سلام وقت بخیر

پسری هستم 23 ساله و در مقطع کارشناسی در شهر دیگری در حال تحصیل هستم. اول میخوام از خودم براتون بگم فرد مثبت و تقریبا مذهبی هستم، فرزند اول هستم و از سمت پدر و از سمت مادر اولین نوه هم به حساب میام.

توی خانواده پدری و خانواده مادری هیچ کس تحصیلات زیادی حتی دیپلم هم نداره و توی شهر ما اغلب به پول اهمیت میدن تا درس. پس همه‌ی فامیل و آشنا شغل آزاد دارند. راستی من اولین نفری هستم که وارد دانشگاه شدم از بین این آشنایان که ذکر کردم! یعنی از بین خاله ها و دایی ها و عمه ها و عمو ها و بچه هاشون

البته تا حدود 7 سال بعد من بچه ای نبود، پس بچه ها خیلی سن شون از من کمتره، این ها رو گفتم که بهتر درک کنید و بهتر کمکم کنید.

خلاصه وارد دانشگاه شدم و الان سال سوم تحصیل هستم. متاسفانه خیلی زود این مدت گذشت بدون این که استفاده مفید و درستی از وقتم کنم. در واقع هیچ کسی کنارم نبود که راهنماییم کنه و بهم تذکر بده، ولی با این حال 2 سال دیگه وقت دارم و دوست دارم به بهترین نحو ازش استفاده کنم.

همیشه دوست داشتم در حین تحصیل به غیر از درس و دانشگاه فعالیت های مفید دیگری هم انجام بدم و یه مهارت به درد بخور کسب کنم. یه مهارت و توانایی که با اون بعد دانشگاه و خدمت بتونم یه شغل خوب جور کنم. ولی واقعا نمیدونم چی و چه چیزهایی در آینده به دردم میخوره. لطفا پیشنهاد بدید.

سال اول دانشگاه برای گواهینامه موتور و ماشین اقدام کردم و الان کلی راضی هستم که گواهینامه رو گرفتم، و الان قصد دارم برای صدور گذرنامه اقدام کنم، اگر کسی اطلاعی داره لطفا راهنمایی کنه، منظورم اینه که کارت پایان خدمت ندارم و یا بحث اینکه آیا وثیقه هم لازمه یا نه. در ضمن فعلا قصد سفر ندارم.

برنامه روزانه دیگه‌ای هم که دارم، تقویت زبان هستش، یعنی دارم به صورت خودآموز کتاب های تاپ‌ ناچ مطالعه می‌کنم. چون بعد ها احتمال مهاجرت دارم و لازمه زبان خوبی داشته باشم. کلاس های آموزشی فتوشاپ و ICDL هم در لیست برنامه های آینده‌ام هستند. فعلا فقط همین ها به فکرم میرسه.

شما چه چیزی پیشنهاد میدید؟!

مورد بعدی در مورد زندگی دانشجویی هست. (از نظر تغذیه، تفریح، خواب)

باید خدمت تون عرض کنم که چون دانشگاه‌ مون به ما خدمات ارائه نمیده و سلف سرویس نداره، ما مجبوریم خودمون غذا تهیه کنیم حالا یا سفارش یا آشپزی ...، خیلی ها در این دوران تغذیه ناسالمی دارند و روز به روز ضعیف تر می‌شوند.

اگر برنامه غذایی، مواد غذایی مقوی یا طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه را میدانید لطفا پیشنهاد دهید. از نظر تفریح راستش زندگی داخل خوابگاه خیلی برام کسالت بار هست طوری که بعضی مواقع ظرف و لباس شستن برام میشه تفریح و یه خورده از یکنواختی در میام. بیرون هم یا جای خوبی پیدا نمیشه یا اوضاع اقتصادی باعث میشه بیرون نریم. از نظر خواب که دیگه نگم براتون... توی خوابگاه ما چون قانون خاصی نداره بعد چند روز برنامه خواب همه به هم میریزه متاسفانه.

طوری که جای وعده صبحانه با ناهار عوض میشه یا ناهار و شام (به دلیل شب نشینی و از اون طرف دیر بیدار شدن)

یادمه یه دفعه ساعت سه نصفه شب چند نفر داشتند شام درست میکردند، چای گذاشته بودند ...، بعدش شب هر چقدر زور میزنیم بخوابیم نمیشه چون خسته نیستیم و فعالیتی نداشتیم.

بعضی مواقع از این بابت ناراحت میشم که زندگی خوابگاهی حداقل برای من عامل وقت‌کشی شده متاسفانه، از معایب این خوابگاه اینه که فقط و فقط یه تخت به ما داده و دیگه هیچی ...، نه کمد و نه قفسه برای وسایل، نه اتاق خاصی برای مطالعه کردن، نه نمازخونه و ... هیچی نداره. اصلا محیطش به دانشجویی نمیخوره.

حتی نمیشه لای کتاب رو باز کرد توی همچین شرایطی ...، به خاطر همین شرایط، ناخوداگاه مثل خیلی ها وقتم با موبایل و فیلم و خوابیدن میگذره. بعد به خودم میام و می‌بینم هیچ کار مفیدی انجام ندادم به غیر از وقت‌کشی.

دوستان، میخوام راهنماییم کنید و یک جرقه ذهنی برام ایجاد کنید.

دوست دارم مثل افراد مهم و با هدف رفتار کنم، طوری که وقت آزاد نداشته باشم و همیشه به سمت اهدافم قدم بردارم.

کتابخوانی:

آدم کتاب‌ دوستی هستم که اصلا کتاب نمی‌خونه...!، شاید برای شما هم پیش اومده باشه ولی من هر کتابی که باز می‌کنم و شروع میکنم به خوندن میبینم نه! خوشم نمیاد و میذارم کنار. من بیشتر از موضوعات اجتماعی، زندگی و زناشویی و موارد مشابه این علاقه مندم. (اطلاعاتی که برای آینده‌م مفید باشه)

همیشه دنبال این هستم که چیز جدیدی در این زمینه یاد بگیرم، در ضمن کتاب های ساده را می‌پسندم و دنبال متون فلسفی و جملات پیچیده نیستم.

دوست دارم چند کتاب ارزشمند در مورد ازدواج، شناخت همسر  جنس مکمل، نوع برخورد، تربیت فرزند و همه‌ی موارد این‌ چنینی مطالعه کنم.

همیشه به این فکر می‌کنم که باید تا قبل از ازدواج این هارو مطالعه کنم و در غیر این صورت یک امر مهم رو انجام ندادم. لطفا بهترین کتاب یا مجله ای که در این زمینه مطالعه داشتید و مفید واقع شده معرفی کنید. ممنون

ارتباط با جنس مکمل:

بنده از همون ترم اول که وارد دانشگاه شدم، اصلا قصد دوستی با دختر خانم ها رو نداشتم، پس با هیچ کس دوست نشدم و یادم نمیاد حتی یک بار هم از خانمی جزوه گرفته باشم!

ولی الان تصوراتم یه‌خورده عوض شده و فکر میکنم اگر ارتباط محدود با خانم ها داشته باشم میتونه به نفع هر دو طرف مون باشه، چه از نظر درس و دانشگاه و چه مسائل دیگر، فکر میکنم این طوری هیچ کدوم از ما توی شهر غریب احساس تنهایی نمیکنه، پیاده‌روی و ملاقات همدیگر در مکان های عمومی و گفتگو باعث میشه که جنس مکمل رو بهتر بشناسیم. در ضمن اصلا به مسائل جنسی فکر نمیکنم. اگر اشتباه میکنم لطفا تذکر دهید!

فارغ التحصیلی و ادامه مراحل زندگی:

بعد از فارغ التحصیلی، بنده باید وسایلم رو آماده کنم تا به خدمت مقدس سربازی اعزام بشوم. من در یک شهر و در یک خانواده سنتی زندگی می‌کنم که معمولا همه زود ازدواج می‌کنند، مخصوصا توی خانواده ما

شاید باورتون نشه ولی خیلی از همکلاسی هام توی سن 20 یا 21 سالگی نامزد شدن یا ازدواج کردن!، به همین خاطر مخصوصا مادرم خیلی بهم اصرار میکنه که زودتر ازدواج کنم. نظر خانواده‌ام اینه که قبل از خدمت رفتن نامزد بشم و بعد خدمت ازدواج کنم.

من اول نظرم ازدواج در سنین بالا بود ولی حالا که فکر میکنم میبینم تو این سنین منطقی تره، تازه تا اون موقع من 27 سالم شده...، و از اون جایی که که وضع مالی مون در حد متوسطه، قصد تشکیل یک زندگی معمولی رو دارم نه زندگی آنچنانی.

در ضمن توی شهرمون آدم های پولدار یا سطح متوسط زیادی دیدم که میرن از روستا زن می‌گیرند و اتفاقا زندگی شون هم خیلی خوب میشه ...، شاید منم یکی از اون ها باشم!

لطفا هرچی به نظرتون میرسه کامنت کنید.

با تشکر


مرتبط:

میتونم با تلاش کردن گذشته رو جبران کنم؟

خانواده چقدر در موفقیت افراد تاثیر داره؟

چه رابطه اى بین زیبایى و موفقیت فرد در اجتماع وجود دارد؟

در عدم موفقیت ما چه کسانی مقصرند، والدین، جامعه یا خودمان؟

چند نکته ی ساده برای موفقیت در زندگی

کتاب موفقیت نامحدود در بیست و یک روز آنتونی رابیز

معرفی کتاب های روانشناسی و موفقیت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه) تحصیل دور از خانواده (۲ مطلب مشابه)