با سلام

موضوعی که قصد دارم مطرح کنم مسئله ای است که تا به امروز در وبلاگ مطرح نشده، من یک پسر 21 ساله هستم، متاسفانه در کنکور بنا بر دلایل متعدد نتونستم رتبه خوبی کسب کنم و با وجود اینکه یک سال دیگر هم پشت کنکور ماندم اما به دلیل درگیری مسائل عاطفی اصلا نتونستم بخونم و رتبه من بدتر از سال قبل شد.

به هر حال سال قبل وارد دانشگاه فرهنگیان شدم و رشته آموزش ابتدایی (علوم تربیتی) درس می خونم، بعد از گذشت یک سال از تحصیل در دانشگاه از وضعیت فعلی خودم اصلا راضی نیستم، دلیل اصلی این بود که می بینم با همه استعداد و توانایی که داشتم نتونستم به درستی از شرایطم استفاده کنم و نتیجه خوبی نگرفتم که البته مقصر اصلی خودم هستم، و این موضوع باعث شد که سرخورده بشم.

موضوع دیگه سطح پایین رشته تحصیلی فعلی است که بسیار آسون و تا حد زیادی برای من کسل کننده است، تا حدی که در طی یک ترم حتی نیاز نشده که مجبور باشم یک ساعت مطالعه داشته باشم و کل مطالعه من صرفا در تایم یک هفته ای امتحانات بود و راحت تر از اون چیزی که تصور کنید نمره 19 و 20 در امتحانات گرفتم.

در حالی که که این وضعیت اصلا با انتظاراتم از دوره دانشجویی متفاوت بود و دوست داشتم بیشتر در یک رشته با دروس سخت  مفهومی و چالش برانگیز تحصیل کنم و این وضعیت برای من خسته کننده است.

مسائله دیگر جدا از مسئله آموزشی، در رابطه با وضعیت آینده شغلی است که همون طور که میدونید متاسفانه از نظر مالی وضعیت حقوق و مزایای معلمان خیلی جالب نیست، چون خودم در یک خانواده زندگی می کنم که پدر و مادر معلم بودند با این وضعیت آشنا هستم، البته این موضوع در شرایط فعلی اقتصادی کاملا مشهود تر است و از این جهت کاملا نگران آینده خودم هستم.

به همین جهت من تصمیم گرفتم تا در کنار رشته فعلی دانشگاه پیام نور به صورت غیر حضوری رشته دوم هم تحصیل کنم، طی مراجعه ای که به پیام نور داشتم مخالفتی با این مسئله نداشتند و با ثبت نام در سایت و ارائه کپی معافیت تحصیلی رشته اول خودم میتونم پیام نور ثبت نام کنم، من تصمیم دارم تا امسال رشته حقوق ثبت نام کنم ولی کمی در این مورد مردد هستم.

مزیت این کار برای من اینه که اولا میتونم یک مدرک تحصیلی دیگه داشته باشم و رشته حقوق هم رشته ای که میتونه توی زندگی خیلی به کار بیاد، دوم در رابطه با اینده شغلی من است که این فرصت را دارم تا بعدا برای آزمون وکالت یا دفاتر اسناد رسمی و یا آزمون های استخدامی سازمان های معتبر شرکت کنم و حداقل یک شانس برای رسیدن به یک موقعیت بهتر توی زندگیم دارم.

مسئله مهم هم اینکه من فعلا از وضعیت تحصیلی و شغلی و سربازی خودم مطمئن هستم و نگرانی از این بابت ندارم و میتونم بدون دغدغه این مسائل در آینده شانس خودم را امتحان کنم مخصوصا به این دلیل که معلمی شغلیه که فرصت آزاد زیادی در اختیار دارم.

توی شرایط فعلی الان تنها تردید من برای این کار موضوع ادامه تحصیل در رشته دوم یا تلاش برای کار دومم هست، من سال قبل تونستم یک کار کوچیک با یکی از دوستانم راه انداری کنم، ، با وام و کمک خانواده به صورت شراکتی یک گلخانه راه اندازی کردیم که معمولا سه روز آخر هفته اون جا مشغول به کارم، اما چون ابتدای کارمون هست خیلی درآمد قابل توجهی نداریم و در حد یکی دو میلیون تومان بیشتر نیست که باید تا دو سال دیگه این پول را برای وام بدم که چیز زیادی برام نمی مونه.

امسال تابستون من کتاب های رشته حقوق را گرفتم و مطابق منابع تقریبا بیست واحد از دروس ترم یک و دو را خوندم، از نظر من خیلی موضوع رشته دوم برام سخت نیست و با روزی یکی دو ساعت مطالعه تونستم توی چهار ماه کتاب ها را راحت بخونم، نمیدونم ترم های بعدی دروس در چه حدی هستند اما فکر کنم اگر از تابستون ها مثل امسال به خوبی استفاده کنم خوندن رشته دوم برام سخت نباشه.

ولی نمیدونم ترم های بالاتر وضعیت دروس چطوره؟، موضوع دیگر هم من با چند نفر صحبت کردم گفتند لیسانس حقوق به دردت نمیخوره و بچسب به کار گلخونه که آینده بهتری داره، حالا واقعا نمیدونم چیکار کنم و بین دو راهی کار و درس موندم، خودم میدونم میشه هر دو را هم انجام داد ولی خب یه کم سخت میشه و شاید مجبور بشم از تفریح و این جور چیزها بزنم تا از عهده هر دو بربیام ولی میترسم درس ها ترم های بعدی سخت باشه و نتونم بخونم.

ممنون میشم اگر کسی میتونه در این مورد منو راهنمایی کنه


تحصیل و آینده شغلی رشته حقوق:

بررسی شغل ها (1) - حقوق و وکالت

گاهی به پزشکی فکر میکنم و گاهی به وکالت و ...

برای قبولی در آزمون قضاوت و وکالت چکار باید کرد؟

بازار کار و آینده شغلی وکالت برای یه خانم چطوره؟

رشته های بورسیه در انسانی به غیر از حقوق و دبیری چه چیزهایی هستند؟

برای یه دختر حقوق بهتره یا مدیریت ؟

با مدرک ارشد حقوق عمومی سر چه کاری میشه رفت ؟

بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشم یا ارشد حقوق بخونم؟

کدوم گرایش رشته حقوق کاربردی تر و جذاب تر هست؟

درخواست معرفی چند موضوع تحقیق برای رشته حقوق

لیسانس حقوقم و به رشته ام علاقه ندارم

برای کسی که فوق لیسانس حقوق داره چه شغلایی هست؟

تحقیق در مورد رشته های حقوق نفت و گاز

لیسانس حقوق دارم و به این فکر شرکت در کلاس آرایشگری هستم

رشته حقوق آینده شغلی داره؟


دانشجو معلمان و شرکت مجدد در کنکور:

نمیخوام در مقطع ابتدایی بمونم، دلم میخواد مقاطع بالاتر تدریس کنم

دانشجو معلمان قبل از پایان تعهد خدمت می توانند دوباره در کنکور شرکت کنند؟

دوباره هوایی شدم که کنکور بدم و رشته ام رو عوض کنم

انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور

به معلمی علاقه دارم ولی حسرت پزشکی به دلم مونده

همه دوستام دارن پزشکی میخونن ولی من تربیت معلم قبول شدم

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان منو قانع نمیکنه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تحصیل در دانشگاه فرهنگیان (۳۹ مطلب مشابه)