سلام

من خانمی هستم با اعتقادات مذهبی تقریبا محکم،میگم تقریبا چون معصوم نیستم ولی تمام تلاشم رو می کنم پا بر جا باشن،مدت ها پیش آقایی به خواستگاری من اومده بودن که از همه لحاظ با هم تناسب داشتیم  ولی ایشون اصرار زیادی داشتن به پوشیدن چادر تو هر شرایطی .

من خودم چادریم ،آداب و محرم نامحرم و همه این ها رو خیلی رعایت می کنم ولی همه ش فکر می کردم این مقدار زیاده از حد تاکید به چادر،یه جورایی زوره.

یعنی هیچ استثنایی قائل نبودن،مثلا من می گفتم خب یه زمانی من بچه بغلم باشه چطور چادر رو جمع کنم ،این مواقع سخت ترجیح میدم عبا بپوشم ولی ایشون می گفت نه الا و لله چادر ،عبا پوشش مقبولی نیست،و  با این اختلاف نظر اون خواستگاری تموم شد .

می دونید من خیلی سعی کردم از روحیات مذهبی قوی خودم برای اون شخص بگم و حد و حدود هایی که ‌حتی بعضی دیگه از چادری ها رعایت نمی کنن و من رعایت می کنم ولی ایشون اصلاً انگار هیچ کدوم رو نشنید ،برای من دیگه چادر مسئله نبود ،اون اجباره مسئله بود،اینکه اون شخص گوش نداد به همه خوبی هایی که براش تعریف کردم و همه ش واقعی بود ،به اینکه شاید خیلی جاهای دیگه تو زندگی باشه که اون آدم نخواد منو بشنوه و بخواد بگه فقط نظر من .

اون خواستگاری تموم شد ولی همیشه این فکر که کی درست فکر می کرد به ذهنم میاد،شاید بعدا تجربه مشابهی رخ بده ،امّا می خوام بدونم واقعاً کی درست فکر می کرد؟

من بارها به اون شخص گفتم من سخت تصمیم می گیرم ،حتی به این حرفم انگار ذره ای فکر نکرده بود که کمکم کنه راحت تر تصمیم بگیرم ،بابا خداهم هر چقدر سختگیره ،دیگه این قدر نیست،خدا پوشش کامل رو واجب کرده درسته حجاب برتر چادره ولی چیزهای دیگه هم پوشش خوبی رو برای زمانی که آدم واقعاً جمع و جور کردن چادر براش سخته ،به آدم میده.

من دیگه عبا نپوشیدم ،خودم به این رسیدم که دیگه تا جای ممکن فقط چادر رو سرم باشه و سریع به فکر عبا نباشم ،ولی اون شخص حتی نخواست کمک کنه که من با اون به این دیدگاه برسم ،و واقعاً کی اینجا درست فکر می کرد؟


مرتبط:

گاهی نیاز می بینم حجابم برتر باشه گاهی نه

شوهرم مدام اصرار میکنه که باید چادر سر کنم

چکار کنم تمایل به پوشیدن چادر در من دائمی بشه ؟

بخاطر محل کارم بر خلاف میل قلبی ام چادر سرم میکنم

مدتی هست احساس میکنم چادر حرکاتم رو محدود کرده

هر وقت چادر بهم حس خوبی نده نمی پوشمش

خیلی بده که حجابم رو از چادر به مانتو تغییر بدم ؟

حس میکنم اگه چادری بشم دیگه هیچکس بهم توجهی نمیکنه

بیرون از دانشگاه با چادر، داخل دانشگاه بی چادر

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

گاهی چادریم و گاهی بد حجاب


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)