چکار کنم سرخ نشم؟
با سلام. دختری 27 ساله و مجردم. از 16 سالگی تا حالا دچار "اریتروفوبیا" یا سرخی ناشی از خجالت یا هیجان هستم. این مشکل به این شکل هست که وقتی مثلا تو خیابون ناگهان یک دوست قدیمی بیاد سراغم، سر کلاس استادم یا تو مهمونی یکی یهو ازم سوالی بپرسه و هر مورد این شکلی مثل لبو سرخ میشم. طبیعتا این حالات با تپش قلب و لرزش بدن هم همراهه. بارها شده بهم گفتن "چقدر سرخ شدی مگه چی شده حالا؟" یا "تو رو خدا اینقدر نلرز چیزی نشده که".
وقتی ناخواسته دچار این حالت میشم پوستم از داغی میسوزه و بعدش احساس ضعف و سستی شدید می کنم. از خودم و زندگی بیزار میشم. له میشم و تحقیر میشم و هر روز و هر روز ادامه داره.
هشت ساله که قرص اعصاب ( آلپرازولام و فلووکسامین ) مصرف میکنم اما فایده خیلی کمی داشت. پروپرانول هم تا حدی کمکم میکنه. اما نمیشه که تا آخر عمر قرص مصرف کرد. بخصوص برای زن ها در دوران بارداری.

شنیدم هیپنوتیزم می تونه کمک کنه. و در وحله آخر جراحی نورون مغز که متاسفانه ایران انجام نشده تا حالا.
کسی هست این مشکل داشته و درمانش کرده باشه؟


مرتبط با خجالتی بودن:

از چیزهایی که خجالت آور نیستند، خجالت میکشم

چیکار کنم بتونم تو جمع، بدون خجالت حرفم رو بزنم

من چیکار کنم خجالتی نباشم؟

از کم رویی، ترس، ضعف و شکست خسته شدم

کم رو هستم و روابط عمومی ضعیفی دارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تجربیات پزشکی (۳۲۲ مطلب مشابه)