من یک دختر بیست و هشت ساله هستم و راجع به مشکل مزاحمت های خیابانی نظرتون رو می خوام.

چیزی که اذیتم می کنه نگاه های خیره و گاهاً متلک هایی هست که می شنوم. هنوز در این سن نتونستم با این موضوع کنار بیام و نسبت بهش بی تفاوت باشم.

نمی دونم چه کار کنم که این نگاه ها و متلک ها کمتر بشه و یا من رو کمتر ناراحت کنه، معمولاً اطرافیان به من می گن که رفتارت محجوبه، مطابق عرف جامعه لباس می پوشم لباسم نه تنگه و نه گشادهف نه جوری هست که توجه رو جلب کنه، تقریبا آرایش نمی کنم، لباسم پوشیده هست.

معمولاً مرد ها به صورت و چشم های من خیره نگاه می کنند، نگاه های آزار دهنده و طولانی ای هست گاهی متلکی هم میگن یا می خندند ... هر بار که بیرون میرم لااقل چند بار این نگاه های آزار دهنده رو تجربه می کنم. در این نگاه ها واقعاً وقاحت رو می بینم.

قبلا وقتی متوجه می شدم کسی بهم خیره شده اصلاً بهش نگاه نمی کردم امّا فایده ای نداشت و گستاخ تر هم می شد.

متأسفانه برای بعضی ها این طور جا افتاده که این موضوع طبیعیه و اشکالی نداره یا از یک زن توقع دارن که فقط وقتی مورد تعرض فیزیکی قرار گرفته اعتراض کنه، امّا خیره نگاه کردن و متلک گفتن هم می تونه بسیار آزار دهنده باشه.

به خدا دیگه خسته شدم برای کار های غیر ضروری ترجیح میدم اصلاً بیرون نرم، وقتی هم میرم همیشه اخم می کنم، دیگه خیلی خسته و دلشکسته شدم که اومدم این جا دارم پیام می ذارم

کسی که مثل من از نگاه های خیره ناراحت میشه حساس نیست به نظرم این رفتار واقعاً نوعی خشونت هست. شاید موضوع  پیش پا افتاده ای به نظر برسه امّا مثل یک فرسایش روانی هر موقع که میرم بیرون شروع میشه و انرژی روانیم رو می خوره

برای اینکه این اتفاق  کمتر پیش بیاد چه کار میشه کرد؟

لطفاً لطفاً اگر راهکاری به نظرتون می رسه بگید یا اینکه اصلاً چه طور نسبت بهش بی تفاوت بشم؟


پیشنهاد:

راه مقابله با آزار جنسی در ملاء عام چیه؟

ما دختران چرا با هر پوششی باید مورد آزار جنسی قرار بگیریم؟

تجاوزهای کلامی و رفتاری و لمسی

راه مقابله با تجاوز رو چطور آموزش ببینیم؟

واکنش یه مرد در مقابل متلک گویی به ناموسش چی باید باشه؟

امروز خواهرم تو راه برگشت مدرسه مورد تعرض قرار گرفته

اگه یه خانم در جامعه مورد آزار کلامی قرار گرفت چه کار باید بکنه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) دفاع شخصی و امنیت در جامعه (۵ مطلب مشابه)