واقعا برام سواله که خدا چه جوری نعمت هاش رو قسمت کرده؟ چرا یک سری همه چی دارن و یک سری هیچی ندارن؟

البته منظورم این نیست همه چی ولی خیلی نعمت ها رو دارن، این ها رو هم معمولا از نزدیک میشناسم و شاید یا یک و دو تاشون هم دوستم، پس لطفا نگید ظاهر بینی و از باطن خبر نداری، مثلا یک سری پول دارن, خوش قیافه هستن, صدای خوبی دارن, خانواده دارن, سالم و تندرستن, خوش تیپ و خوش هیکل هستند، خوش سر و زبونن، کلی استعداد و هنر دارن.

البته قبول دارم با داشتن همه این ها یک سری کمبود و مشکل دارن که با داشتن این همه نعمت توش گمه، ولی یک سری دیگه هم هست برعکس اون ها دقیقا، من حرفم این نیست چرا به اونا این همه داده، حرفم اینه چرا به بعضی هیچی نداده، پول و خانواده و قیافه نداده، یک بدن سالم و پر رو بودن بهشون می داده (البته با اون های که میانگین اینا هستن کاری ندارم و میدونم خیلی ها شاید میانگین باشن و هستن)

من حرفم خودم نیست و کلیه، دارم در دل میکنم، از طرفه یک سری از مردم، ولی با خودم مثال میزنم که یه کم براتون واضح تر باشه، اینم بگم که 20 خورده ای سن دارم و پسرم و اینو میدونم که این محدودیت ها برای دخترها متاسفانه دردناک تره.

اول اینکه سالم نیستم و معلولیت دارم ولی خدا رو شکر میتونم راه برم، نقص عضوم از دیگران پنهانه ، سیما ندارم و زشتم، صدام خیلی بده، هر وقت صدای خودم پر میکنم گوش میدم از صدام بدم میاد ،خیلی استرسی هستم (بخاطر همین یبشتر مثالم رو هم یادم رفت ولی شاخص ترین هاش رو براتون گفتم)، شدید خجالتیم هستم بعضی وقت ها حتی نمیتونم از حقم دفاع کنم( این نوشته هم مدت ها بود می خواستم بنویسم ولی هی روم نمیشد و الانم نمیدونم بعدی که کامل شد بفرستمش یا نه) ، روابط اجتماعی خوبی ندارم (تو عمرم با یک دختر حرف نزدم و نتونستم دوست شم و حتی موقعی که استاد سوال ازم میپرسه صدام میلرزه)، درونگرام و تعداد دوستام و آدم هایی که میشناسم انگشت شمارن و استعداد هنری هم زیاد ندارم (شایدم اصلا هیچ استعدادی ندارم)که روش سرمایه گزاری کنم ، اعتماد به نفسم ضعیفه البته با مواردی که گفتم طبیعیه و خیلی موارد دیگه که گفتنش از حوصله خارجه.

البته شاکر هستم که لاقل خانواده ای خوبی دارم و و دست مون به دهن مون میرسه و از نعمت زندگی کردن مثل یک انسان عادی برخوردارم .

ولی یک دوست دارم هم خوش سیماست، تیپ و هیکلش هم در حد عالی و هم صداش خیلی عالی ، اینو من نمگیم همه میگن و حتی پیشنهاد داشته برای خوانندگی خودش نرفته، هم رتبه کنکورش عالی بود، برعکس من، هم روابط اجتماعیش بالاست، هم کلی استعداد و هنر داره (فوتبالش عالیه , زبان انگلیسی, ورزش های رزمی و ... )، هم پول دارن و هم خانواده خوبی داره و داره از زندگی لذت میبره

ممنونم که حوصله کردین تا اینجا خواندین البته لازم سه نکته بگم:

درسته مقایسه اشتباه، ولی قصد منم مقایسه نبود. سوالم این بود که چرا بعضی خیلی نعمت دارن بعضی دیگه نه، البته میدونم خیلی ها هم وسط هستند .

نکته دوم اینکه خودم میدونم هبچ کسی بی استعداد نیست و همه استعداد دارن ولی خوب باید قبول کنیم که بضی ها به قول خیلی ها از هر انگشت شون هنر می باره و استعدادی زیادی دارن شایدم براش تلاش زیادی هم نکردن تا به این سطح برسه ولی بعضی ها کم استعداد دارن و برای اونم خیلی تلاش کردن تا به این سطح برسه

نکته سوم قبول دارم با سعی میشه بعضی ضعف ها رو جبران کرد، مثلا بدنسازی یا کلاس های مختلف ولی باید قبول  کرد اونی که استعدادش رو داشتن مثل این دوست مون خیلی جلو ترن و اینکه مگه تو این دوران با این گرونی ها چند تا از این کلاس ها رو میشه رفت یا چند تاش وقت و زمان اجازه میده  به صورت خود آموز و حرفه ای دنبال کرد و در اون ها به مهارت و موفقیت رسید ؟

ممنون که درد دلم رو خوندید


مرتبط :

چرا خدا ما رو از همه آرزوهامون محروم کرده؟

چرا خدا کمکم نمیکنه ازدواج کنم؟

چرا خداوند بعضی آدمها را مادر زادی دوست نداره؟

خدا کجایی؟ این سوال منو له کرده ...

خدایا... یه دنیا دل گرفته ام

چی کار کنم خدا من و خانوادم را ببینه ؟

هیچ وقت از خدا نا امید نشید

چرا خدا یه کاری برای ما نمیکنه

صدامو داری خدا جونم؟

دلم از خدا شکسته

خدا کجاست که صدامو نمی شنوه؟

چرا خدا همش میگه نه ؟

چرا هر چی میگم خدا گوش نمیده ؟

خدا منو دوست داره یا نه؟

از خدا دلگیرم ... چرا جوابمو نمیده ؟

خدا واقعا از خلقت من چه هدفی داشته؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل و ازدواج توانمندان خاص (۲۸ مطلب مشابه)