سلام وقت شما بخیر 

فرهنگ ایرانی پذیرای خیلی از ارتباطات میان دختر و پسر نیست که من خودم تا حدی با این موضوع موافقم.

ولی بعضی وقت ها راه شناخت به طور کامل بسته میشه، خصوصاً برای افرادی مثل من که دختر سن ازدواج اطراف شون نیست و باید با غریبه آشنا بشن.

من خودم اهل دوستی نیستم، نه به خاطر عقاید دینی، بیشتر به خاطر اینکه حوصله این کارها رو ندارم و بچه بازی بی نتیجه می دونم.

از طرفی در فرهنگ ایرانی، کل شناخت محدود به چند جلسه خواستگاریه که اون هم در قالب جو خواستگاری (خجالت ها، محدودیت زمان و استرس اولیه) دور از دسترس به نظر میاد.

فرض کنید در خواستگاری به توافق رسیدیم، بعدش همه انتظار عقد دارن، و عقد رو به منزله ازدواج می دونن.

گرچه در سال های اخیر این موضوع جا افتاده که ممکنه دختر و پسر در دوران عقد به توافق نرسند ولی هنوزم تفکر غالب از عقد، بر ازدواج و رضایت طرفین هست؛ نه شناخت از همدیگه

قطعاً به هم خوردن عقد تبعات منفی برای دو طرف داره، دید مردم متأسفانه و متأسفانه به دختر بد میشه و پسر هم باید به خاطر هیچ زیر بار نیمی از مهریه بره.

سؤالی که پیش میاد اینه؛ برای امثال من که حوصله دوستی نداریم و به ارزش هایی پایبندیم، چه روش هایی برای شناخت از کیس ازدواج (چه دختر چه پسر) وجود داره؟

تحقیق و پرسش و تعقیب و... شناخت اصلی نیست

شناخت اصلی یعنی حداقل ۲۰ جلسه هر جلسه ۲ ساعت با طرف حرف بزنیم (طبق علم روانشناسی عرض کردم) 

ممنون میشم راهنمایی کنید و تجربیات خود یا اطرافیان تون رو به اشتراک بذارید


مرتبط با کسب شناخت قبل از ازدواج:

پیش از ازدواج، حتما چند جلسه مشاور برید و خوب تحقیق کنید

کمکم کنید کسی که عاشقش شدم رو بشناسم

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

مخالفت والدین با دوران شناخت طولانی مدت قبل از ازدواج

برای شناخت، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

روش شناختن افراد خودخواه قبل از ازدواج

برای کسب شناخت در ازدواج های فامیلی چکار باید کرد ؟

جلسات خواستگاری رو برای شناخت کافی نمی دونم

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی؟

میخوام با شناخت، شوهر کنم؟

رفت آمد خانواده ها برای شناخت بیشتر در قبل از عقد

جلسه دوم خواستگاری - شناساندن نه شناختن

خواستگاری راهی درست برای شناخت

پسر مورد علاقه م میگه خیلی به من نزدیک نشو


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
شناخت قبل از ازدواج (۱۵۲ مطلب مشابه)