سلام دوستان

من می خوام یه سوالی بپرسم و از شما دوستان خوبم نظر بخوام. بالاخره هر کدوم از شما دور و بر خودتون بچه یه ابتدایی و دختر پسر راهنمایی و دبیرستان هست که این روزها به خاطر کرونا که مدرسه نمیرن معمولاً درخواست دارن برای معلّم خصوصی اون هم توی خونه شون. 

من می خوام بدونم اگه هر کدوم از شمایی که اینجا نظر می‌دید و کامنت می ذارید خودتون رو جای یه پدر مادری یا بزرگ‌تری که صاحب یک فرزند با شرایط این‌طوری هستش بذارید چقدر برای هر ساعت تدریس دروس پایه و با اهمیت مثل فیزیک و ریاضی و انگلیسی و درس هایی مثل عربی و از این قبیل حاضرید برای معلّم خونگی هزینه بکنید؟ 

بعضی خانواده‌ها هستن این آگهی‌هایی که بعضی ها میزنن ساعتی ۱۵ تومن هم کار می کنن رو می بینن و میان به من نوعی ایراد می گیرن که چرا ساعتی ۵۰ یا ۶۰ تومن؟، به نظر شما واقعاً برای حضور یک معلّم زحمتکش و با تجربه در خونه یه شخص دانش آموز اون هم توی این شرایط که هر کسی حاضر به ریسک کردن نیست به خاطر کرونا و اون هم معلمی که این قدر فنی و تکنیکی درس میده ساعتی ۶۰ تومن خیلی زیاده؟ 

اصلاً بذارید این طور مطرح کنم که عجیبه واقعاً. والدین حاضرن ساعتی ۱۵ تومن بدن و بچه چیزی یاد نگیره و یا مثلاً ۱۰ ساعت ۱۵۰ تومن بشه و کیفیت و بازخورد خوبی حاصل نشه ولی برای دو ساعت ۱۲۰ تومن حاضر نیستن بدن که بچه شون توی همون دو ساعت اون بخش مورد نظر از کتاب رو به شکل عالی و با کیفیت یاد بگیره. 

لطفاً نگید ندارن. همه ش نداشتن و فقر نیست. من فکر می‌کنم توی قشرهای سطح بالای جامعه از نظر مالی هم همین دید وجود داره و این رو تجربه کردم. طرف حاضر نیست برای معلمی که کاملاً خصوصی و شخصی و با کارهایی تدریس بالا در کنار بچه ش هست و به خونه ش میاد مثلاً برای یک ماه ۲ تومن پرداخت کنه در صورتی که وضع مالی شون هم خوبه. 

اتفاقاً همون ها از خانواده‌های تنگدست بیشتر اصرار می کنن برای هزینه کمتر دادن. انگار که طرف اومده بقالی مثلاً گوجه بخره. آخه آموزش که بقالی نیست. میان درخواست می کنن تو رو خدا بیا خونه مون بچه مون رو درس بده برای چهار روز در هفته یا پنج روز در هفته اون هم روزی دو سه ساعت ولی کلاً هر ماه ۱۲۰۰ یا حتی کمتر؟ آخه مگه میشه این‌جوری؟ طرف که وقتش رو از سر راه نیاورده برای بچه شما زحمت بکشه و بعدم هزینه ایاب و ذهاب و الکل و شوینده بکنه همه ش رو. 

و یه سوال دیگه اینکه به نظرتون این پدیده‌ی معلّم خصوصی فقط با ساعتی ۱۵ هزار که همه جا آگهی میزنن چیه و چه جوریه؟، شما دیدین دور و برتون؟، یا شنیدین؟، آخه چرا این قدر سطح آموزش توی کشور ما پایینه که اون از آموزش و پرورشش که کلاً تعطیل شده، این هم از تدریس خصوصیش که توی این صنف هم چنین افرادی هستن. 

من واقعاً به اون معلمی که ساعتی ۱۵ هزارم حاضره بره خونه کسی شک می‌کنم. یعنی وقتش و عمرش رو از سر راه آورده؟، خوب هزینه رفت و آمده شوینده ست، کلی بدبختیه، زحمت مسیر رفت و آمده. ریسک کرونا هم هست. پس زحمت آدم چی میشه؟ نگید کمک خیر می کنن که واقعاً کمتر کسی هستش که بخواد آگهی بزنه بیاد کمک تون کنم اون هم توی این شرایط کرونا. همین ها هستن که به نظرم توقع خانواده‌ها رو تا این حد بردن بالا و ارزش تدریس رو تا این حد آوردن پایین. 

نمی گم پول زیاد بگیرن امّا خوب برای سال ۹۹ اون هم با ریسک کرونا دیگه ساعتی ۶۰ تومن خیلی منصفانه ست به نظرم. ضمناً اگر کسی توی خونه خودش درس بده و بگه کرایه نمی‌دم و رفت و آمد ندارم به همین خاطر ساعتی ۱۵ تومن حساب می‌کنم واقعاً باز هم جای تعجبه. چون وقت گذاشتن و راه دادن هر کسی از هر گوشه شهر به خونه واقعاً هزینه داره که به این جور درآمدی نمی ارزه. 

میشه نظرات خودتون و دوستان تون راجع به پستم بگید. من واقعاً دوست دارم راجع به موضوع آموزش مدارس که این روزها خیلی داغ هست نظرات شما رو بدونم. 

با تشکر


پیشنهاد:

چگونه با تدریس زبان کسب درآمد کنیم؟

شرایط درس دادن در دانشگاه پیام نور، آزاد یا غیرانتفاعی چیه؟

دانشجو هستم، می خوام به صورت پاره وقت تدریس کنکور انجام بدم

یک دانشجو کجاها می تونه تدریس کنه ؟

اشتغال به عنوان حق التدریس در دانشگاه آزاد

از نظر درآمد تدریس زبان بهتره یا مهمانداری هواپیما ؟

در تدریس ریاضی حرفه ای هستم اما ...

تدریس خصوصی بصرفه تره یا تدریس توی آموزشگاه ؟

برای تدریس در دانشگاه چه روندی باید طی بشه ؟

علاقه به تدریس دارم ، از کجا شروع کنم ؟

روند تدریس یک دانشجو در موسسات آموزشی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)