سلام

من یه دختر 21 ساله و مانتویی ام، حجابم هم خوبه. از بچگی درسم خوب بوده و شاگرد اول بودم. بعدش دانشگاه سراسری زبان انگلیسی قبول شدم و امسال به لطف خدا قراره لیسانسم رو بگیرم ( بیشتر از این نمی خوام درس رو ادامه بدم) می خوام شاغل شم. دلم میخاد طرف مقابلم هم مثل خودم پاک و متدین باشه و قبل من با هیچ کسی رابطه ج نداشته باشه. از نظر تحصیلات، درونگرایی/ برونگرایی ، مسائل اقتصادی و فرهنگ خانوادگی هم، هم سطح  باشیم.

مهریه رو همه فامیل ما بالا می گیرن (300_400_500 یا..سکه) یکی از رفقام هم که اخیرا ازدواج کرده میگف 800 تا مهریه ش رو تعیین کردند!! بقیه رفقای متاهلم هم مهرشون همین حدوداس. از اون جایی که مهریه رو (بعضی ها) با یه نیتی در نظر می گیرن من همیشه دوست داشتم به نیت تعداد سوره های قرآن مهرم 114 تا باشه. ( با خانواده م هم صحبت کردم که هر وقت خواستم ازدواج کنم بیشتر از این نگن)

حق اشتغال و حضانت فرزند برام مهمه: چون من قراره معلّم شم ساعات کاری آموزشگاه ها 6 ساعته ( احتمالا فقط 3 روز در هفته میرم سر کار) ضمنا اخرهفته ها و مناسبت های خاص هم که همیشه تعطیله پس کلی وقت برای کارهای خونه و... خواهم داشت. ضمنا تو محیط کارم هم همکار مرد نخواهیم داشت. در مورد دومی هم به نظر من بچه مال هردونفره پس منم باید حق نگه داشتن بچه هام رو داشته باشم. مثلا اگر (خدایی نکررررده) ازدواج ناموفق داشته باشم دلم نمیخاد بچه ای که من بدنیا آوردم و پاره تنمه یه زن دیگه بزرگش کنه. (باز هم خدا نکنه)

هر وقت بحثی بین مون پیش اومد به هیچ وجه نباید خانواده اون یا خانواده من بفهمند میونمون شکر ابه، به عقیده من مشکلات خانواده رو بیرون خونه نمیرن و از فحاشی و بد دهنی هم خوشم نمیاد. راه حل اینه که مثل دو تا آدم منطقی حرف می زنیم. معذرت خواهی رو = خورد شدن و شکستن غرورمون ندونیم. غرورت رو برای همسرت نشکنی برای کی می خوای بشکنی! مثلا می تونیم جایزه تعیین کنیم! هر کی زودتر عذر خواهی کنه اون یکی باید براش هدیه بگیره 

در آخر این رو هم بگم که صداقت، کمک کردن توخونه،  دست و دلباز بودن، تک رای نبودن و مشورت گرفتن و پایه بودن برام مهمه. اینکه علایق و تفریحات مشترک داشته باشیم. مثلا من عاشق گشت و گذارم و انتظار دارم همسرم هم مثل من پایه مسافرت باشه. همچنین من عاشق کارهای رمانتیکم مثل قدم زدن تو ساحل، سلفی گرفتن، با هم رقصیدن، فیلم گرفتن، سورپرایز و...  دوست ندارم همسرم کسی باشه که این جور کارها رو سبک بازی بدونه یا بگه این ها کارهای بچگونس...خلاصه اینکه پای دیوونه بازی باشه. ( چون خودم پرانرژی ام دلم نمیخاد با یه آدم جدی و مغرور ازدواج کنم)

 آیا انتظارات من معقوله؟

 

مرتبط:

بررسی معیارهای ازدواج دختران 01

بررسی معیارهای ازدواج دختران 02

بررسی معیارهای ازدواج دختران 03

بررسی معیارهای ازدواج دختران 04

بررسی معیارهای ازدواج دختران 05

بررسی معیارهای ازدواج دختران 06

بررسی معیارهای ازدواج دختران 07


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)