سلام و وقت به خیر

میخواستم درباره زبان مادری و بچه های دو زبانه سوال بپرسم و ممنونم که کمک میکنید. 

من همیشه برام سوال بوده والدینی که زبان شون فارسی نیست، (فارسی بلدن ولی در خونه به زبان دیگه ای حرف میزنن و زبون مادری شون متفاوته)، چطور بچه هاشون رو بزرگ میکنن از لحاظ زبان؟

اول کدوم زبون رو یاد بچه شون میدن؟، زبون دوم رو چطوری بهش یاد میدن؟، بچه قاطی نمی کنه یا دچار مشکل نمیشه؟، آخه من زیاد از این افراد دیدم که زبون اول شون ترکی یا کردی یا بلوچی یا ... هست و عین بلبل هم فارسی حرف میزنن. در واقع در هر دو زبان کاملا مسلط شدند. از یه طرفی شنیدم در بعضی نقاط کشور همون زبون خودشون رو تو خونواده و فامیل و همسایه و بازار و مهد کودک و فلان استفاده میکنن و تنها راه ارتباط بچه با زبون فارسی همون تلویزیونه. 

مثلا شنیدم حتی تو مدرسه هم به زبون خودشون حرف میزنن و حتی مثلا درس ادبیات فارسی رو به زبون خودشون توضیح میدن. خواستم اگه خودتون از این بچه ها بودین یا تو اطرافیان تون دیدید لطف کنید توضیح بدید.


پیشنهاد:

چکار کنم بچه هام با خانواده منم مثل خانواده ی شوهرم راحت باشن؟

میدونید وقتی یه حرفی رو مدام به کسی بگید براش تبدیل به باور میشه

اگر مادر می شدم ...

تلاش کنیم پدر و مادر خوبی باشیم

از ایده های تربیتی تون برای داشتن فرزند صالح بگید

دلم نمیخواد پسرم بی تربیت و بد دهن بار بیاد

از پدر و مادر بودن چی می دونید ؟

تربیت فرزندانمون در آینده چه طور باید باشه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه) مسائل والدین (۵۴ مطلب مشابه)