فرض کنید با پسری به قصد ازدواج در دوره آشنایی هستید و با هم بیرون میرید. آداب این بیرون رفتن چیه؟، چه نکاتی رو باید رعایت کرد؟، اگه طرف مقابل یه سری آداب رو رعایت نکنه طبیعیه که ممکنه دید بدی ایجاد کنه. اون آداب از نظر شما چیه؟، آدابی که رعایت نکنن ناراحت تون میکنه چیه؟، آدابی که رعایت بشه بهتره چیه؟، شماها تجربه تون رو بنویسین و هر کس متناسب با نظر خودش جواب بده بالأخره ما هم یاد میگیریم یه سری چیزها رو انجام ندیم و یه سری چیزها رو رعایت کنیم.

مثلا من یه روز (البته قبل کرونا- الان نیاید بگید کرونا اومده الان کی میره بیرون که این سوال رو پرسیدی- بالأخره کرونا از بین میره و بیرون میریم ان شاء الله)، با آقایی که خواستگارم بود و البته هنوز هست ولی فعلا دیگه به خاطر کرونا رفت و آمدی نیست- رفتیم بیرون. 

به پیشنهاد ایشون و با اجازه خانواده ها ما دو تایی رفتیم شام رستوران و ایشون اول نشست بدون اینکه به من تعارف کنه که اول من بشینم و من خوشم نیومد که اون اول نشست بعد دستش رو به نشونه بفرمایید آورد بالا. 

یا مثلاً بعدش منم یه صندلی کناری اون رو انتخاب کردم برای نشستن (نه رو به روش)، چون دوست داشتم رو به رو مون گل بود گلخونه رو ببینم. نمیدونم چرا اون گفت بشین صندلی روبروی من لطفا. 

به نظرتون الان من باید چکار میکردم درستش این بود که هر جا که دوست داشتم بشینم یا اینکه طوری که اون گفت جام رو عوض میکردم. در هر صورت اصلا چرا اون دوست داشت من روبروی خودش بشینم نه کنارش. 

خلاصه یه اینجور نکاتی هستش که ممکنه برای خیلی هاتون هم پیش بیاد.

مورد دیگه موقع برگشت توی تاکسی گرفتن (اگه مثلا آژانس دم دست نباشه و تاکسی بگیریم)، خوب مثلا اشکالی داره اون جلو بشینه و من عقب جای خالی بشینم یا هر دو مون بهتره عقب بشینیم؟، یا مثلا من جلو برم بشینم و اون عقب بشینه؟، در صورتی که مسافر باشه که ممکنه اصلا انتخابی پیش نیاد ولی در صورتی که نباشه یا مثلا یک مسافر اون ته باشه بهتره چیکار کنم؟

یه بار پیش اومد راستش و یه آقا هم عقب ماشین بود و دو تا عقب جا داشت و یکی هم جلو. من دوس داشتم جلو بشینم و اونم بره عقب کنار اون مرد بشینه. ولی اون این کارو نکرد در عقب رو باز کرد و خودش رفت وسط و منتظر بود منم کنارش بشینم یعنی از اشاره ش فهمیدم. خوب الان من شاید اصلا به اون نرسم و قسمت نشه. این طوری بد نمیشه؟

راستش از کنارش من حس کردم خودش داره یه صمیمیتی رو حس میکنه. یا مثلا بازوش سر پیچها میخورد به بازوم. نمیدونم شایدم خودش این کار رو میکرد. خوب مگه نمیگن نباید بذاریم احساس ها درگیر بشه. خوب شامل همچین مواردی میشه دوره آشنایی دیگه؟ نه؟ 

در مورد نحوه آشنایی و دوره آشناییم هر خانواده ای رسم و رسوم خودش رو داره. ما هم رسم مون اینه با پسر حتما میریم بیرون. اونم دقیقا زمانی که هنوز هیچی قطعی نیست. یعنی ممکنه به هم برسیم .ممکنه قسمت نشه و مواردی پیش بیاد که ختم به ازدواج نشه. منظورم در نظر گرفتن احتمالاته مثل همه خانواده ها. اینو گفتم که نگید مگه مجبوری باش بری بیرون. میریم بیرون و رسم مونه زیر نظر خانواده ها هم هست. حالا هر چقدرم خواستگار بیاد. ما حتما بیرون رفتن رو داریم.

ممنونم که نظرات تون رو می نویسید.


مرتبط با اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی:

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

کسب شناخت از دختر در اولین جلسه خواستگاری

برای شناخت ، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

خواستگاری راهی درست برای شناخت

نوع پوشش دخترها و شناخت ذائقه پسرهای دم بخت

در جامعه ما آقایون و خانم ها شناخت ناقصی از هم دارند

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی ؟

شیوه ی برگزاری جلسه اول خواستگاری

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

خانم ها در جلسه اول خواستگاری به چه چیزهایی توجه می کنن؟

در جلسه اول خواستگاری آقایون به چه چیزهایی توجه میکنند ؟

برگزاری جلسه اول خواستگاری در بیرون از خونه دختر

اگر خواستگاری در جلسه اول به دلتون نشینه، بازم ادامه میدید؟

بعد از جلسه اول خواستگاری چطور بگیم که مایل به ادامه هستیم ؟

در جلسه اول آشنایی چطور میشه سنگین، منطقی و با احساس بود ؟

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چطور باید باشه ؟

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

شرح واکنش های مراحل اول آشنایی برای ازدواج

در جلسه آشنایی بین پدرم و خواستگارم بحث شد

در جلسات آشنایی ازدواج خودِ واقعی مون رو معرفی کنیم

مدیریت اولین قرار آشنایی برای ازدواج

تجربه اولین خواستگاری !!!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی (۲۷ مطلب مشابه)