سلام و خدا قوت به همه اعضای خانواده برتر و با آرزوی سلامتی و شادی برای همه در سال جدید. 

دوستان، سوال من در مورد موضوع عزت نفس و اعتماد به نفسه.

من یه دختر ۲۰ ساله و دانشجوی یه رشته و دانشگاه خوب هستم که عزت نفس و اعتماد به نفس مطلوب خودم رو ندارم. من از چند سال پیش متوجه این موضوع شدم و خیلی اذیت بودم و هستم بخاطرش.

وقتی دبستان بودم همیشه مجری برنامه ها من بودم و به شدت فعال بودم و مشکلی هم نداشتم ولی از سال های نوجوونیم این مشکل کم کم خودش رو نشون داد و الان به جایی رسیدم که حتی یه کنفرانس نمیتونم بدم تو دانشگاه.

تا دل تون بخواد مطلب و مقاله خوندم و در خانواده برتر هم سوال و جواب هایی با این موضوع رو  خوندم ولی میتونم بگم تقریبا هیچ تاثیری نداشته. به روانشناس مراجعه نکردم به علت اینکه روانشناس معتمد و کاردرست اطرافم نمیشناسم و البته جو خانوادگی من هم طوری نیست که من بخوام به روانشناس مراجعه کنم به خاطر این موضوع. 

حالا کمکی که از شما میخوام؛

من واقعا دوست دارم بدونم آیا کسی بوده مثل من، که تونسته باشه اعتماد به نفسش رو زیاد کنه، دیگه موقع کنفرانس و جلوی جمع دچار اضطراب اجتماعی نشه و به معنای واقعی کلمه از درون عزت نفس پیدا کنه؟

لطفا اون هایی که این طور بودن و الان رو خودشون کار کردن بیان و از تجربه هاشون بگن. راستش خیلی مفصل تر میخواستم بنویسم ولی چون طولانی میشد ننوشتم. اگه کسی ابهامی داره در مورد مشکل من که با برطرف شدنش میتونه بهتر کمکم کنه، من در کامنت ها پاسخگو هستم.

ممنونم


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه)