چند نکته ای رو می خوام به عنوان نصیحت برادرانه، واقعاً برادرانه یعنی فرض می کنم شما هم عین خواهرمید و دارم از روی دلسوزی و علاقه ای که ی برادر از سر خیرخواهی و نگرانی برای خواهر خودش داره همون ها رو عینا به شما میگم در عوض شما هم منو و بقیه کاربران رو دعا کنید.

خواهر خوبم، من اول به شما توصیه می کنم تا می تونی خودت رو بکش بالا! خیلی بالا! تا می تونی درس بخون! نمی گم فلان رشته ! ن! هر رشته ای که دوست داری ولی بخون و بخون عالی بخون تا یه قدر بشی! یه فردی بشی حرف برای گفتن داشته باشی! مهندس برقی؟ مکانیکی؟ عمرانی؟ حقوق می خونی؟ حتی پرستار پزشک دندون پزشک داروساز فیزوتراپ و .... هر چی که هستی یه آدم معمولی نباش! یه فرد خبره و بسیار باسواد تو رشته خودت که فقط با تلاش به دست میاد

دوم حتما سعی کن به لحاظ مالی از راه درست شرعیش به استقلال مالی برسی

و این استقلال حد مشخصی نداره تا می تونی پیشرفت کن و هرقدر پولدار و ثروتمند بشی دست کلی آدم رو هم می گیری

خاصیت این دو تا توصیه من به شما چیه؟

اینه اولا وقتت به بطالت و خیال پردازی و افکار پوچ نمی گذره

ثانیا وقتی برات نمی مونه که بخوای فکر کنی

ثالثا شما درست مثل یه آقا برای خودت صاحب شغلی و احتیاج مالی نداری و این عالیه

من نمی گم ازدواج بده

اصلاً!

ازدوااج عااالیه ! خیلی خوبه! هر طوری حساب کنی از رابطه جنسی بگیر تا آرامش روحی و روانی تا اجتماعی و از همه مهمتر آرامش معنوی

ازدواج بی نظیره

ولی خواهر من؟

یه سوال دارم از شما؟

ازدواج دست منو شماست؟!

مثلا من یه پسرم و فرض کن یه خانومی رو بخوام آیا به خواستن منه؟! نه! ممکنه خیلی شیک و مجلسی بگه نه! خب پس دست من نیست درسته؟ ممکنه تعداد زیادی دختر به فرض همه شون منو رد کنند به خاطر مثلا ظاهر یا مالی یا اخلاق یا هر چیزی

درسته؟

برای خانم ها هم همینه

اینکه ازدواج عالیه قبول ولی آیا میشه به زور به آقایی گفت بیا با من ازدواج کن؟! تازه اگه اون آقا مناسب ما باشه و باعث خوشبختی بشه

درسته؟

پس ما مسئولیتی نداریم

ته ته کارمون اینه پاک زندگی کنیم و به خدا واگذار کنیم آدم خوب رو سر راه مون بذاره

ولی نمی تونیم بریم به دختر یا پسر مردم اصرار کنیم که بیا با من زندگی کن

درسته؟

این برای آقا و خانوم درست به یه مقداره

این طور فکر نکنید مرد انتخاب گره! اصلاً

این خانوم هست که در نهایت بله میگه یا نمگیه!

پس خانوم انتخاب می کنه!

این ها رو گفتم پس ما نباید برای چیزی که در اختیار ما نیست غصه بخوریم یا بالعکس غره و مغرور بشیم!

هر دو اشتباهه!

منه آقا شمای خانوم و بقیه موظفیم تلاش کنیم و کار درست رو انجام بدیم امّا حق نداریم زندگی مون رو متوقف کنیم.

منه آقا یا هر آقایی ممکنه دخترانی که خواستگاری شون میریم قبول نکنند یا کنند

و شمای خانوم و بقیه خانوم های محترم هم ممکنه آقایونی به خواستگاری شون بیان یا نیان

پس این چیزی نیست که بخوایم به خاطرش شاد یا حتی ناراحت بشیم

امّا اگه تلاش نکنیم

اگه درست برنامه ریزی نکنیم

اگه زندگی مون رو استفاده نکنیم این دیگه به ما مربوطه!

تلاش کردن یا نکردن دیگه به ما مربوطه

پس این رو باید انجام بدیم

پسر و دختر هم باز نداره!

امّا در کنار همه اینها

خوبه ی واقعیاتی هم از جامعه مون داشته باشیم

خواهر خوب من ؟ دختر خوب؟ یه خانومی که می خواد ازدواج کنه کی باید بیاد همسرش بشه؟ یه آقا! درسته؟

خب طبیعیه که به خاطر مشکلات اقتصادی و شغل و عدم امنیت اقتصادی تعدادی از آقا پسرهای گل ما در مقطع کنونی توانایی ازدواج ندارن

بنابراین به همون اندازه هم همون تعداد دختر توانایی ازدواج ندارن

و این مقصرش دختران ما نیستند!

وقتی منطقی نگاه کنیم دل مون آروم می گیره

از طرفی ممکنه دختره ما بگه خب؟ چرا من نباید جز دختران متاهل باشم

اولا این استدلال صحیح نیست! چرا؟

چون هر کسی تو هر گروهی که محدودیت هست می تونه بگه من می خوام جز افراد انتخابی باشم در صورتی که بالاخره همه با هم نمی تونن تو اون گروه باشن!

شما ازدواج کنی دوستت ازدواج نکنه خب دقیقا همین افکار به اون دوستت می رسه! پس این افکار از بین نمیرن بلکه تو افراد مختلف وجود داره

در ثانی

عدم ازدواج برای ی خانوم معنیش شکست یا زشتی در چهره و نقص در شخصیتش محسوب نمی شه

چقدر سراغ دارید دخترانی که علی رقم دارا بودن خیلی از صفات شخصیتی و زیبایی و حتی مالی باز نتونستن ازدواج کنن

پس ازدواج ملاک شایستگی یه فرد نیست که عدم تحقق اون ملاک عدم شایستگی باشه!

بنده نه شما رو می شناسم که بخوام بی خود و بی جهت بهتون امید و روحیه کاذب بدم

بلکه دارم از واقعیات میگم

حالا من ی سوال می پرسم

یه آقا پسری علی رقم کلی صفات شخصیتی خوب مثل ایمان پاکی اخلاق و حتی زیبایی ظاهری به خاطر مشکل اقتصادی نمی تونه ازدواج کنه

من از شما می پرسم آیا این مرد ، انسان شایسته ای نیست؟! چون نتونسته ازدواج کنه؟

یا وقتی که شرایط اقتصادیش محقق میشه دیگه کیس مطلوبش رو تو رنج سنی مناسب خودش پیا نمی کنه و باز مجرد می مونه آیا میشه گفت این مرد عیبی داشته؟

یا برعکس یه آقایی علی رقم عدم شخصیت مناسب عدم اخلاق و در عین حال ناپاکی، ازدواج می کنه آیا این دلیلی بر خوب بودن اون آقاست؟

به خاطر همین اول صحبت و عرایضم یه سری توصیه کردم امّا الآن دارم واقع بینی و منطقی بودن رو با هم حرف می زنیم

شایسته دختر و پسریه که پاکه که خدا رو شکر شما دختر پاک و نجیبی هستید

امیدوارم همه جوونها من جمله شما خوشبخت بشید.

"ناشناس خاص"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)