سلام

من آدم ورزشکار و طبیعت گردی هستم و مشکلم هم مربوط به همین علاقه م به کوهنوردی و طبیعت گردیه.

از یه طرف  آدم معتقدی هستم و نماز و روزه رو به جا میارم و از طرفی هم خیلی بگو بخند و شوخ طبع هستم به خصوص تو جمع با دوستان، البته این هایی که گفتم هیچ ربطی به سوالم نداشت فقط خواستم یه آشنایی مختصری از خودم به شما عزیزان بدم.

مشکل اصلی من اینه که تو گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی که هستم هم پسر توشون هست و هم دختر، و مشکل من در برخورد و احوال پرسی با دختراست، حقیقتش من دوست ندارم با دخترها دست بدم، اما اکثرا موقع احوالپرسی دست شون رو دراز میکنن و من هم به ناچار و بصورت خیلی شل باهاشون دست میدم.

(داخل پرانتز اینو بگم که من هیچ وقت اول دستم رو به طرف دختری دراز نکردم و نمی کنم اما اون ها دراز میکنن).

البته اینو بگم که با دوستان و دخترهای همکارم اصلا دست نمیدم، چون به هر حال بعد چند وقت منو شناختن و وقتی بیرون همدیگه رو میبینیم دست نمیدم حتی دخترهایی که راحت با همه دست میدن وقتی به من میرسن دست شون رو دراز نمی کنن.

اما مشکل من اینه که تو این گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی ما هیچ برخورد قبلی و بعدی با هم نداشتیم و اصولا همدیگه رو نمیشناسیم، ولی در برخورد اول که میان و دست شون رو دراز میکنن، من میمونم که الان چیکار باید بکنم؟

در ثانی تو این گروه ها اگه عضو باشید میبیند که تو هر برنامه ممکنه یه سری دختر جدید بیان و یا فامیل و همراه کسی از اعضای گروه باشه که این دفعه باهاش اومده و بازم منو نمیشناسه. الان باید من چیکار کنم؟

اگه اعضا ثابت بودن مثل همون همکارهام که بالاتر اشاره کردم بهشون میگفتم من با نامحرم دست نمیدم، اما اینجا موندم که چیکار کنم؟ ضمنا بعضی مواقع پیش میاد که 2-3 روز با هم تو طبیعت هستیم و با هم باید تعامل داشته باشیم یا یه هم کمک کنیم و نمیشه که وقتی اومدی تفریح با دیگران خشک برخورد کنی.

دوستان من خودم حکم دست دادن با نامحرم رو میدونم و شاید از خیلی از شما هم اطلاعات دینی و مذهبیم بیشتر باشه و میدونم از نظر خدا دارم گناه میکنم، اما الان 3 راه دارم؛

یا کلا دور کوهنوردی و طبیعت گردی  رو خط بکشم، و یا فقط با آقایون برم، و حالت سوم اینکه هر دفعه که یه دختری دستش رو دراز میکنه بهش بگم من با نامحرم دست نمیدم.

(البته بدبختی اینجاست که معمولا احوالپرسی و دست دادن در حضور تعداد زیادی از دوستان و همنوردان صورت میگیره و اگه یهو تو جمع بگی من باهات دست نمیدم احساس میکنم طرف کنف شده و بعضی هاشون صورت شون سرخ میشه. قبلا امتحان کردم و دیدم این موضوع رو)

خیلی پرحرفی کردم، اگه نظری دارید خوشحال میشم اون رو با من در میون بذارید، ضمنا در آخر اینو بگم که اگه ازدواج کنم و همسرم از این حرکت خوشش نیاد شاید کلا این گروه ها رو کنار بذارم (یعنی بخاطر همسرم این گروه رو ترک کنم)


ارتباط با نامحرم :

نوع رفتار در برابر نامحرمانی که بزرگتر یا کوچکتر از ما هستند

فرهنگ غلط محرم تلقی کردن پسرخاله، شوهر عمه و ...

چطور به نامحرم های فامیل بفهمونم که دوست ندارم دست بدم

نحوه ی برخورد با خانم های محرم که پوشش مناسب ندارند

3 توصیه برای مدیریت روابط با نامحرم

نمیتونم تحمل کنم خانمم با یک مرد نامحرم گرم بگیره

آیا دست دادن دو تا نامحرم گاهی بدون اشکال میشه ؟!

سطح ارتباط با نامحرم در بین مذهبی ها

انتظار خدا از یه دختر مذهبی در برخورد با نامحرم ها چیه ؟

خانمم ازم می خواد که به رابطه ی گرم اون با نامحرم ها عادت کنم

خواستگاری دارم که در خانواده ی اونا محرم و نامحرم معنی نداره

بعضی ها اشتباها دست دادن به نامحرم را نشانه احترام می دانند

جاری من محرم و نامحرم سرش نمیشه

دست دادن دختر به مرد نامحرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) روش های اجتماعی تر آقایان (۱۰۵ مطلب مشابه)