به نام خدا

سلام! 

من دوستان نامناسبی داشتم که از لحاظ اخلاقی و روحی در شرایط خوبی نبودند و همچنین به کارهای نامناسب و غیر اخلاقی مشغول بودند. معاشرت با این دوستان بر روی رفتار و ذهنیت من تاثیرگذار بود،  من توانایی حفظ رابطه م با این دوستان را به گونه ای که ذهن و فکر و سبک زندگی سالمی را در پیش داشته باشم نداشتم. به همین علت ارتباطم را به کل قطع کردم به گونه ای که روابط مان به شدت سرد شد و حتی با چند بار پیش قدم شدن آنان من راضی به ادامه ارتباطم نشدم که رفته رفته منجر به قهر شد و گویا حتی مرا دشمن می پنداشتند.

چند روز قبل متوجه اتفاق ناخوشایندی برای یکی از این دوستان سابقم شدم، از قهری که بین مان بود ناراحت بودم اما نمیخواستم روابط ناسالمی را ایجاد کنم که در نهایت منجر به حال بد جسمی و روانی من و یا تاثیر مخرب بر روی فعالیت های مهم برای آینده ام شود، اما با اینحال با دوستم قرار حضوری گذاشتم و ایشان را ملاقات کردم با تصور این که شاید نیاز به همدردی داشته باشند. بخاطر رفتارهای گذشته من ناراحت بودند و سابقه افسردگی نیز داشتند اما ایشان محبت نموده و قهر ما ادامه پیدا نکرد.

بعد که کمی عمیق تر فکر کردم نظرم بر این بود که دیگر از در قهر وارد نشوم ولی به علت اهمیت داشتن نعمت زندگی ام نمیتوانم مانند قبل ارتباطات بسیار و یا عمیقی با دوستانم ایجاد کنم، اما قهر هرگز زیرا پیامبر اکرم میفرمایند: هزار دوست کم است و یک دشمن زیاد.

علت اینکه نمیخواهم ارتباطات زیاد داشته باشم این است که در زمان دوستی مان‌، این دوستان من را از کار و زندگی ام باز کرده بودند و مدام روزهایم باید با آن ها به خوشی های کاذب یا شنیدن درد و دل و یا... سپری میشد و آن ها هیچ درکی از روحیات من و اذیت شدنم به علت گرفتن وقتم نداشتند، و پیوسته خواهان حضور من در ملاقات های بی هدف که در نهایت ساعت هایم به پوچی میگذشت بودند. 

حتی زمانی که قصد خواندن کتابی داشتم دوستم مرا دلسرد میکرد و ذهنیت منفی و همچنین راهنمایی های غلطی به من میکردند که من به علت ساده لوحی خودم ضربه هایی خورده ام.

اکنون میخواهم به گونه ای به دوستم بفهمانم که من دیگر نمیخواهم ضربه قبلی ای که از دوستی با شما بر من وارد شد و افت شدید روحی و تحصیلی ام بار دیگر تکرار شود. 

به گونه ای میخواهم متوجه شود که دیگر ارتباط مان سطحی خواهد بود. اما نمیدانم چگونه بیانش کنم...

از شما خواهشمندم که در صورت داشتن تجربه و یا علمی که بتواند برای من سودمند باشد آن را از من دریغ نکنید، زیرا اکنون بسیار نیازمند آن هستم. 

از راهنمایی هایتان بسیار ممنونم


مرتبط:

صمیمی نشدن با همکار، کاری خلاف اخلاق محسوب میشه؟

با کسی که در دوستی افراط میکنه چطور بایدبرخورد کرد

صمیمی بودن خواستگارم با دخترهای دیگه اعصابم رو به هم ریخته

مدیرم به شدت داره باهام صمیمی میشه و من میترسم

چرا نمی تونم دوستان صمیمی خودم رو نگه دارم ؟

دیگه نمیخوام دوست صمیمی داشته باشم

داشتن یه دوست واقعی و صمیمی برام شده عقده

22 سالمه ولی نتونستم یه دوست صمیمی برای خودم پیدا کنم

هیچ وقت نفهمیدم که چرا دیگران با من صمیمی نمیشن

کسی که بعد از 5 سال تونستم باهاش صمیمی بشم حالا...

در برخورد های اول با کسی نمیتونم صمیمی بشم

خیلی به ندرت دوست صمیمی پیدا میکنم

یه دوست صمیمی داشتیم که اونم تو زرد از آب در اومد


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روش های اجتماعی تر آقایان (۱۰۵ مطلب مشابه)