سلام

موضوعی که به وفور در خانواده برتر من میبینم اینه که پسرها معمولا میان میگن دختر خوبی که دوست پسر نداشته باشه و وفادار باشه و موقعیت خوبی هم داشته باشه خیلی کمه یا اصلا نیست ، ما دخترها هم خیلی کم دیدم که به این موضوع اشاره کنیم که تقصیر خودتونه یا اگرم بگیم یه اشاره سطحیه، اما امروز میخوام راجع بهش حرف بزنم و ریشه یابی کنیم.

بله، شما ممکنه دختری که تا سن مثلا 22 که سن الان منه هیچ وقت با هیچ پسری دوست نشده باشه رو کم دیده باشید، چرا؟، الان بهتون میگم؛

چند وقت پیش 3 نفر از هم دانشگاهی هام ادعا میکردن که شدیدا عاشق من هستند، و خلاصه حرف های عاشقانه و از این قبیل حرف ها و میگفتن با هم بیشتر آشنا بشیم که منظورشون دوستی بود.

من به هر 3 تاشون گفتم من روابط سطحی که صرفا بر مبنای خوش گذرانی باشه نمیپسندم و اگر واقعا حرف هاشون درسته من دلیلی بر پنهان کاری و اینکه خانواده ها در جریان نباشند نمیبینم (البته بگم هر 3 همزمان نبودن که بخوام همزمان با هر 3 بیشتر آشنا بشم با فاصله زمانی، یعنی بعد از تموم شدن مورد اول مورد دوم پیش اومد)، هر 3 تاشون خیلی بد با من رفتار کردن که وارد جزئیات نمیشم  و گفتن هر طور راحتی بیشتر آشنا نشیم و اصلا موضوع خانواده ها رو پیچوندن و حتی دو تاشون با یکی دیگه دوست شدن.

این صرفا مثال بود برای اینکه بگم وقتی خود شما پسرها(بعضا) بلد نیستین با دختری که برای خودش چهارچوب داره چطور رفتار کنید و افکار و عقاید و ارزش هاش رو به تمسخر میگیرید و حس چیپ و بی ارزش بودن رو تو وجودش به وجود میارید دیگه چه توقعی دارید؟

مورد دوم:

وقتی بعضی از شما برای حتی ازدواج سراغ دختری میرید که بیشتر بلد باشه لوندی کنه و تجربه دوستی بیشتری داره دیگه چه توقعی دارید؟

مورد سوم:

وقتی خود دخترها حق انتخاب ندارن و باید انتخاب بشن و از طرف جامعه و خانواده تحت فشارن و از طرفی میدونن اگر خیلی سر به زیر باشند و اینا؛ ممکنه کمتر شانس ازدواج کردن داشته باشند، دیگه چه توقعی دارید؟

 مورد چهارم:

وقتی تو سن حساسی هستند و اوج نیازهاشونه و اصلا نمیدونن که آیا اگر نیاز هاشون رو سرکوب کنند در آینده ازدواج میکنن یا نه و به نیازهاشون پاسخ داده میشه یا نه دیگه چه توقعی؟ در حالیکه پسرا میدونن که در آینده بلاخره میتونن ازدواج کنند و هیچ وقت از سن باروری خارج نمیشن.

میتونم کلی مورد به مورد نام ببرم و بگم ولی ترجیح میدم متنم خیلی طولانی نشه و موارد بعدی رو شما بگید.

ولی به هر حال چیزی که من میبینم و فاجعه ای که داره تو یه جامعه اسلامی پیش میاد تنها تقصیر خود دخترها نیست، شاید بخش عمده ایش به پسرها برگرده، نظر شما چیه؟


مرتبط:

چطوری باید برای ازدواج با یه دختر وارد دوران آشنایی بشم؟

چه جوری دختری پیدا کنم که مهربون باشه

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چطوری یک دختر واقعا مومن پیدا کنم؟

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) ازدواج و مسائل پسران حدود ۳۰ سال (۴۲ مطلب مشابه) مسائل پسران دهه شصتی (۴۳ مطلب مشابه)