سلام.

دختری 27 ساله هستم.فارغ التحصیل ارشد رشته مهندسی از دانشگاه تهران. تا الان خواستگار زیادی نداشتم. هر کسی هم که اومده یه جلسه منو دیده و دیگه پشت سرش رو هم نگاه نکرده. علتش هم کاملا برام روشنه. به خاطر اینه که چهره زیبایی ندارم. با ارفاق میشه گفت متوسطم.خودم رو که با بقیه دخترا مقایسه میکنم میفهمم که جذابیت ندارم.(خواهش میکنم به قصد دلداری بهم نگید که اشتباه میکنم یا زیبایی سلیقه ای هست و ... چون خودم با این قضیه تقریبا کنار اومدم و دیگه برام اهمیتی نداره.)

به تازگی پسری به خواستگاریم اومده که 29 سالشه. واقعا خوش قیافه و خوش تیپه. از نظر چهره فرق ما از زمین تا آسمونه. جوری که اگر کسی ما دو تا رو به عنوان زن و شوهر کنار هم ببینه قطعا تو دلش میگه حیف این پسر نیست که این دختره زنش باشه؟!

چیزی که منو به شک انداخته اینه که چرا یه پسر به این خوشگلی باید بیاد خواستگاری من و منو هم بپسنده؟ از نظر اعتقادی مذهبی نیست. اگر چه خودش میگه نماز و روزه رو به جا میاره ولی از نوع فرهنگشون مشخصه خیلی مذهبی نیستن. احساس میکنم از اون دسته پسرانی هست که تا الان شاید 30- 40 تا دوست دختر داشته. یعنی خیلی بهش میخوره. یه جلسه قرار بیرون از خونه گذاشتیم. با یه ماشین گرون قیمت اومد دنبالم. یه تیپ اسپرت هم زده بود که میدونم خیلی از دخترها برای داشتن همچین پسری دلشون غش و ضعف میره.من خودم یه دختر چادری و محجبم.

ایشون تحصیلات آنچنانی نداره و پیش پدرش کار میکنه. خیلی هم خانواده پول دار و مرفهی هستند. پدرش کارخونه داره.

احساسی دارم که نمیدونم چقدر درسته. احساس میکنم اینجور پسرا چون خودشون قبلا اینجور رابطه ها رو تجربه کردن برا ازدواج دنبال یه دختر پاک میگردن و خوشگلیش براشون اهمیت نداره.چون دوست دخترای خوشگل شون رو سرجاش دارن و نیازهای جنسی شون رو با همون دخترا برطرف میکنن. شما چی فکر می کنید؟

من با اینکه تحصیلات عالیه دارم ولی چون میدونم زیبایی برای اکثر پسرا مهمه برای اینکه شرایط ازدواجم رو سخت نکنم توقع ندارم که حتما همسرم مثل من تحصیلات داشته باشه. حتی شغلش هم برام مهم نیست. آزاد باشه یا دولتی. درامدش چقدر باشه. همین قدر که  یه ذره دین و ایمان داشته باشه و اخلاق و بدونم سالمه و اهل زندگی برام کفایت میکنه. نمیدونم با این خواستگار چکار کنم؟خانوادم که خیلی راضین و به قول معروف تو دلشون قند اب میشه. نمیدونید مادرم چه ذوقی کرد وقتی دید خواستگار برام اومده و منو پسندیده. میدونم غصه این روزای پدرم فقط منم و اینکه خانوادم نگران ازدواج کردن منن.


مرتبط:

از صورت خواستگارم خوشم نیومده (2)

با ظاهر خواستگارم مشکل دارم، بعدا ممکنه بهش علاقه مند بشم؟

خواستگارم بینی خودش رو عمل کرده و من نمیپسندم

خواستگارانی که دارم از لحاظ ظاهری برام جذاب و دلنشین نیستند

می ترسم مثل خواهرم بعد از ازدواج حسرت ظاهر مردان دیگه رو بخورم

فقط با ظاهر خواستگارم مشکل دارم

میدونم که ظاهر مهم نیست ولی ظاهر خواستگارم به دلم ننشست

در جلسه ی خواستگاری چقدر به قیافه و ظاهر پسر اهمیت میدید؟

آیا شغل خوب خواستگار نقص قیافه و چهره رو پوشش میده؟

قیافه خواستگار به دلم نچسبید ردش کردم

توقع دختران 18 ساله در مورد قیافه خواستگار

روی قیافه خواستگارم شک دارم

از لحاظ قیافه خیلی بالاتر از خواستگارم هستم

حساسیت مادر دختر روی تیپ و قیافه خواستگار

تعریف مرد یا پسر خوش قیافه از دید زنان و دختران چیه ؟

ازدواج با یک پسر خوش قیافه چه مشکلاتی داره ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)