سلام به همگی

پسری هستم حدوداً 28 ساله که در حال حاضر باید در مورد مسیر آینده‌ی شغلیم تصمیمات مهمی رو بگیرم. بنده فارغ‌التحصیل رشته‌ی مهندسی مکانیک یکی از دانشگاه‌های برتر تهران هستم. با توجه به اینکه توی دوره‌ی ارشد، رتبه‌ی اول ورودی‌هامون شدم، فرصت ورود مستقیم به دوره‌ی دکتری رو داشتم که به دلایل مختلف از این فرصت استفاده نکردم. 

سربازی رو هم از طریق انجام پروژه برای بنیاد نخبگان نیروهای مسلح گذروندم. حالا برای ادامه‌ی مسیر، گزینه‌های متعددی رو در پیش رو دارم که در مورد سه تا از گزینه‌های اصلیم ازتون راهنمایی می‌خوام. 

یکی اینکه برای دوره‌ی دکتری خارج از کشور اقدام کنم که برخی از دوستانم این کار رو کردن و خب تا حدود زیادی هم راضی هستن. به عنوان مثال یکی از اون ها که شهریور قراره بره کانادا، با استفاده از فاندی که می‌گیره، در کنار همه‌ی هزینه‌های تحصیل و زندگی، ماهیانه حدود 10 میلیون هم می‌تونه پس‌انداز کنه. 

مورد بعدی، دوباره کنکور دادن و دندونپزشکی خوندن توی داخل هست که چند نفر از دوستانم هم این مسیر رو در پیش گرفتن و به شدت بنده رو هم بهش توصیه می‌کنن (و بیشتر هم روی جنبه‌ی مالی قضیه تأکید دارن). خب به عنوان مثال، یکی از مزایایی که اپلای نسبت به دندونپزشکی داره، همون جنبه‌ی درآمدی خوبش در حین تحصیل هست که این مورد برای دندونپزشکی، بعد از اتمام تحصیلات آغاز میشه و کم‌کم بهتر و بهتر میشه. 

مورد بعدی هم شرکت توی آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی مختلف هست که چندان نیازی به توضیح نداره.

خب می‌دونم که عوامل خیلی زیادی توی این نوع تصمیم‌گیری‌ها دخالت دارن، اما ازتون خواهش می‌کنم اگه اطلاعات موثقی دارین (تأکید می‌کنم موثق) که می‌تونه توی فرآیند تصمیم‌گیری به من یا امثال من (خصوصاً توی این آشفته بازار اوضاع کار) کمک کنه، لطفاً نظرتون رو اعلام کنین.

با تشکر


مرتبط با تحصیل در خارج از کشور:

شرایط لازم برای اپلای کردن

چکار کنم که در دانشگاه های اروپا یا آمریکا بورسیه بشم ؟

دو دلم که برای ادامه تحصیل به خارج برم یا نه

می خوام برای رسیدن به یه زندگی بهتر از ایران برم

برای بورسیه شدن در خارج چه کار باید بکنم ؟

به کدام کشور برم برای زندگی ؟

میخوام به محض ورود به امریکا بتونم سرکار برم

با وضعی که تو کشور به وجود اومده احساس میکنم ایران موندن اشتباه

اگه موقعیت مهاجرت پیش بیاد میرید یا می مونید ؟

چطور والدیـنم رو راضی به مهاجرت کنم؟

میخوام از ایران مهاجرت کنم شاید بتونم که با کسی ازدواج کنم؟

در زمینه مهاجرت و اپلای کردن تجربه ای دارید؟

برای کم شدن پدیده مهاجرت، دولت چه کارهایی میتونه بکنه ؟

راه های مهاجرت به خارج چیست ؟

چطور میشه با مدرک دانشگاه آزاد مهاجرت کرد؟


مرتبط با دندان پزشکی:

ایا دندان پزشکان تجربی کارشون قانونیه؟

کسب اطلاعات در مورد شغل دندان سازی

وقت و سرمایه ام را صرف دندانسازی کنم یا خیاطی و آرایشگری؟

رشته دندانپزشکی قبول شدم ولی توانایی رویارویی با اون رو ندارم

آینده شغلی دندانپزشکی چطوره ؟


مرتبط با آزمون های استخدامی:

در آزمون استخدامی پتروشیمی ها، کدوم مباحث دروس تخصصی رو بیشتر بخونم

اپلای کنم، دندونپزشکی بخونم یا توی آزمون استخدامی شرکت کنم؟

اپلای کنم، دندونپزشکی بخونم یا توی آزمون استخدامی شرکت کنم؟

آزمون های استخدامی ارزش وقت گذاشتن و خوندن دارن؟

منابع لازم برای قبولی در آزمون استخدامی بانک مرکزی

برای اشتغال میشه روی آزمون های استخدامی حساب باز کرد؟

معرفی منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تجربیات شما در مورد آزمون های استخدامی

معرفی منبع برای سوالات آزمون های استخدامی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل در خارج (۲۷ مطلب مشابه) آزمون های استخدامی (۱۰ مطلب مشابه)