سلام

من یک دختر 28 ساله هستم مدرکم کارشناسی ارشد و مشغول به کار در شرکتی با محیط زنانه و درآمد نسبتا خوب هستم. از نظر چهره زیبایی دارم و بیبی فیسم (البته این رو بقیه میگن) اندامم هم متناسبه و ورزش می کنم. آرومم و بی حاشیه و همین طور  گرم و اجتماعی هستم و اینکه تا حالا پسری تو زندگیم نبوده و نمی تونسته هم باشه خخخ چون کلا دانشگاهم دخترانه بود و محیط کارم همه خانمن اصلا با پسرها مواجه نمی شم فقط در حد پسرهای فامیل سالی یه بار که اون هم به خاطر کرونا دیگه نیست. مانتویی محجبه ام رنگ های شاد می پوشم امّا تا حالا یه تار موم بیرون نبوده.به واجبات دینی پایبندم.

معیارهای من برای ازدواج اینهاست:

از نظر اخلاقی خوش اخلاق باشه و اهل معاشرت و اجتماعی باشه و تا حد امکان دختری تو زندگیش نبوده باشه ولی خب اگر بود در حد دوستی ساده اشکالی نداره(به شرط توبه واقعی و ابراز پشیمانی) امّا خط قرمزی و رابطه ج ن س ی نداشته باشه.

از نظر اقتصادی یه درآمد معمول متوسط جامعه کافیه و اینکه مقداری پس اندازه برای اجاره یا رهن خونه در محله متوسط تهران داشته باشه البته من هم مقداری پس انداز دارم و روی پول می ذارم تا خونه بهتری بگیریم و البته طول زندگی هم حتما در مخارج خانه مشارکت می کنم و نمی ذارم سختش باشه و تمام تلاشم رو برای رفاه هر دو و بچه هامون در زندگی خواهم کرد.

جهزیه هم رسم ما اینه اقلام سنگین رو خانواده  پسر بگیره و بقیه ش به عهده خانواده دختر.

در مورد تجملات و طلا و جشن عروسی اجباری ندارم اگه بود چه  بهتر امّا اگر نبود هم اشکالی نداره ترجیح میدم به جای یه شب عروسی یه خونه بهتری اجاره کنیم یا یه ماشین بهتری بخریم.

تحصیلات پسر هم برام مهم نیست دیپلمم باشه میپذیرم امّا به شرطی که تو این مدت بیکار نبوده باشه و یه مهارتی یاد گرفته باشه یا حداقل سرمایه ای تو این مدت جمع کرده باشه.

در مورد مهریه من نظری نمیدم بستگی به توان اقتصادی پسر داره دوست ندارم عدد بگم چون برام مهم نیست خودش هر چی بگه با یه کم ناز و چک و چونه خخخ قبوله. در مورد حقوق ضمن عقد هم من خودم هیچی نمی خوام هر چی خودش خواست بده بده و نخواستم نده مهم نیست چون می خوام زندگی کنم و فقط و فقط آرامش می خوام همین.

و اینکه دین و ایمان پسر هم خیلی برام مهمه و می خوام به واجبات پایبند باشه (همین موضوع باعث رد چند تا از خواستگارا شد) ولی اهل اینکه هر جمعه برم دعای توسل نیستم.

دخانیات و مشروبات الکلی  هم خط قرمزمه.(نصف خواستگارانم رو به خاطرش رد کردم)

و این هم بگم اصلا آدم خشک رو نمی تونم تحمل کنم چه دختر چه پسر پس حتما باید شاد و شنگول و کمی هم شیطون باشه و اهل سفر و تفریح باشه هر آخر هفته بیرون بریم تو خونه کلافه میشم.

از دروغ متنفرم و اصلا اصلا برام قابل توجیه نیست چون من آدمیم که همه با من راحتن و همه چی شون رو به من میگن چون آدم با ظرفیت و نرمیم و سختگیر و سخن چین نیستم به شوهرمم آسون می گیرم پس هیچ بهانه ای برای دروغ گفتن نداره هر چی هست به من اطمینان کنه بگه اصلا پشیمون نمی شه. از وانمود کردنم  خوشم نمیاد چون من همیشه خودم هم و اصلا اهل فیلم بازی کردن نیستم. خیلی مهمه شوهرم با من روراست باشه.

 

 

 

مرتبط:

بررسی معیارهای ازدواج دختران 01

بررسی معیارهای ازدواج دختران 02

بررسی معیارهای ازدواج دختران 03

بررسی معیارهای ازدواج دختران 04

بررسی معیارهای ازدواج دختران 05

بررسی معیارهای ازدواج دختران 06

بررسی معیارهای ازدواج دختران 07

بررسی معیارهای ازدواج دختران 08

بررسی معیارهای ازدواج دختران 09

بررسی معیارهای ازدواج دختران 10


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)