تحریک پذیری خیلی بالا  ( کاهش تحمل )
مواردی که قبلا اثری روی روان خانم نداشت حالا به شدت باعث به هم ریختگی روان خانم میشه . خود خانم ها هم از این حالت خودشون کلافه هستند . ناراحته از این که زود از یه چیزی بدش میاد – دوست داره جیغ بزنه و ... . میگه من چمه؟ ، چرا این طوری شدم؟ ، حوصله ای کسی رو ندارم ، حتی از دیدن شوهر اذیت میشم ! شوهرم می خواد محبت کنه ولی من حوصله اش رو ندارم . اگه مرد هم آگاه نباشه و به خانم فشار بیاره کار به درگیری می کشه . 

شکنندگی بالا
وقتی یه تعارض ساده پیش میاد خانم میگه : دیگه نمی خوام ، ازت خسته شدم ، غلط کردم ازدواج کردم  ، ما برای هم ساخته نشدیم و ... !
 یهو یه چیزی میگه مرد رو عصبانی می کنه . کمی که گذشت میاد میگه ناراحت شدی ؟ ببخشید !!!  خب زن انتظار داره مرد اینو یه واکنش عادی تلقی کنه ؟ مرد هم متنفر میشه . میگه چشه ؟ چرا این جوری می کنه ؟ نه به اون دعوا نه به این معذرت خواهی ! 

کج خلقی
بدون تحریک واکنش نشون میده یا به چیزهایی که اصلا تحریکی درش نیست واکنش نشون میده . مثلا یه دانشجو داره یه مساله رو حل می کنه یه فرمول رو نمی تونه حل کنه . لعنت می کنه کسی رو که این دانش رو درست کرده ! می خواد غذا درست کنه میره در دیگ رو بر می داره می بینه برنج دم نکشیده ، آقا رو لعن می کنه میگه این چه برنجیِ که خریده ؟!  اصلا پخته نمی شه ! مرد به این گُندگی بلد نیست یه برنج خوب بخره ! می خواد کبریت رو روشن کنه نمی تونه پرت می کنه ، میگه اصلا دیگه من با این گاز کار نمی کنم ...

بهانه جویی
یه موضوعی رو پیدا می کنه برای گیر دادن ! . اونی که زنگ زد یا پیام داد کی بود ؟ آقا چرا دیر اومد ؟‌ ... !
می گرده یه موضوعی رو استخراج می کنه . بعد میاره به مرد عرضه می کنه ، طبیعتا تحریک پذیر هم که هست مرد هم اگه ناشی باشه و علائم خانم رو نشناسه موضوع تبدیل میشه به یه بحران!!!
مثلا مرد میره بیرون در محکم بسته میشه .
 خ - در رو چرا محم می بندی ؟
آ - مگه محکم بستم ؟
خ - تازه تاره میگه مگه محکم بستم ؟ می خواستی بکنی از جا ؟
آ - اگه محکم بستم نفهمیدم اصلا حواسم نبود .
خ - چرا خیلی هم حواست بود
آ - اخه چه قصدی دارم ؟
خ - به خاطر اون حرفی بود که دیشب به من زدی
آ - آخه چه ربطی به اون داره ؟
خ - یه مدتی هست که داری با من بد رفتاری می کنی ؟
...
زن این قدر کشش میده تا به یه تعارض واقعی ختم بشه
حالا اگه یه مردی باشه که علاوه بر کم اطلاعی ، تحملش هم کم باشه یه واکنشی نشون میده که خانم میره تو فاز جدایی !!!
میره آسیب هایی که در دوره طهارتش داشته و تحملش رو داشته ، باز خوانی می کنه ! مثلا مادر شوهر یه فشار روانی به خانم وارد کرده در دوره طهارت . چون تحملش رو داشته ، پس از کنارش گذشته . حتی خندیده گفته دیدی مامانت دیروز چی گفت ...
گفتیم که خانم قدرت ثبت ذهنی داره – در دوره ای که آستانه تحمل پایینی داره میگه بشین می خوام باهات در مورد حرف مادرت یه چیزی بگم .
آ – اون که تموم شد رفت پی کارش . مگه حل نشد ؟
خ – نه خیر تازه فهمیدم چی گفته . من باید تکلیفم رو با همتتون روشن کنم .
مرد هم که در جریان این حالات نیست دچار یه معضل اساسی میشه .
بنده در طول روز چندین تماس تلفنی دارم خانم میگه من با شوهرم دچار مشکل شدم . اصلا نمی دونم چرا به این جا کشیده شد . یه موضوع مسخره ی دم دستی بود . اصلا قابل دعوا کردن نبود ! حالا قهر کرده ، میگه ازت خسته شدم . چه کار کنم ؟

برگرفته از سخنرانی دکتر حبشی با اضافات


در مورد پریود بیشتر بخوانید ... :

خوردن هندوانه، ترشی، ماست ،خربره ،سیر و لبنیات در دوران پریود

شما دوره ی پریودتون رو چطور حساب میکنین؟

آیا پریود زن ها را بی حوصله می کند؟

علائم و اثرات روانی پریود در خانم ها و آقایان!

سیکل قاعدگی ( پریود ) و انواع اختلالات مربوط به آن ( 1 )

سیکل قاعدگی ( پریود ) و انواع اختلالات مربوط به آن ( 2 )

زمان عادت ماهانم اصلا مشخص نیست

چکار کنم زودتر پریود بشم؟

خوردن غذاهای سرد در زمان پریود ضرر داره ؟

تغییر اخلاق خانم ها در زمان پریود


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)