سلام

دختری هستم خیلی وسواسی که به جزئیات خیلی توجه می‌کنم. و کامل گرا هستم. کاری رو که انجام میدم به بهترین نحو انجام بشه یا کلاً می ذارمش کنار. به همین شکل همیشه بین دو راهی انجام دادن یا ندادن هستم، بگذریم ...

الآن چند سال از فارغ التحصیلی دبیرستان می گذره و من هنوز دانشگاه نرفتم. چون ریاضی بودم احساس می‌کردم به خاطر بیکاری کلاً دانشگاه نرم بهتره ولی الآن از خونه موندم بیزار شدم. یه سری تحقیق کردم در مورد رشته‌های ریاضی فهمیدم به نانو و فیزیک ماده چگال علاقه دارم. 

تازه دریافتم که می تونم درس بخونم و کارهای پژوهشی انجام بدم. و در نظر دارم امسال که کنکور میدم دانشگاه شریف رو بیارم. برم و به تحقیق و پژوهش در مورد رشته مورد علاقه ام بپردازم. تیپ شخصیتی م intj هست و فقط و فقط چون نیاز به آزمایشگاه پیشرفته دارم می خوام وارد دانشگاه بشم. و اصلاً به فکر آینده کاریش نیستم.

2 سوال دارم اگه اطلاعی داری راهنمایی بفرمایید.

1. دانشگاه شریف تو رنکینگ جهانی قرار داره ولی اول نیست، سوالم اینه واقعاً با تحصیل در شریف می تونم آزمایش‌های مورد نیاز رو انجام بدم و به دست آوردی برسم، یا بهتر هست که اپلای کنم؟ از امکانات پژوهشی دانشگاه اطلاعی دارید؟ 

2. شریف برای تحصیل و اپلای گزینه خوبی هست. ولی به نظرتون سن من مناسب ورود به این دانشگاه و پیگیری تمام مراحل تحصیلی تا ارشد یا دکترا هست؟ ۴ سال کارشناسی کل وقت من و خواهد گرفت و به علاوه مسیر زندگی و ازدواج مو عوض خواهد کرد. ممکن اصلاً موقعیت ازدواج نداشته باشم و دوری از خانواده و...

از اون طرف روانشناسی روزانه شهر خودمون هم می تونم بیارم. به روانشناسی هم علاقه دارم، من عضو نیستم و نمی تونم پاسخ بدم.

ممنون از لطف تون


مرتبط با تحصیل در خارج از کشور:

اپلای کنم، دندونپزشکی بخونم یا توی آزمون استخدامی شرکت کنم؟

شرایط لازم برای اپلای کردن

چکار کنم که در دانشگاه های اروپا یا آمریکا بورسیه بشم ؟

دو دلم که برای ادامه تحصیل به خارج برم یا نه

می خوام برای رسیدن به یه زندگی بهتر از ایران برم

برای بورسیه شدن در خارج چه کار باید بکنم ؟

به کدام کشور برم برای زندگی ؟

میخوام به محض ورود به امریکا بتونم سرکار برم

با وضعی که تو کشور به وجود اومده احساس میکنم ایران موندن اشتباه

اگه موقعیت مهاجرت پیش بیاد میرید یا می مونید ؟

چطور والدیـنم رو راضی به مهاجرت کنم؟

میخوام از ایران مهاجرت کنم شاید بتونم که با کسی ازدواج کنم؟

در زمینه مهاجرت و اپلای کردن تجربه ای دارید؟

برای کم شدن پدیده مهاجرت، دولت چه کارهایی میتونه بکنه ؟

راه های مهاجرت به خارج چیست ؟

چطور میشه با مدرک دانشگاه آزاد مهاجرت کرد؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه)