سلام

 

در ایام قرنطینه درباره هر موضوعی صحبت و قضاوت شده اما موضوعی که به نظرم نیاز به تامل داره بر میگرده به معلمان عزیز.

جمله‌ای که این روزها خیلی آزار دهنده هستش و هر غیر متخصصی به خودش اجازه میده قضاوت کنه اینه که خیلی‌ها میگن واقعاً خوش به حال معلمان، تو ایام قرنطینه بدون اینکه ترس از مبتلا شدن داشته باشن تو خونه گرم و نرم شون نشستن و رسماً هیچ کاری نمی کنن و حقوق شون هم سره جاشه!

 

نمی خوام کلیشه‌ای حرف بزنم ولی واقعاً چرا هنوز یاد نگرفتیم قبل از اینکه درباره راه رفتن کسی نظر بدیم فقط کمی با کفش‌های اون شخص راه بریم.

من تو این دوران با معلمی مواجه شدم که بدون هیچ چشم داشتی، می‌رفت جلو خونه دانش آموزانی که مشکل نصب برنامه آموزشی شون رو داشتن و براشون نصب می‌کرد، من با معلمایی مواجه شدم که روی تخت بیمارستانم رسالت شون رو فراموش نکردن و با وجود حال نامسائد دست از تدریس بر نداشتن.

لطفاً این رو بدونین که معلمان از مظلوم ترین اقشار جامعه هستن که دائم قضاوت میشن.

لطفاً نگید معلمان تو خونه نشستن و حقوق می‌گیرند و بیکارن، یه لحظه تصور کنید آدم نوزده بیست ساعت سرش تو موبایل باشه، اگه بخوایم از آسیب جسمیش که شامل چشم دردو آرتروز و... می شه چشم پوشی کنیم آسیب‌های دیگه ش به خانواده اون فرد وارد می شه.

معلمان این روزها که از صبح سرشون تو گوشیه تا جواب تک دانش آموزان شون رو بدن، تک امتحانات شون رو با وجود کیفیت پایین تصحیح کنن و وظیفه شون رو به بهترین وجه انجام بدن.

به این فکر کنید که یک معلم، که سرپرست خانواده هم باشه، با اون حقوق ناچیز، چطوری باید خرج خانواده ش رو اون هم با وضعیت گرونی تأمین کنه، چنین انسانی چطور میتونه بشینه خونه و با حقوقش عشق و حال کنه؟

 

من از خودم حرف نمیزنم، نوشته‌های من بر میگرده به آنچه که دیدم. من این روزها معلمی رو ندیدم که از خونه موندن خوشحال باشه و اون رو یک فرصت برای استراحتش تلقی کنه و با حقوقش کیفش رو ببره و از بیکاری پشه پر بده!

بیاین به خودمون قول بدیم قضاوت نکنیم و دعا کنیم تا همه آدم‌هایی که دارن زحمت میکشن، چه پزشکان و پرستاران، چه معلمان، چه بازری ها و کارمندان همه سلامت باشن تا این شرایط تموم شه و ما قدر خیلی چیزها رو بیشتر بدونیم

 

پ ن: اصلاً منظورم شما یا شخص خاصی نیست که قضاوت کرده باشه

 

التماس دعا


مطالب مرتبط با شغل معلمی:

چند سوال در مورد شغل معلمی

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان رتبه کنکورم چند باید باشه ؟

آیا ازدواج دو معلم با یکدیگر ازدواجی موفق خواهد بود ؟

میخوای معلم بشی باید چه کار کنی ؟

به معلمی علاقه دارم ولی حسرت پزشکی به دلم مونده

چطوری یه دختر خانم معلم چادری برای ازدواج پیدا کنم ؟

همه دوستام دارن پزشکی میخونن ولی من تربیت معلم قبول شدم

آیا تربیت معلم محدودیت سنی داره ؟

مهندس کامپیوترم، اما می خوام آموزگار بشم

برای معلم شدن چه مسیری باید طی بشه؟

چند سوال در مورد شغل معلمی

پیشنهاد شغل دوم مناسب برای یک معلم

چند سوال در مورد روش های معلم شدن

بحث در مورد شرایط مالی و ... شغل معلمی

ارزش داره یک سال پشت کنکور بمونم برای معلمی ؟

برای یک معلم کدام راه برای کسب درآمد دوم بهتره؟

قصد دارم به امید خدا معلم بِشم

خانوادم میگن معلم بشم ولی حوصله بچه ها رو ندارم

برای معلم شدن رفتم انسانی اما ...



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) مسائل فرهنگیان (۱۳ مطلب مشابه)