سلام

دختر 19 ساله هستم. تک فرزند. یکی از فامیل های نسبتا دور ازم خواستگاری کرده. من جوابم منفی بود چون گفتم فعلا نمیخوام ازدواج کنم اما الان بعد از 4 ماه دوباره خواستگاری کردن.

پسرشون 24 سالشه و لیسانس برق داره، سربازی نرفته هنوز. شغلش مرتبط با رشته خودش هست اما کارش ثابت هم  نیست . از اینایی که شغل پدرش بعد از بازنشستگی به پسر میرسه . مثل اینکه تا چند سال دیگه جایگزین پدرش میشه . در نتیجه الان یه شغل موقت داره . یک طبقه خونه پدرش هم برا خودشه . ماشین و ... هم تامینه .

اینا از نظر مالی بود و اما اخلاقی و ایمانی ؛

اخلاقش رو نمیدونم ولی ایمانش خوبه . کلا خانوادگی معتقد هستند. و چون فامیل مون میشن از لحاظ فرهنگی هم مثل خونواده خودم هستن ... با هم رفت و آمد داریم و از نظر خانواده کاملا شناخت دارم .

پدر مادرم که از همه لحاظ تاییدش میکنند و کاملا موافق هستند با این موضوع . از طرفی خیلی دلشون میخواد ازدواج فامیلی باشه تا یه شناختی داشته باشن آخه با این اوضاع داغون جامعه نمیشه به هر کسی اعتماد کرد.

حالا این وسط من موندم و دو موردی که باعث مردد شدنم شده :

1. اینکه میگم نکنه الان زود باشه برای ازدواج و بعدا معیارهام به کل تغییر کنه ؟ تو خونواده ما کلا دختر پسرا تو همین سن ازدواج میکنند . منم چند بار مشاوره رفتم ، بهم گفته که آمادگی ازدواج رو داری .اما بازم نمیدونم . یه جورایی میترسم که زود باشه ...

2. اینکه واقعا شرایطش خوبه و معیارهام رو داره در نتیجه با توجه به این شرایط عقل میگه آره ولی دل ....

نمیدونم هیچ حسی ندارم بهش . میدونم با یه بار دو بار دیدن قرار نیست عاشق سینه چاک بشم ولی خب یه خرده حس که باید باشه ... ولی نیست !!!

یعنی هیچ حسی نیست ... ، برا همین واقعا هنگ کردم و نمیدونم باید چیکار کنم ؟ انگار دهنم قفل شده . نه میتونم بگم نه ، نه میتونم بگم آره .

ذهنم شدیدا درگیره ...

اگه چیزی به ذهنتون میرسه بگید لطفا ...


مرتبط:

تا حالا به دختری اینقدر علاقه مند نبودم که به خاطرش هر کاری بکنم

عقل ، احساس ، عاشقی !

برای ازدواج به حرف دل باید گوش کرد یا عقل ؟

من نمیدونم با عقلم تصمیم بگیرم یا با دلم ؟

بدجوری بین عقل و احساس، و دین و عرف گیر افتادم

بین عقل و احساسم جنگه

یه اوقاتی هست که آدم بین دل و عقل گیر میکنه

در انتخاب شوهر آینده به حرف دلم گوش کنم یا عقلم ؟

دارم سر دو راهی عقل و احساس قرار میگیرم؟

دو تا خواستگار دارم ، عقلم میگه اولی ، دلم میگه دومی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) ازدواج فامیلی (۸۹ مطلب مشابه)