سلام و خسته نباشید 

در راستای ادامه پست های، (بررسی معیارهای دختران). من اینجا تا جایی که حضور ذهن دارم معیارهام رو نوشتم ممنون میشم پسست کنید. درضمن منتظر نظرات ارزشمند کاربران عزیز هستم:.

من دختری ۳۲ ساله هستم دانش آموخته دکتری تخصصی (بین رشته‌ای)، شاغل در یک مرکز علمی با درآمد بین 9-14 میلیون (بسته به پروژه تحقیقاتی یا ماموریت درماه)، از نظر چهره متوسط. قد ۱۶۹، کشیده اندکی کمبود وزن امّا در مجموع متناسب دیده میشم.. یک سال هست شاغلم، خونه وماشین فعلاً ندارم امّا سرویس طلا تزیینی کامل برای خودم خریدم و استفاده می‌کنم. محجبه نیز هستم (غیر چادری).

 جزئیات خصوصیات طرف مقابل: 

- روی داشتن مدرک دکتری، اسم ورسم دانشگاه ورشته و... تاکیدی ندارم حداقل تحصیلات ارشد نیز کافی است.

-داشتن درآمد بیشتر یا مساوی یا همشهری وهم استانی اولیت اصلی والزامی نیست، امّا ازنظر اعتقادی وفرهنگی ودیدگاه به زندگی مشابه باشیم و یا تضادی از این نظر بین مون نباشد.

-رابطه جنسی نامشروع قبل ازازدواج نداشته باشد و درگذشته چارچوب و حریم خودش با جنس مخالف را حفظ کرده باشد (چون خودم این موارد ر ا رعایت کردم واز این موضوع کوتاه نمیام) 

-اهل دود نباشد..از هرگونه دودی از جمله انواع قلیان و سیگار و نفرت و حساسیت دارم. حتی کمی بو منو دجار سردرد و سرگیجه می کنه... مخصوصاً از ادکلنی که بعدش روی اون میزنن و بوی بدتری ایجاد میشه.

-فعالیت سیاسی نداشته باشد. عضو یا طرفدار متعصب و حزب سیاسی خاصی نباشد.

از نظر ظاهری: همین که از من کوتاه‌تر نباشد و دل نشین باشد کافی است. فقط چشم سبز یا آبی نباشد (دست خودم نیست نمی تونم ارتباط برقرار کنم وحس خوبی نمی‌گیرم) 

معتقدم درآمدهای زوجین که خرج زندگی می‌شوند در عین اشتراک عادلانه و مستند باشه. فرضا اگر هزینه خونه رو من پرداخت کردم به نام من یا اگر ماشین یا چیز دیگه رو همسر خرید به نام خودشون باشه. یا اگر دنگی خریدیم دنگی به نام باشه.

نظر خودم اینه که اگر طرف مقابل خانه از خودش نداشت و یا درآمدش طوری بود که نتوانست خانه بخرد خانه رو من می خرم ولی خرید وسایل منزل یا جهزیه با ایشون باشه

کلیه آزمایش‌های مقاربتی مثل ایدز هپاتیت و.. آزمایش‌های ژنتیک و. برای خودم وایشون. قبل عقد انجام بشود

مراجعه به مشاور وانجام تست‌های روانشناسی جهت بررسی بیماری‌های روانی مثل پارانویید واختلال دوقطبی واختلال شخصیت و... برای خودم و ایشون قبل از ازدواج الزامی و صرفاً برای سلامتازدواج هست و من به این دید نگاه می‌کنم نه مچ گیر‌ی وشک به طرف مقابل. برای خودم وایشون همزمان انجام بشه. (شخصاً هم بیمار باشم می‌پذیرم...یا دنبال درمان میرم یا اگر نشد قید ازدواج رومیزنم) البته تا قبل از این تست دادم و مشکلی نداشتم

 قید حق اشتغال در عقد نامه (حتی اگر طرف مقابلم هم قشر خودم وموافق اشتغال باشه) چون من برای رسیدن به اینجا زحمت زیادی کشیدم. نمی تونم یک دفعه رنج و تلاش این همه سال‌های سخت کنکور در سه مقطع و قبولی روزانه دانشگاه خوب با اساتید بسیار سخت گیر وپایان نامه‌های نفس گیر در بهترین دوران جوانی ام رو بگذارم کنار و توی خونه بشینم وخانه داری کنم.....این موضوع از زمانی درمن نگرانی ایجاد کرد که در یکی از زندگی زوج‌ها دیدم: و آقا یکباره بعد سال‌ها نظرش عوض شد و حق اشتغال رو ازخانم گرفت با اینکه خودش تحصیلات عالیه داشت خودش.! 

در مورد مهریه نظری ندارم...یا بهتره بگم درموردش دچار تناقض وسردرگمی شدم! فعلاً نظرم اینه که با مشورت خانواده و بر حسب توان آقا توافق می‌کنیم.... تاکیدی ندارم روی مقدار خاصی....

در آشپزی و پخت انواع غذاها و دسر وکیک و... مهارت کافی دارم امّا هفت روز هفته به علت خستگی بعد از کار بیرون هر روز نمی تونم غذا درست کنم. برای همین از همسر آینده ام هم انتظار دارم این موضوع رو درک کنه یا در جمع جور کردن بعد از آشپزی (که ازش بیزارم) وظرف شستن کمکم کنه و یا اینکه هفته‌ای یک بار دو بار خوردن غذا یه بیرون راه بیاد. من همیشه پخت وپز رو از روی تفریح با لذّت واشتیاق انجام می‌دادم نه از روی وظیفه هر روز. واگر بخوام با بی حوصلگی و خستگی انجام بدم می دونم که چیز خوبی از اب درنمیاد. درضمن با غذای مونده یا فریز شده میانه خوبی ندارم و نمی تونم بخورم وگرنه میشه غذا درست کرد فریز کرد.


مرتبط با معیارهای ازدواج:

چه ویژگی های پسندیده ای رو برای همسرتون مد نظر دارید؟!

ویژگی های همسرخوب از زبان متاهلین

از کجا بفهمم خواستگارم ویژگی های مردانه داره یا نه؟

پسر یا دختر چه ویژگی باید داشته باشه تا بهش بگن پخته شده؟

مهم ترین ویژگی هایی یک خانم برای زندگی مشترک

مهمترین ویژگی پسر برای ازدواج از نظر دختر خانم ها

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواج مون رو به طرف مقابل بگیم

جمع بندی معیار های ازدواج

بحث در مورد اصالت خواستگار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)