سلام

دوستان من یک مشکلی دارم. 

تفکر 0 و 1 دارم. یعنی یا همه چیز یا هیچ چیز. مثلا میرم یه وسیله بخرم، همه چیزش خوبه فقط 1 ایراد داره و به همین خاطر بی خیالش میشم. یا میرم خونه بخرم همه چیزش خوبه ولی جای پارکینگش خوب نیست پس بیخیالش میشم. 

قبلا موقع مدرسه میدونستم اگر برم امتحان بدم فرضا 15-16 میشم ولی من میخواستم معدلم بالای 19 بشه پس غیبت میکردم تا در امتحان بعدی جبران کنم. حتی توی پیدا کردن دختر واسه ازدواج هم این مشکل رو داشتم و خیلی مورد های خوب رو بخاطر ایرادات جزئی بی خیال شدم. یا از همه ی اینها بدتر اینکه من شغلم بورس هست. بعد فرضا یه سهمی میخرم که با 10 میلیون سود بفروشم. این سهم تا 8 میلیون سود میشه و من همچنان منتظرم بشه 10 تومن سود و نمیفروشم. اما جهت بازار عوض میشه و من آخرش با مثلا 20 میلیون ضرر مجبور میشم بفروشم! ولی انگار مغز من حاضر هست 20 میلیون ضرر کنه ولی به جای 10 میلیون 8 میلیون سود نکنه!!!

خلاصه خودم از این تفکر ضربات زیادی توی زندگیم خوردم و کاملا بر اشتباه بودنش آگاهی دارم. پس دنبال توضیح بیشتر و یا واکاوی ایراداتش نیستم. فقط دنبال اینم ببینم کسی تجربه ی مشترکی داشته و تونسته خودش رو درمان کنه؟

و یا کسی اینجا رشته روانشناسی خونده که بدونه اسم این مشکل دقیقا چیه و چه کتاب یا مقاله ای رو میشه درباره اش خوند که راه های عملی و تمرین های عملی برای عوض کردنش داشته باشه؟ اصلا عوض شدنی هست چنین فردی؟

من فکر کنم این یک جور کمالگرایی مطلق و بی منطق هست که توی دنیای واقعی امکان برآورده شدنش تقریبا صفر هست. پس چنین فردی همیشه موقعیت هاش رو از دست میده. و این خیلی بد هست و شدیدا دنبال راه حل درمانش میگردم.


پیشنهاد:

میتونم با تلاش کردن گذشته رو جبران کنم؟

خانواده چقدر در موفقیت افراد تاثیر داره؟

چه رابطه اى بین زیبایى و موفقیت فرد در اجتماع وجود دارد؟

در عدم موفقیت ما چه کسانی مقصرند، والدین، جامعه یا خودمان؟

چند نکته ی ساده برای موفقیت در زندگی

کتاب موفقیت نامحدود در بیست و یک روز آنتونی رابیز

معرفی کتاب های روانشناسی و موفقیت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)