سلام

من یه تجربه یه تلخی رو در گذشته داشتم که حتی الآن هم با اینک کاملا به اشتباه بودنش پی بردم و واقعاً دلم نمی خواد تکرار شه هنوز نتونستم فراموشش کنم و خیلی خودم رو بابتش سرزنش می کنم... امیدوارم برای هیچ کس این اتفاق پیش نیاد.

اینجا دیدم یکی از کاربران نوشته بود ای کاش پدر و مادر علاوه بر پوشش چگونگی رفتار در اجتماع رو به بچه های خودشون یاد میدادن... و این دقیقا مشکلیه که من دارم... و مدتی که طول کشید تا تجربه ای که الآن دارم رو به دست بیارم خیلی رفتار های بچگانه ای داشتم که واقعاً نمی دونستم اشتباهن...

مثلا واقعاً نمی دونستم زل زدن به یه پسری که همسن خودمونه وقتی داره برامون مطلبی رو توضیح میده اشتباهه یا توی فضای مجازی هم به شدت باید سنگین بود و وارد چیزهای حاشیه و خارج از بحث نشد... یا مثلا تو یه یه تاپیکی که خوندم یکی از دوستان اشاره کرده بودن رفتار های سنگین مختص به همه یه افراده و وقتی یه نفر بر خلاف اون ها رو انجام میده قطعا یه دید دیگه بهش میشه...

و الآن مشکل من همین جاست... من ندونسته خیلی کار اشتباه کردم که از دید بقیه و در اجتماع نهایت جلف بودن رو می رسوند در حالی که قصد و منظور من یک چیز دیگه بود و واقعاً نمی فهمیدم اون رفتارم اشتباهه....

و الآن از همین می ترسم... اینکه رفتار های اشتباه توی گذشته من موجب بشن آینده م به شدت آسیب ببینه.... گذشته ای که ازش متنفرم ولی ترس از تکرارش و قضاوت شدن و با همون دید نگریسته شدن موجب میشه همیشه ازش بخوام فرار کنم...

الآن برای جبران اون گذشته من باید چه کار انجام بدم؟

و اینکه آیا شما هم هیچ وقت این جور تجربه ای رو داشتین و بعد تونسته باشین درستش کنید؟ میشه بگین چه جوریه؟

و یه سوال دیگه با توجه به حواشی ای که من در گذشته داشتم اگه در آینده یه نفر رو دیدم که فقط از گذشته من اطلاع داشت بهتره چه رفتاری باهاش داشته باشم؟ خودم باشم یا بیشتر برم تو لاک دفاعی؟

و آخرین سوال من یه جورایی خیلی تجربه کمی برای حضور در جامعه دارم و خیلی جاها جو گیر و نسنجیده عمل می کنم... به نظرتون هیچ کتاب یا مطلبی هست که بتونه به من کمک کنه و این رفتار هایی که نمی دونم رو بیاد و بهم یاد بده؟

من هنوز دبیرستانیم (صرفا گفتم چون هنوز اون اجتماعی که در واقع ما سال های بعد واردش میشیم رو تجربه نکردم..)

متأسفانه پرحرفی شد ولی واقعاً ممنون میشم به عنوان یه بزرگتر کمکم کنید...


پیشنهاد:

بلند خندیدن باعث خراب شدن وجهه ی دختر میشه؟

نظر شما در مورد دخترهای فعال اجتماعی که در شهر معروف شدند

اشتباه می کنم که می خوام ۳ یا ۴ سال بزرگ تر از سنم به نظر برسم؟

مشکل اصلی من اینه که یه دختر اجتماعی نیستم

تعریف شما از دختر سرسنگین، اجتماعی و خوش اخلاق چیه ؟

حدود رفتار اجتماعی یک دختر در دانشگاه و محیط کاری

مشکل من اینه که یه دختر غیر اجتماعیم

دختری درونگرا هستم ولی مادرم به زور میخواد منو یه آدم اجتماعی کنه

چطوری میشه یه دختر هم با حیا باشه و هم اجتماعی ؟

تعریف شما از دختر اجتماعی چیه ؟

با شوخی کردن های جلف با پسران، تبدیل به دختر اجتماعی نمیشید

خنده ها و شوخی های زیاد دختر مورد علاقم نگرانم کرده

دلیل خنده های دختران به من چیه ؟

دید آقایون نسبت به دختری که همیشه میگه و میخنده چطوره ؟

من یک دختر خنده رو هستم

یه دختر همیشه خنده رو باشه‌ اشکالی داره؟

دید آقایون نسبت به دختری که همیشه میگه و میخنده چطوره؟

دوستانم بهم میگن تو مغروری

نگاه آقایون اطرافم خیلی برام مهم شده

در رابطه با کسانی که حتی یه ذره غریبه هستند مجسمه میشم

خنده ها و شوخی های زیاد دختر مورد علاقم نگرانم کرده

چرا بعضی از آقایون توهم میزنن که من ازشون خوشم میاد؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتار شناسی پسران (۹۹ مطلب مشابه)