جوان مجرد نیومده که! برم یه پیرمرده چروکیده ی عیال وار انتخاب کنم...

فشار روحی خیلی شدیدی تحمل کردم. واقعاً روحم آسیب دید... اندازه‌ی ۱۰۰ تا پست درس گرفتم از مجموع اتفاقات اون دوره، خیلی هاش رو از پست حذف کردن که اصل موضوع گم نشه. عوامل دیگه هم دخیل بودن، فقط خواستم بگم یه بخشی از داستان هم حرف‌های بقیه ست که ممکنه حساسیت‌های به جای شما رو بی اهمیت جلوه بدن! و همین برچسب خوردن ها باعث میشه واکنش طبیعی نتونید نشون بدید. 

خلاصه ی صحبتم؛

می خوام بگم که در کمال تعجب بعضی از پیرمردهای فرتوت و ریش سفید تو این مسائل به مراتب وقیح‌تر و دریده‌تر از پسرهای مجردِ عذب رفتار می کنن، و نکته‌ی تستیش اینجاست چون از پسر مجرد و جوان انتظار این رفتارها رو داریم پس نسبت به کوچک‌ترین رفتار حرکات شون هم حساسیم و زود واکنش مناسب نشون میدیم.

ولی در مورد مردهای متاهل و میانسال و یا از اون بدتر پیرمردها چون فکرش رو نمی‌کنیم یارو مرض داره به نشانه‌هایی که می‌بینیم بی توجه و بی دقتیم و تازه هی تو ذهن مون خودمون رو شماتت می‌کنیم که نه من اشتباه فکر می‌کنم و حتماً از بد بینی منه و حتماً من رادیکالم و ذهنم مریضه و هیولام و ... در حالی که شَم زنانه داره درست میگه.

مرد غریبه مرد غریبه ست! نه داداشی داریم نه بابابزرگ! من تا به این سن کسی رو ندیدم ظرفیت متفاوتی داشته باشه. هم از تجربه ی خودم هم از بقیه، خیلی باشعور و با شخصیت باشن همون ارتباط اجتماعی رو می شه داشت باهاشون.

ذره‌ای صمیمیت بالاتر ببینن بدون هیچ استثنایی گند زده می شه تو همه چی. دیر یا زود داره ولی بالاخره رابطه از چارچوب اجتماعیش می زنه بیرون. شما هم بتونی خنثی باشی تضمینی نیست ایشون هم خنثی باشه یا خنثی باقی بمونه! می زنه تو خاکی. اون وقت غافلگیر میشی دلخور میشی در حالی که طبق غریزه ی حیوانی شون نگاه کنیم اتفاق عجیبی رخ نداده ... 

به شخصه خیلی دوست داشتم این‌جوری نباشه، ولی واقعیت جامعه اینه که اینجوریه: 

مردان غریبه و به قول متشرعا نامحرم نامحرمه، حد اجتماعی رو قاطع و محکم باید رعایت. وگرنه دردسرهاش دنبالش میان 

از احتیاط زیاد کردن کسی ضرر نمیکنه، صد البته که منظورم افراط هم نیست. حد تعادل رو عاقلانه و هوشمندانه نگه داریم کافیه 

حسابی مراقب خودتون باشید 


ارتباط با نامحرم :

چطور از دست دادن با دختران نامحرم طفره برم؟

نوع رفتار در برابر نامحرمانی که بزرگتر یا کوچکتر از ما هستند

فرهنگ غلط محرم تلقی کردن پسرخاله، شوهر عمه و ...

چطور به نامحرم های فامیل بفهمونم که دوست ندارم دست بدم

نحوه ی برخورد با خانم های محرم که پوشش مناسب ندارند

3 توصیه برای مدیریت روابط با نامحرم

نمیتونم تحمل کنم خانمم با یک مرد نامحرم گرم بگیره

آیا دست دادن دو تا نامحرم گاهی بدون اشکال میشه ؟!

سطح ارتباط با نامحرم در بین مذهبی ها

انتظار خدا از یه دختر مذهبی در برخورد با نامحرم ها چیه ؟

خانمم ازم می خواد که به رابطه ی گرم اون با نامحرم ها عادت کنم

خواستگاری دارم که در خانواده ی اونا محرم و نامحرم معنی نداره

بعضی ها اشتباها دست دادن به نامحرم را نشانه احترام می دانند

جاری من محرم و نامحرم سرش نمیشه

دست دادن دختر به مرد نامحرم

می خوام رفتارم رو با شوهر خواهرم اسلامی تر کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مسائل روز جامعه (۶۵ مطلب مشابه)